Carlo schreef:Wat lees jij dan zoal graag Piet?
Vrij divers Carlo, en vrij veel, vooral veel literaire thrillers .... even terugkijkend:
De millennium trilogie ... waarvan onlangs de films op TV waren.
De Procedure van Mulish pas her-lezen. Vond zijn De ontdekking van de hemel ook erg goed. Maar ook De aanslag trouwens.
Helemaal prachtig vind ik Hypnerotomachia Poliphili een boek uit 1499 dat pas in 2006 vertaald is naar Nederlands. Zie mijn eerdere bericht viewtopic.php?f=29&t=186&p=1946
En o.a. i.v.m. de vijfde basissmaak “umami” Het Proefboek, de essentie van smaak van Peter Klosse). Heel leerzaam.
Ook de meeste recente boeken van Dan Brown heb ik gelezen en vond ik goed.
De Slinger van Foucauld van Umberto Eco.
Het Labyrint van Kate Moss, ook heel mooi.
En hoewel ik een humanist/atheïst/existentialist ben, ben ik wel katholiek gedoopt en heeft dat er wellicht mee te maken dat ik smul van thrillers met een mix van geloof, geschiedenis en fictie. Om er een paar te noemen:
Het Messias mysterie, De Christus smaragd, Een Venetiaans geheim, Codex, De Engelenburgt, De Julianus incriptie, De Vaticaanse moorden, Hert masker van Atreus, De Pegasus-connectie,...
En ook mooi, Het raadsel van het Prado ook omdat het deels in de middeleeuwen van mijn geboortestad 's-Hertogenbosch speelt.
Maar ook zaken als "Waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt" en "Van niets tot nu", DE Tao van Fysica", boeken over Japan, Japanse tuinen, Zen, en ga maar door ....
Eigenlijk heb ik de laatste jaren vrij veel gelezen want dit is daar allemaal van. Heb ik het niet over vakliteratuur en Whiskyboeken.

er zullen best boeken over zijn. op z'n minst een paar stevige spookverhalen over ontuig, whisky onderwereld en smokkel,
maar