Weg: Bunnahabhain Darach Ùr Batch #3 Een van de eerste whisky's die ik kocht. Aangenaam met tonen van tabak, maar inmiddels is mijn smaak zo verpest door betere whisky's (en bedankt he, whiskyforum) dat ik een andere batch van deze niet weer zou aanschaffen. Ik ben trouwens sowieso niet zo dol meer op virgin oak malts.
Open: Inchgower 1974 36y Master of Malt Eehm.. Ik weet nog niet helemaal wat ik van deze whisky vind. De smaak staat strak van gedroogd gemberpoeder, brinta en kaarsvet. De finish duurt eeuwig en is een beetje waxy. Vol van smaak, maar niet erg toegankelijk dus. Is dat vreemde randje misschien typisch Inchgower? Ik ga hem nog een paar keer proeven voor een beter oordeel.
3 x
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)
Gisteravond het laatste glas van de Mortlach 1974-2003 JW Prenzlow Portfolio Collection
Mijn eerste Mortlach uit mijn geboortejaar. Erg fruitig in de arrival, maar toch wat te veel gember en vers hout in de development en een korte finish. Geen spijt dat ik mijn volle fles heb geruild tegen een 1977 Glenturret.
Ein-de-lijk die Kavalan Solist Vinho Barrique leeggemaakt die ik destijds bij Whiskysite in promo had gekocht. Wat een enorme tegenvaller was dit toch, ik ben bijna blij dat de fles leeg is Whiskysite mag met een hele mooie nieuwe promotie komen om dit goed te maken