Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Arran 14 year
Super lekkere whisky heeft een zeer sterke smaak en vooral een goeie afdronk
Super lekkere whisky heeft een zeer sterke smaak en vooral een goeie afdronk
2 x
Arran 19 jaar van the maltman
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... n-1996-mbl
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... n-1996-mbl
1 x
Een drammetje Laphroaig An Cuan Mor tijdens Match of the Day (BBC1).
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Jones12 schreef:Vanavond een Kilchoman Machir bay 2014 gedronken
Dit ks echt totaal mijn smaak niet hoor
Dat is jammer om te horen. Het is mijn favoriete Distillery.
Gelukkig mogen smaken verschillen en is er nog genoeg te ontdekken.
Maar bedankt voor de hint, ik weet welke fles er vanavond opengaat ter vervanging van mijn Tomatin.

1 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Ja sorry ik vond deze iets minder qua smaak maar iedere persoon geeft zijn voorkeur anders zou dit jammer zijn he
0 x
Jones12 schreef:Ja sorry ik vond deze iets minder qua smaak maar iedere persoon geeft zijn voorkeur anders zou dit jammer zijn he
Uiteraard en het is best denkbaar dat je deze fles over een jaartje juist wel lekker vindt.
2 x
- Reichenbach
- Moderator

Jones12 schreef:Dat
Kan maar heb geen zo een fles
Als je onder woorden zou kunnen brengen waarom deze whisky je niet bevalt en wat je wel lekker vind in bepaalde andere whisky's, zouden de wat meer ervaren 'innemers' je misschien kunnen adviseren in welke hoek je verder kan zoeken.
Zelf ken ik jouw Kilchoman ook niet dus weet niet of ik deze lekker zou vinden of niet. Dus ook geen idee in welke richting deze geplaatst kan worden in vergelijking met de wat algemeen bekendere whisky's.
Wat betreft het veranderen van smaak is natuurlijk altijd een proces van volwassen worden. De meesten leren wanneer ze volwassen worden om spruitjes ook te gaan waarderen.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Benromach 10 - 100 Proof (57%)
Toppertje in z'n prijsklasse.
Toppertje in z'n prijsklasse.

0 x
The balvenie 14 year carrinean cask en
Een Bunnahabhain xii (12 year )
The balvenie had een zeer lekkere smaak met tonen van vanille en zoetig eikenhout. De afdronk was zeer lekker en fruitig van smaak
De bunnahabhain had een zeer krachtige nootachtige smaak en vooral de afdronk was lekker en langdurig
Heb genoten van deze 2 whiskys al krijgt The Balvenie 14 year mijn voorkeur van de 2
The balvenie had een zeer lekkere smaak met tonen van vanille en zoetig eikenhout. De afdronk was zeer lekker en fruitig van smaak
De bunnahabhain had een zeer krachtige nootachtige smaak en vooral de afdronk was lekker en langdurig
Heb genoten van deze 2 whiskys al krijgt The Balvenie 14 year mijn voorkeur van de 2
1 x
-
DavidH.
- Top bijdrager

Na lang aandringen van diverse leden dmv een sampletje gisteren de Ballechin 12y Flemish World Tour geproefd.
Gezien ik totaal niet van de turf/rook geuren/smaken ben opende ik de sample wel met tegenzin toen die walm van turf omhoog kwam...
Paar keer geroken en met een dubbel gevoel de eerste slok genomen.... Hey verrek... dit smaakt wel!
Volgende slok, goed in de wangen ingeweken en doorslikken... Dat ik ooit een turf whisky lekker zou vinden! Zeer subtiele combinatie van turf en donkere smaken, zeker een aanrader!
Gezien ik totaal niet van de turf/rook geuren/smaken ben opende ik de sample wel met tegenzin toen die walm van turf omhoog kwam...
Paar keer geroken en met een dubbel gevoel de eerste slok genomen.... Hey verrek... dit smaakt wel!
Volgende slok, goed in de wangen ingeweken en doorslikken... Dat ik ooit een turf whisky lekker zou vinden! Zeer subtiele combinatie van turf en donkere smaken, zeker een aanrader!

4 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"
Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection
-
SirNagalot
- Senior

DavidH. schreef:Na lang aandringen van diverse leden dmv een sampletje gisteren de Ballechin 12y Flemish World Tour geproefd.
Die heb ik toevallig gisteren ook geproefd, maar ik was niet onder de indruk. Ik vond hem zwaar oversherried en daardoor heel eenzijdig van smaak.
Deze toch? https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... echin-2004
0 x
-
DavidH.
- Top bijdrager

SirNagalot schreef:DavidH. schreef:Na lang aandringen van diverse leden dmv een sampletje gisteren de Ballechin 12y Flemish World Tour geproefd.
Die heb ik toevallig gisteren ook geproefd, maar ik was niet onder de indruk. Ik vond hem zwaar oversherried en daardoor heel eenzijdig van smaak.
Deze toch? https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... echin-2004
Ja, die. Gelukkig verschillen smaken anders zou het een eentonige whisky wereld zijn
Ik heb 'm 88 rating gegeven.
1 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"
Jones12 schreef:The balvenie 14 year carrinean cask en
Kijk, het nut van samples bewijst zich duidelijk weer
. Zo kom je al aardig achter je smaakvoorkeuren (of waar je voorkeur juist níet ligt), bespaart je ongetwijfeld alvast een paar toekomstige miskopen van hele flessen!
3 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”