Onder het motto, ...

Alle vormen van samples kunnen hier worden aangeboden of gevraagd, te koop of te ruil. Ook voor bottleshares.

Moderator: AquaVitae

Yves H
Actief lid
Actief lid

Onder het motto, ...

Ongelezen berichtdoor Yves H » 20 Sep 2017, 22:40

Je moet eens in je leven een whisky gedronken hebben dat ouder is dan jezelf :)
Aangezien ik volgende maand 48j word ben ik op zoek naar een heerlijke single malt van toch rond de 50j oud.
Wie o wie kan mij hier een sample van bezorgen voor een toch nog betaalbare prijs?
Lichte voorkeur voor cherryoak maar ach, sta voor alles open op deze leeftijd :D

Alvast bedankt
Mvg
Yves
0 x

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Onder het motto, ...

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 21 Sep 2017, 13:23

Ik kan je deze warm aanbevelen:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/78734/golden-grain-50-year-old-cc

Is betaalbaar, je krijgt kwaliteit in je glas en het zal geen probleem zijn om wat samples of een volle fles te bemachtigen hier op het forum :goedgedaan
0 x
Afbeelding

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 21 Sep 2017, 13:30

ovanpuyvelde schreef:Ik kan je deze warm aanbevelen:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/78734/golden-grain-50-year-old-cc

Yves H schreef:Aangezien ik volgende maand 48j word ben ik op zoek naar een heerlijke single malt van toch rond de 50j oud.

Blended grain is niet echt een single malt.

Aan de andere kant: in de single grain hoek zijn genoeg betaalbare ouwe jongens te krijgen. Ik heb zelf al een 48yo Invergorden mogen proeven, en ik was toen ook 48. Niet ouder, wel dezelfde leeftijd.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Yves H
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Yves H » 21 Sep 2017, 14:11

Idd deze oude jongens zijn betaalbaar ten opzichte van een single malt van 50j of ouder :)
Als newbie (zoals men dat hier mooi omschrijft) :D heb ik compleet geen enkele ervaring met de "grain" whisky's wat niet wil zeggen dat ik er niet voor open sta.
Alvast bedankt voor de tips en zal één der dezen eens op zoek gaan naar een oude nieuwe (voor mij dan toch) :)

Mvg,
Yves.
0 x

dcw
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor dcw » 21 Sep 2017, 15:53

Even gebruik maken van een loophole: ouder dan jezelf betekent niet per se langer gerijpt dan dat je nu zelf al op deze wereldbol staat. Er zwerven nog genoeg ongeopende flessen rond waarvan de whisky gedistilleerd is voor jij was geboren, maar die wat minder duur zijn omdat ze een steeds groter deel van hun leven doorbrengen in een glazen fles ipv een eiken vat.

Hier bijvoorbeeld een lijstje met 1968 vintage flessen die nog te koop te staan: Whiskybase

Ik heb me alvast laten vertellen dat bij een whisky die 50 jaar op vat gelegen heeft, het vat heel overheersend is en daarom niet meteen een aangename smaakervaring zal zijn. Op basis daarvan zou ik zeggen, neem er eentje die langer gerijpt heeft dan je zelf oud bent, maar zoek er ook eentje die gewoon simpelweg ouder is en mogelijk veel beter smaakt!
1 x

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 21 Sep 2017, 20:09

Ik had de Golden Grain 50y bewust voorgesteld, goed wetende dat het geen single malt is.
Single Malt van 50 jaar oud is erg moeilijk te vinden en bijna onbetaalbaar, zelfs in samplevorm.
Je kan je zoektocht ook iets vereenvoudigen door een dram te zoeken uit je geboortejaar.
Die zal dan misschien niet 50 jaar oud zijn maar toch ook al heel speciaal om eens rustig voor te gaan zitten :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Yves H
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Yves H » 22 Sep 2017, 09:47

De zeer oude single malt is idd spijtig genoeg onbetaalbaar....
Een single malt gedistilleerd in mijn geboortejaar had ik al gevonden en staat te blinken in mijn collectie, namelijk een Caperdonich 1969 DT 38y .
Wat ik er mee ga doen weet ik zelf nog niet. Marktwaarde is niet echt spectaculair maar het blijft wel een Caper uit '69! :) Mss ooit op het juiste moment...
Denk dat ik toch ga voor de voorgestelde single grain van 50y, mijn nieuwsgierigheid is geprikkeld en in het slechtste geval kan ik er mss een hele lekkere whisky-cola mee maken :D (hopelijk krijg ik nu geen kletsen tegen mijn oren :-D )
1 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 22 Sep 2017, 09:48

Yves H schreef:Denk dat ik toch ga voor de voorgestelde single grain van 50y, mijn nieuwsgierigheid is geprikkeld en in het slechtste geval kan ik er mss een hele lekkere whisky-cola mee maken :D (hopelijk krijg ik nu geen kletsen tegen mijn oren :-D )

:o
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Yves H
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Yves H » 22 Sep 2017, 09:53

:Proost
0 x

Rittertje
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Rittertje » 22 Sep 2017, 10:22

Yves H schreef:Denk dat ik toch ga voor de voorgestelde single grain van 50y, mijn nieuwsgierigheid is geprikkeld en in het slechtste geval kan ik er mss een hele lekkere whisky-cola mee maken :D (hopelijk krijg ik nu geen kletsen tegen mijn oren :-D )

Volgens mij is er vast iemand op t forum die je een sample wil slijten. Naar mijn inziens een beetje zonde om iets wat 50 jaar heeft liggen rijpen door de cola te mieteren :Scratch
0 x

Yves H
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Yves H » 22 Sep 2017, 10:32

Moest het echt mijn ding niet zijn dan ken ik zeker wel iemand die ik er een plezier mee zal doen :-)
:nat
0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 22 Sep 2017, 10:44

Yves H schreef:Moest het echt mijn ding niet zijn dan ken ik zeker wel iemand die ik er een plezier mee zal doen :-)

Een single grain van 50yo kom je echt wel van af. Ik denk niet dat een single grain door de cola echt lekker is.

Ik heb nog wel wat single grain samples staan of anders moet je eens je licht opsteken bij Bram84.
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 22 Sep 2017, 11:11

FGG schreef:
Yves H schreef:Moest het echt mijn ding niet zijn dan ken ik zeker wel iemand die ik er een plezier mee zal doen :-)

Een single grain van 50yo kom je echt wel van af. Ik denk niet dat een single grain door de cola echt lekker is.

Ik heb nog wel wat single grain samples staan of anders moet je eens je licht opsteken bij Bram84.

MacErik heeft de betreffende Golden Grain 50yo openstaan en verkoopt er een sample van: Miniatures G&M 70's incl verzending
1 x

Yves H
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Yves H » 22 Sep 2017, 11:24

Super!!!
Dikke merci voor de tip!
Ik stuur hem zeker een berichtje :)

En als hij meevalt kan ik mss een fles bij Bram84 verkrijgen :)
1 x

dcw
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor dcw » 22 Sep 2017, 12:01

Als je dan de 50yo grain gaat mengen met de 38yo Caper, kan je meteen ook een Blended maken van 38 jaar oud. Ook best iets uniek :bigsmile
1 x

Terug naar “Samples gevraagd/aangeboden”