Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Re: Wat is de laatste fles aangeschaft of gekregen ?
Kan het ook niet laten even langs te lopen langs Whisky en Whiskey in Dordrecht. Geroken aan de eigen botteling van Glendromnach (sherry...mmmmmmmm) en uiteindelijk een 14 jaar oude Clynelish uit 1995 uit de Ultimate serie meegenomen....
0 x
M'n drie nieuwe flesjes zijn binnen:
- Aberlour A'Bunadh Batch 32
- Glenkinchie 12 years old
- Springbank 10 years old 100 proof

- Aberlour A'Bunadh Batch 32
- Glenkinchie 12 years old
- Springbank 10 years old 100 proof

0 x
Gisteravond een fles Glenrothes select reserve opengetrokken...ik ruik iets dat ik (nog) niet kan benoemen. In de smaak vindt ik het niet terug. Als ik moet gokken zou ik zeggen iets van overrijp fruit maar eigenlijk denk ik dat het wat anders is...is er iemand die me verder kan helpen? Ik vindt het overigens een erg lekkere whisky! 

0 x
wim2103 schreef:Gisteravond een fles Glenrothes select reserve opengetrokken...ik ruik iets dat ik (nog) niet kan benoemen. In de smaak vindt ik het niet terug. Als ik moet gokken zou ik zeggen iets van overrijp fruit maar eigenlijk denk ik dat het wat anders is...is er iemand die me verder kan helpen? Ik vindt het overigens een erg lekkere whisky!
Ik heb hem zelf nooit geproefd maar misschien heb je hier iets aan:
Whisky van Zuylen schreef:Proefnotitie
Kleur: licht goud. Neus: fris, kruidig, rijp fruit, bosbessen en sultanes, citrus en vanille. Neus: jeugdig, licht moutig, kruidig en zoethout met iets van biscuit in de fruitige mooie en zachte afdronk
Dave Broom schreef:Nose: Crisp oak, malt bins/shredded wheat, estery. Hot bracken, patisserie (almond, vanilla) kumquat, praline. Seems young.
Palate: Spicy and fresh. Decent depth in the centre. Good flow. Light milk chocolate, clootie dumpling mix, citrus peels, hazelnut shell.
Finish: Dry cereal, nutty, young.
Comment: It's a perfectly decent dram but not a patch on the great ‘vintage' bottlings.
Hier nog verschillende andere reviews.
Google is je vriend!
0 x
wim2103 schreef:Gisteravond een fles Glenrothes select reserve opengetrokken...ik ruik iets dat ik (nog) niet kan benoemen. In de smaak vindt ik het niet terug. Als ik moet gokken zou ik zeggen iets van overrijp fruit maar eigenlijk denk ik dat het wat anders is...is er iemand die me verder kan helpen? Ik vindt het overigens een erg lekkere whisky!
Ik ruik altijd wel wat dat ik niet of niet goed kan benoemen.
Mijn laatste Glenrothes was een 1994, 16yo van Signatory tijdens een club-tasting SeaBottom WhiskyClub (SBWC) - http://www.sbwc.nl.
In het kort: "een bloemige dram... met wat honing" .... wie weet is het dat wel dat je niet zo goed kunt plaatsen....
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
2 x Glenfarclas 105 10 yo 1 ltr 60% € 35,= !
Tamdhu 2004 Ultimate cask # 5440 60,2 % sherry butt
Glenrothes 1989 - 2002 The Secret treasures of Scotland Cask # 21765 44% (mooi! en ook maar 3 tientjes)
Tamdhu 2004 Ultimate cask # 5440 60,2 % sherry butt
Glenrothes 1989 - 2002 The Secret treasures of Scotland Cask # 21765 44% (mooi! en ook maar 3 tientjes)
0 x
Voor mijn algemene whiskyontwikkeling een representant uit Campbeltown gehaald: Springbank 10yo. Het was nog een hele speurtocht om de jaargang te achterhalen, maar net als bij Highland Park staat deze op de achterkant van het voorlabel als je door het glas heen kijkt. Blijkbaar is de mijne uit 2010 (bottling run 85).
0 x
Overgenomen van MadMaster:
- Lagavulin 12yo CS 3rd Release - 2003
- Lagavulin 16yo 43%
0 x
Had hij er teveel van staan, John of vond hij ze niet lekker 

0 x
I_SPEY schreef:Had hij er teveel van staan, John of vond hij ze niet lekker
Op uitgekeken en ruimtegebrek
0 x
bowmore 10yo tempest first batch
Amrut fusion
glendronach 14yo virgin oak finish
coal ila moch
bruichladdich infinity 3
ledaig 10 yo

Amrut fusion
glendronach 14yo virgin oak finish
coal ila moch
bruichladdich infinity 3
ledaig 10 yo

0 x
loop net langs de gall en gall, zie ik dat de glenlivet 12 in de aanbieding is, maar meegenomen.
0 x
Afgelopen weekend een fles cardhu gekregen van de visite.
pim
pim
0 x
I_SPEY schreef:Had hij er teveel van staan, John of vond hij ze niet lekker
Ben een beetje klaar met geturfde whiskies.
Vrij snel na mijn kennismaking met whisky ging ik, zoals velen, de kant op van de geturfde whiskies.
Was eerst even wennen, vond ze vervolgens heerlijk maar na een tijdje begonnen ze me te vervelen.
Ik vond veel hetzelfde smaken met slechts kleine nuance verschillen en heb 'een stapje terug gedaan' naar de overige whisky regios.
Ik vind mooie niet-geturfde whiskies sindsdien weer veel interessanter.
Daarnaast heb ik simpelweg kastruimte nodig, mij flessen staan nu al op 4 plekken in huis.
Zag gisteren wel nog een advertentie van Mr. Higgins voor whiskykasten.
Ze hebben daar totaal geen idee wat een verzameling hebben betekent met dat soort kleine en peperdure kasten...
On topic:
Ik heb afgelopen weekend een sample van de Arran Westie gekocht.
Leuke (lichte) sherry whisky voor de relatief lage prijs van 40 Euro...
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”