https://www.theguardian.com/science/2017/aug/17/whisky-and-water-galore-scientists-conclude-dilution-enhances-flavour

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 07 Sep 2017, 23:33

Ongelezen berichtdoor FGG » 08 Sep 2017, 07:50
Ongelezen berichtdoor Dre » 08 Sep 2017, 08:10
FGG schreef:Allereerst blijft smaak iets heel persoonlijks en is niet wetenschappelijk te onderbouwen. Wat de één lekker vindt, vindt de ander niet te hachelen. Het zal ongetwijfeld kloppen wat ze zeggen, maar of het ten goede van de smaak komt kun je het beste zelf bepalen.
Karlsson said he and colleagues had not yet put the findings to a taste test, but added that, having turned 40 recently, he now had an ample selection of Japanese and Scotch whiskies to work with. “After this attention we’ve got, it seems like I’m more or less forced to drink it,” he said.
Ongelezen berichtdoor FGG » 08 Sep 2017, 09:37
Dre schreef:Iets beweren over een smaakontwikkeling, zonder het ook maar zelf daadwerkelijk geproefd te hebben...
Dre schreef:Wetenschapper heeft zijn momentje van roem hiermee ook weer gehad, schouders ophalen en weer verder op zoek naar een mooie cask strength zou ik zeggen.

Ongelezen berichtdoor Len » 08 Sep 2017, 09:38
Ongelezen berichtdoor Peter87 » 08 Sep 2017, 10:33
Len schreef: maar ik heb er echt geen probleem mee als mijn guaiacol wat lager zit
Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten