Twijfel over volgende aanschaf.
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
De laatste tijd ben ik nogal op zoek naar whisky die op een ex- sherryvat heeft gelegen. Hierbij kwam ik deze tegen.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/99929/old-perth-2004-mmck
Nog maar 1 score op WB, maar een blended malt van Highland Park en Macallan kwam ik nog niet direct tegen.
Heeft iemand anders deze toevallig al kunnen proeven?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/99929/old-perth-2004-mmck
Nog maar 1 score op WB, maar een blended malt van Highland Park en Macallan kwam ik nog niet direct tegen.
Heeft iemand anders deze toevallig al kunnen proeven?
0 x
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Zojuist een rondje gelopen bij Van Wees op zoek naar een nieuwe fles om te openen.
Ik vertelde dat ik heek erg gecharmeerd ben van de Ardmore Traditional Cask. Het zoete met de peat invloed ligt volledig in mijn straatje!
Nu vroeg ik om een goede opvolger van de traditional Cask.
Hij wees mij op een Ardmore 2008 van the Ultimate, een Mortlach 2008 van the Ultimate en deze Macduff van Spirit of Scotland uit 2004:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ff-2004-gm
Is iemand hier bekend mee??
(En dan ook in vergelijking met de Ardmore)
(Alternatieve suggesties mogen ook!)
Ik vertelde dat ik heek erg gecharmeerd ben van de Ardmore Traditional Cask. Het zoete met de peat invloed ligt volledig in mijn straatje!
Nu vroeg ik om een goede opvolger van de traditional Cask.
Hij wees mij op een Ardmore 2008 van the Ultimate, een Mortlach 2008 van the Ultimate en deze Macduff van Spirit of Scotland uit 2004:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ff-2004-gm
Is iemand hier bekend mee??
(En dan ook in vergelijking met de Ardmore)
(Alternatieve suggesties mogen ook!)
0 x
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
DiXi schreef:Zojuist een rondje gelopen bij Van Wees op zoek naar een nieuwe fles om te openen.
Ik vertelde dat ik heek erg gecharmeerd ben van de Ardmore Traditional Cask. Het zoete met de peat invloed ligt volledig in mijn straatje!
Nu vroeg ik om een goede opvolger van de traditional Cask.
Hij wees mij op een Ardmore 2008 van the Ultimate, een Mortlach 2008 van the Ultimate en deze Macduff van Spirit of Scotland uit 2004:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ff-2004-gm
Is iemand hier bekend mee??
(En dan ook in vergelijking met de Ardmore)
(Alternatieve suggesties mogen ook!)
Allemaal prima, maar de Mortlach en Macduff zou ik niet direct met Ardmore vergelijken.
0 x
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Wahlee schreef:DiXi schreef:Zojuist een rondje gelopen bij Van Wees op zoek naar een nieuwe fles om te openen.
Ik vertelde dat ik heek erg gecharmeerd ben van de Ardmore Traditional Cask. Het zoete met de peat invloed ligt volledig in mijn straatje!
Nu vroeg ik om een goede opvolger van de traditional Cask.
Hij wees mij op een Ardmore 2008 van the Ultimate, een Mortlach 2008 van the Ultimate en deze Macduff van Spirit of Scotland uit 2004:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ff-2004-gm
Is iemand hier bekend mee??
(En dan ook in vergelijking met de Ardmore)
(Alternatieve suggesties mogen ook!)
Allemaal prima, maar de Mortlach en Macduff zou ik niet direct met Ardmore vergelijken.
Ok, kun je dan wat meer over de verschillen vertellen?
0 x
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
DiXi schreef:Wahlee schreef:DiXi schreef:Zojuist een rondje gelopen bij Van Wees op zoek naar een nieuwe fles om te openen.
Ik vertelde dat ik heek erg gecharmeerd ben van de Ardmore Traditional Cask. Het zoete met de peat invloed ligt volledig in mijn straatje!
Nu vroeg ik om een goede opvolger van de traditional Cask.
Hij wees mij op een Ardmore 2008 van the Ultimate, een Mortlach 2008 van the Ultimate en deze Macduff van Spirit of Scotland uit 2004:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ff-2004-gm
Is iemand hier bekend mee??
(En dan ook in vergelijking met de Ardmore)
(Alternatieve suggesties mogen ook!)
Allemaal prima, maar de Mortlach en Macduff zou ik niet direct met Ardmore vergelijken.
Ok, kun je dan wat meer over de verschillen vertellen?
Ardmore, natuurlijk 'licht' geturfd, zal dicht tegen de tradtinional aanliggen
Mortlach 2008 zijn er veel van, maar is meestal wat sterker/voller van smaak. Vlezig wordt het geloof ik vaak genoemd.
MacDuff wat frisser en fruitiger, een zomeravond dram zeg maar.
Verder ben ik niet heel goed in omschrijven, en smaken verschillen, dus wellicht dat anderen er nog iets over kunnen zeggen.
1 x
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Wahlee schreef:Mortlach 2008 zijn er veel van, maar is meestal wat sterker/voller van smaak. Vlezig wordt het geloof ik vaak genoemd.
Persoonlijk vind ik Mortlach en van Wees geen gelukkige combinatie: ik heb nog geen enkele botteling van hen op waar ik enthousiast over was. De 1975 en de 1990-versies vond ik niet slecht maar ook niets speciaals, de 2003-versies hadden nog wel aan aardige arrival maar dat was het dan ook, de 2008-versies vond ik niet te doen (naar mijn smaak meer spiritus dan whisky). Als je interesse in Mortlach hebt, zou ik naar een andere bottelaar kijken.
0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1876
- Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
- Contact:
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Mermur schreef:Als je interesse in Mortlach hebt, zou ik naar een andere bottelaar kijken.
Als het goed is ga ik dat volgende week meemaken Rob. Heb er nu al zin in!
2 x
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Mermur schreef:de 2008-versies vond ik niet te doen (naar mijn smaak meer spiritus dan whisky).
Ik heb de 2008 vW in de kast staan maar vind het reuze meevallen. Zeker niet mijn lekkerste whisky maar voor 4 tientjes een zeer acceptabele dram.
0 x
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Dit betreft inderdaad de 2008 versie.
Mijn smaakprofiel ligt bij de Ardmore Traditional Cask (en Macallan of Springbank), daarom zoek ik iets in dat segment. Het liefst een zoete (ex bourbon / oak) whisky met lichte peat en lekkere rook.
Mijn smaakprofiel ligt bij de Ardmore Traditional Cask (en Macallan of Springbank), daarom zoek ik iets in dat segment. Het liefst een zoete (ex bourbon / oak) whisky met lichte peat en lekkere rook.
0 x
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Mortlach is in de regel niet geturfd; mogelijk een extra reden om niet voor de 2008 vW te gaan.
0 x
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Mermur schreef:Mortlach is in de regel niet geturfd; mogelijk een extra reden om niet voor de 2008 vW te gaan.
Eens.
Dan wordt het de Macduff of 'gewoon' de IB Ardmore
1 x
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
DiXi schreef:Mermur schreef:Mortlach is in de regel niet geturfd; mogelijk een extra reden om niet voor de 2008 vW te gaan.
Eens.
Dan wordt het de Macduff of 'gewoon' de IB Ardmore
Ledaig is ook een goede, geturfde optie. Of Bunnahabhain Moine.
0 x
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Vandaag mijn laatste werkdag bij mijn huidige werkgever. Na 10 jaar besloten een switch te maken. Leuk afscheidsgelegenheid gehad en naast het bosje bloemen en ed kaart een Gall&Gall cadeaukaart t.w.v. €115. Dat wordt dus even dubben. G&G zal weinig IB's hebben dus ik zal me moeten richten op OB's:
- Glendronach 18yo Allardice
- Glenfarclas 18yo
- Aberlour 18yo
- Misschien toch een keer een Macallan
Iemand nog leuke ideeën voor één of meer sherry-jongens tot ca.€115 €140?
Kleine toevoeging: er is zojuist nog een bon van €25 bij gekomen.
- Glendronach 18yo Allardice
- Glenfarclas 18yo
- Aberlour 18yo
- Misschien toch een keer een Macallan
Iemand nog leuke ideeën voor één of meer sherry-jongens tot ca.
Kleine toevoeging: er is zojuist nog een bon van €25 bij gekomen.
0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1876
- Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
- Contact:
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Of misschien een Gall opzoeken die wel goede IB's in het assortiment heeft.
Ze zijn er wel volgens mij, niet bij mij in duurt naar mijn weten, maar misschien wel bij andere leden.
En anders uit jouw rijtje de GD18.
De Farclass 18 en Aberlour 18 vielen mij tegen.
Glengoyne 21 is ook een goede wat mij betreft!
Ze zijn er wel volgens mij, niet bij mij in duurt naar mijn weten, maar misschien wel bij andere leden.
En anders uit jouw rijtje de GD18.
De Farclass 18 en Aberlour 18 vielen mij tegen.
Glengoyne 21 is ook een goede wat mij betreft!
0 x
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Wouter1981 schreef:Of misschien een Gall opzoeken die wel goede IB's in het assortiment heeft.
Ze zijn er wel volgens mij, niet bij mij in duurt naar mijn weten, maar misschien wel bij andere leden.
Ik zal eens rond snuffelen.
Als iemand er eentje weet enigszins in het oosten des lands...
Wouter1981 schreef:En anders uit jouw rijtje de GD18.De Farclass 18 en Aberlour 18 vielen mij tegen.
Glengoyne 21 is ook een goede wat mij betreft!
Thnx voor deze tips. De GD18 stond al op mijn verlanglijstje, ik kan 'm alleen niet vinden op de website van G&G. Ik heb zelf de FC15 en Aberlour16, zeker niet slecht maar als de extra jaren niet veel toevoegen dan zal ik die wegstrepen.
Glengoyne: afgelopen weekend voor het eerst een Glengoyne geproefd en dat viel zeker niet tegen. Ik neem 'm ff mee in de overweging.

1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten



