Ervaringen met zoekgeraakt pakket

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ervaringen met zoekgeraakt pakket

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 09 Dec 2017, 13:46

Laatst voor de eerste keer met DPD een pakketje voor een mede-forumlid verstuurd naar België, gevuld met wat samples.
Pakket is echter nooit aangekomen bij de ontvanger, en via de track&trace werden we beiden niet veel wijzer omdat er maar 1x een scan had plaatsgevonden.
Na verschillende malen gebeld te hebben met de klantenservice en van het kastje naar de muur te worden gestuurd (je kent het wel, nee dat is niet onze afdeling, nee die had u niet naar mij mogen doorverwijzen, nee wij vallen niet onder uw regio bla bla bla) eindelijk wat nuttige info gekeken.

Er moet dus een onderzoek worden gestart naar het pakket door DPD en ik moet hiervoor alle mogelijke gegevens van het pakket en mijzelf opgeven.
Tevens de inhoud en aankoopwaarde en/of verkoopwaarde, want ze gaan de pakketten ook openen die zij vinden.

Nu is mijn vraag aan jullie, heeft iemand dit al eens meegemaakt? En, mocht het pakket niet boven water komen, hoe zit het dan met een eventuele vergoeding? Is dit een percentage/deel van de opgegeven aankoopwaarde of verkoopwaarde? Vergoeden ze alles wat opgegeven is? Of vergoeden ze niks?
Natuurlijk hoop ik dat alles goed komt maar je kan maar beter alles in acht nemen.

Vervelende in deze situatie is dat ik dezelfde inhoud niet meer opnieuw kan verzenden omdat ik 2 flessen niet meer heb waarvan ik samples had verstuurd en die flessen ook eigenlijk niet meer kan "terugkopen" vanwege de absurde verkoopwaarde die nu gevraagd word mochten ze daarover gaan beginnen.
Uiteraard hoop ik op een goed einde van deze situatie, maar leuk is anders... :roll:

Dus, iemand wat info hierover? :bigsmile
0 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Ervaringen met zoekgeraakt pakket

Ongelezen berichtdoor FGG » 09 Dec 2017, 14:26

Voordat je aanspraak kunt maken op iets van waarde zul je moeten kunnen aantonen dat die waarde er ook in heeft gezeten. Ik denk als je dergelijke garanties wilt had je het pakketje verzekerd moeten verzenden. Ik denk dat het lastig wordt om aantoonbaar te maken dat jouw x flesjes met 3cl whisky samen €xxx,- waard waren.

DPD schreef:Je pakket is bij ons in veilige handen.
Voor alle pakketten die we vervoeren, geldt een aansprakelijkheids-vergoeding.

Misschien heb je daar iets aan...
1 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 09 Dec 2017, 15:03

FGG schreef:Voordat je aanspraak kunt maken op iets van waarde zul je moeten kunnen aantonen dat die waarde er ook in heeft gezeten. Ik denk als je dergelijke garanties wilt had je het pakketje verzekerd moeten verzenden. Ik denk dat het lastig wordt om aantoonbaar te maken dat jouw x flesjes met 3cl whisky samen €xxx,- waard waren.

DPD schreef:Je pakket is bij ons in veilige handen.
Voor alle pakketten die we vervoeren, geldt een aansprakelijkheids-vergoeding.

Misschien heb je daar iets aan...

Ik snap wat je bedoeld, ik kan natuurlijk van alles daar noteren qua €xxx.
Ik scan maandag alles in wat ik genoteerd heb en dan hopen op het beste...
0 x

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 09 Dec 2017, 15:17

Ik neem aan dat je ook iets van een mailwisseling hebt met welke samples je zou opsturen en welke prijs daarvoor afgesproken is, wellicht kan je die gebruiken om de waarde aan te tonen?
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 09 Dec 2017, 16:00

Heb wel eens gehad dat het enkele weken duurde eer het pakket aankwam, het was ergens zoekgeraakt.
Meestal vinden ze het dus wel terug... Geduld is een schone deugd ;), hopelijk komt het nog goed!
0 x

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 09 Dec 2017, 16:19

MisterMonkeyDonkey schreef:Heb wel eens gehad dat het enkele weken duurde eer het pakket aankwam, het was ergens zoekgeraakt.
Meestal vinden ze het dus wel terug... Geduld is een schone deugd ;), hopelijk komt het nog goed!

Het is 22 november verzonden dus hebben al best lang gewacht haha
1 x

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 09 Dec 2017, 16:35

MaltMuppet schreef:Ik neem aan dat je ook iets van een mailwisseling hebt met welke samples je zou opsturen en welke prijs daarvoor afgesproken is, wellicht kan je die gebruiken om de waarde aan te tonen?

Klopt, maar dan komt weer het aankoopwaarde/verkoopwaarde verhaal, ik kan hetzelfde niet meer sturen naar diegene omdat ik een deel gewoon niet meer heb (vervangen met iets anders kan ook dus dat is het probleem niet daar komen we wel uit of geld retour) en een deel ook niet meer terug kan krijgen omdat de (verkoop)waarde enorm gestegen is tov toen ik het had gekocht.

Neem bijvoorbeeld de Inchmurrin 2003 Executive, wisselt nu soms voor €300 van eigenaar, kan sample daarvan niet meer opnieuw aanbieden en is nu qua waarde enorm gestegen en is nu foetsie met de post.

Afgesproken bedrag was rond de €30 dus stelt niet veel voor daar gaat het niet om, waarde verhaal is het lastige hierin want ja, wat vergoeden ze indien niet gevonden?
0 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 09 Dec 2017, 16:40

DavidH. schreef:Neem bijvoorbeeld de Inchmurrin 2003 Executive, wisselt nu soms voor €300 van eigenaar, kan sample daarvan niet meer opnieuw aanbieden en is nu qua waarde enorm gestegen en is nu foetsie met de post.

Sample daarvan heb ik nog wel staan, aan de oorspronkelijke prijs. De waarde van de samples kan je op basis vd lijsten hier wel bepalen. Maar als je die echt wil vervangen komen er telkens verzendkosten bij :D. Dan wordt het een "duur" verhaal voor de verzekering.
1 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 10 Dec 2017, 13:38

Geen idee hoe dit werkt. Ik had bij DHL wel een keer dat een sample kapot was gegaan, er was duidelijk heel lomp met de doos omgesprongen.
De sample die stuk was gegaan had een waarde van €2,80, dus dat was het punt niet.

Bij DHL rekenen ze als volgt voor een verzending zonder extra verzekering: €3,40 per kilo als minimum tot de waarde met een max van €500,- daarnaast krijg je een volgende verzending gratis.

Aangezien het pakket 2 kilo woog kreeg ik €6,80 plus een gratis verzending.
Waarschijnlijk werken ze bij DPD ook met een vergelijkbaar systeem. Maar dat zal je vast ergens in de kleine lettertjes terug moeten vinden.
0 x

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 10 Dec 2017, 15:22

Voortaan dus een paar bakstenen meesturen voor het geval dat... :P
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 10 Dec 2017, 16:22

Bij het topic over je collectie verzekeren heb ik het ook al eens gezegd.
Volgens mij kan je je pakket verzekeren voor een bepaald bedrag maar als er iets misgaat moet je het bedrag kunnen aantonen.
Een aankoopfactuur dikwijls.
En dan vergoeden ze je aankoopbedrag. Wat niet noodzakelijk je verkoopbedrag is.
Ik heb hier gelukkig wel nog geen ervaring mee gehad.
0 x

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 13 Dec 2017, 23:26

Bedankt voor de reacties.
Alle formulieren zijn al ingevuld en verstuurd, heb nog niks vernomen maar neem aan dat ze gewoon een onderzoek gaan starten zoals ze hadden aangegeven per mail. Is ook voor het eerst sinds vele jaren dat ik post verstuur dat zoiets is voorgekomen dus ben benieuwd naar de afloop en hoe het in z'n werk gaat.
Zal hier wel een update plaatsen mocht ik iets wijzer worden, wellicht dat anderen in de toekomst er ook wat aan hebben :goedgedaan
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”