Lindores Whiskyfest Oostende, 24+25 november 2017

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
shadowcollector
Senior
Senior

Re: Lindores Whiskyfest Oostende, 24+25 november 2017

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 05 Sep 2017, 09:53

ovanpuyvelde schreef:
Banzai schreef:Deze Italiaan neemt blijkbaar toch wel wat leuke flesjes naar de Gathering -> https://www.whiskybase.com/gathering/enrico.php

Inderdaad, er staan "enkele" mooie flessen tussen :o :nat :o
Zeker met het vrouwtje eens bij Kaat Mossel gaan eten :lekker

Dit is pas het begin, Angus, Phil en Dutch Connection zullen allemaal in dezelfde lijn zitten.
Vorig jaar hadden de whiskynerds toch echt een local barley bij. Geen 1966... het was een 1965.
https://www.whiskybase.com/gathering/whiskynerds.php

Het is altijd leuk om op een festival na een paar uur ineens te horen dat iemand een hele bijzondere fles heeft staan. Vorig jaar bracht Phil Thompson een Bowmore 1964, 30 jaar oud SLTN editie mee. Slechts 3 flessen van gemaakt, een fles die later ook bij de Old & Rare show in Glasgow op tafel stond.

Maar goed zo heeft elk festival iets, Lindores zul je ongetwijfeld weer top flessen tegen gaan komen, het is kleinschalig en overzichtelijk. Met de standhouders die op Lindores staan weet je wel dat het goed zit.
3 x

yambox
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor yambox » 08 Sep 2017, 22:06

Yep, aanwezig op Lindores, net zoals de laatste keer.
0 x
SGP 546 - that's the way I like it ...

K-AH
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor K-AH » 01 Nov 2017, 08:38

Aanwezig! :cool:
0 x
Afbeelding

GlenPiWi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor GlenPiWi » 01 Nov 2017, 09:43

Ook aanwezig. :yes
Als iemand samples wil ruilen van onze open flessen, let me know.
0 x
Afbeelding

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 19 Nov 2017, 09:58

Banzai schreef:
nigel_tufnel schreef:
ovanpuyvelde schreef:Op Lindores kan je makkelijk enkele honderden euro's aan drams uitgeven maar de kwaliteit ligt dan ook zéér hoog en het aanbod exclusieve/zeldzame flessen is enorm groot.
Naar mijn mening is de verhouding prijs/kwaliteit dan ook goed.
Ik ken enkele standhouders op Lindores en als ik hoor wat ze dit jaar gaan openkraken... man man man :smullen
Het gaat weer een editie van jewelste worden, zeker mede door het feit dat er vorig jaar geen Lindores was en velen op hun honger blijven zitten zijn.
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik nog niet naar de Whisky Gathering ben geweest en dat zal zeker ook niet verkeerd zijn, maar Lindores is voor mij een absolute "no-brainer". Het is hier dat mijn liefde voor "het betere spul" is begonnen. Nou ja, betere spul... zeg maar TOPspul :bigsmile

I know.
Ik was de laatste editie daar en wat er toen op tafel stond! :shock: :smullen
Alleen heb ik schrik voor de prijzen, het was toen al erg prijzig hé.
Ik vrees (misschien wel onterecht) dat er bij de Whiskybase Gathering mindere toppers zijn tegen even hoge of hogere prijzen?
Maar dat is natuurlijk een wilde gok en je zou de 2 festivals dan echt tegelijkertijd moeten vergelijken.
Kan je al een tipje van de sluier lichten over welke flessen er open gaan?
1 ding is zeker, het zal sowieso sparen worden!

Bij de Whiskybase Gathering kun je ook oude toppers vinden maar Lindores is toch net iets exclusiever. Een Springbank Local Barley 1966 of Bowmore 1966 Samaroli Bouquet heb ik op de Gathering niet gezien. Ik heb uiteindelijk samen met vrienden toch weer voor de WB Gathering gekozen. Rotterdam is immers een leukere stad voor een citytrip dan Oostende.

https://www.whiskybase.com/gathering/gluglu2000.php

Daar heb je je bouquet, de local barley is er ook te vinden :duimop
2 x

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 19 Nov 2017, 20:23

shadowcollector schreef:
Banzai schreef:
Bij de Whiskybase Gathering kun je ook oude toppers vinden maar Lindores is toch net iets exclusiever. Een Springbank Local Barley 1966 of Bowmore 1966 Samaroli Bouquet heb ik op de Gathering niet gezien. Ik heb uiteindelijk samen met vrienden toch weer voor de WB Gathering gekozen. Rotterdam is immers een leukere stad voor een citytrip dan Oostende.

https://www.whiskybase.com/gathering/gluglu2000.php

Daar heb je je bouquet, de local barley is er ook te vinden :duimop

Aha, ik moet mijn mening inderdaad herzien. Mooi spul in Rotterdam!! :duimop
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”