Scientists reveal why whisky tastes better with water

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Khajuraho
Senior
Senior

Scientists reveal why whisky tastes better with water

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 07 Sep 2017, 23:33

Hoe het beste is om van whisky te genieten, is al lang gedebatteerd, maar twee chemici zeggen dat ze hebben ontdekt waarom het verdunnen van uw dram het beter kan proeven...

https://www.theguardian.com/science/2017/aug/17/whisky-and-water-galore-scientists-conclude-dilution-enhances-flavour

:Scratch
0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Scientists reveal why whisky tastes better with water

Ongelezen berichtdoor FGG » 08 Sep 2017, 07:50

Allereerst blijft smaak iets heel persoonlijks en is niet wetenschappelijk te onderbouwen. Wat de één lekker vindt, vindt de ander niet te hachelen. Het zal ongetwijfeld kloppen wat ze zeggen, maar of het ten goede van de smaak komt kun je het beste zelf bepalen.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 08 Sep 2017, 08:10

FGG schreef:Allereerst blijft smaak iets heel persoonlijks en is niet wetenschappelijk te onderbouwen. Wat de één lekker vindt, vindt de ander niet te hachelen. Het zal ongetwijfeld kloppen wat ze zeggen, maar of het ten goede van de smaak komt kun je het beste zelf bepalen.

Dat hebben ze zélf ook nog niet eens bepaald:
Karlsson said he and colleagues had not yet put the findings to a taste test, but added that, having turned 40 recently, he now had an ample selection of Japanese and Scotch whiskies to work with. “After this attention we’ve got, it seems like I’m more or less forced to drink it,” he said.

Iets beweren over een smaakontwikkeling, zonder het ook maar zelf daadwerkelijk geproefd te hebben... Wetenschapper heeft zijn momentje van roem hiermee ook weer gehad, schouders ophalen en weer verder op zoek naar een mooie cask strength zou ik zeggen ;) .
1 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 08 Sep 2017, 09:37

Dre schreef:Iets beweren over een smaakontwikkeling, zonder het ook maar zelf daadwerkelijk geproefd te hebben...

Dat bedoel ik. Je kan wel wat scheikundige en/of natuurkundige constateringen doen en conclusies trekken, maar het resultaat zal nog moeten blijken.

Dre schreef:Wetenschapper heeft zijn momentje van roem hiermee ook weer gehad, schouders ophalen en weer verder op zoek naar een mooie cask strength zou ik zeggen ;) .

:Proost
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Len
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Len » 08 Sep 2017, 09:38

Vind het maar een vreemd verhaal :roll:
Meer guaiacol bovenaan de vloeistof, maar ik heb er echt geen probleem mee als mijn guaiacol wat lager zit :lol:
2 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 08 Sep 2017, 10:33

Len schreef: maar ik heb er echt geen probleem mee als mijn guaiacol wat lager zit :lol:

Volgens mij kun je daar medicijnen voor krijgen.
2 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”