Vrijgezellenfeestje

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
rickvd
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Vrijgezellenfeestje

Ongelezen berichtdoor rickvd » 21 Sep 2017, 12:10

Hallo whisky liefhebbers,

Voor het vrijgezellenfeestje van een maatje, erkend whisky liefhebber, ben ik op zoek naar een activiteit die iets met whisky te maken hebt. Kwam dit forum tegen en dacht hier zitten vast mensen met suggesties. Zijn er bijvoorbeeld whisky stokerijen in Nederland waar ze rondleidingen hebben op zaterdag, of andere leuke uitstapjes waar een whisky liefhebber blij van word?

Alvast bedankt voor het meedenken!
0 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Vrijgezellenfeestje

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 21 Sep 2017, 12:22

Hey Rick,

Welke omgeving zoek je deze activiteit?
Er zitten hier leden uit het hele land, maar ik weet niet of je met de hele club ook het hele land (of landen) will doorkruizen.

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 21 Sep 2017, 13:43

In het midden van het land, bij Wijkgaard, kun je een workshop whisky stoken volgen.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 21 Sep 2017, 13:57

Mss kan je zelf een proeverijtje organiseren? Bvb 8x 1.5cl per persoon. Afhankelijk van het aantal personen kan je flessen kopen of bvb grote sampleflesjes bestellen bij iemand op het forum. Als die dan wat info erbij doet ben je gesteld :).
0 x

rickvd
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor rickvd » 21 Sep 2017, 14:40

edwinedje schreef:Hey Rick,

Welke omgeving zoek je deze activiteit?
Er zitten hier leden uit het hele land, maar ik weet niet of je met de hele club ook het hele land (of landen) will doorkruizen.

:Slainte

Oh ja, dat is inderdaad wel handig, bij voorkeur inderdaad in het hartje van het land, komen uit Utrecht voornamelijk!
1 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 21 Sep 2017, 15:02

De Wijkgaard zit in Meteren. (en ik heb mezelf maar ff opgegeven voor 20 januari)
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 21 Sep 2017, 15:23

Een (goede) Nederlandse distilleerderij bezoeken wordt lastig denk ik.
De enige die ik serieus zou nemen is Zuidam en daarvan las ik laatst hier op het forum dat die de komende tijd geen rondleidingen meer doen.

Dan kan je gaan kijken naar een whiskyproeverij, waarbij je in Utrecht wel een aantal goede keuzes hebt. Waaronder:
http://www.kwestievansmaak.nl/ kan een proeverij voor je organiseren en je hebt hier veel keuze mogelijkheden, incl hapjes.
http://rubensproeflokaal.nl/ heb ik zelf een keer een proeverij meegemaakt, die vrij origineel was doordat er ook een whisky-aroma-kit op tafel kwam waarbij er een competitie element kwam kijken welke groep het beste de verschillende geuren kon benoemen.

Verder heb ik een keer een Trapistenproeverij bij https://utrecht.cafe-olivier.be/bierproeverij/ gedaan, die ik erg goed vond en als whiskyliefhebber ook erg kon waarderen. Maar dat kwam ook door het wedstrijdelement om de geuren en smaken zo goed en origineel mogelijk op te schrijven. De winnaar werd beloond met een flesje Westvleteren (mag jij raden wie er gewonnen heeft).

Sluit allemaal niet exact bij je vraag aan natuurlijk, maar zijn wel prima alternatieven.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 21 Sep 2017, 16:09

Whisky4All zit ook in Utrecht: http://whisky4all.nl/

Gegarandeerd een geweldige proeverij. Norbert kan het zo gek maken als je zelf wilt, hij heeft fantastische whisky staan.
3 x
Afbeelding | Afbeelding

dcw
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor dcw » 21 Sep 2017, 16:15

Een blending workshop is ook een leuke belevenis. Daar kan je dan achteraf meestal een sampletje meekrijgen ook om er achteraf nog eens van te genieten. Geen idee of je die ook on-demand kan laten organiseren. Meestal vallen die onder de masterclasses bij een festival of evenement.

Je zou altijd kunnen contact opnemen met een lokale whiskyclub en horen of zij iets zouden kunnen op poten zetten.
0 x

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MacErik » 21 Sep 2017, 20:25

Whisky Verhaar in Bilthoven. Mooie, uitgebreide whiskyhoek en regelmatig proeverijen:

https://www.whiskyshop.nl/whiskyproeverij

:Pipersmile
0 x
Afbeelding

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”