We zijn nu 6 pagina’s aan het kijken wat we kunnen verbeteren.. punten die o.a. ter sprake komen zijn (ik zeg het ff simpel):
1 - we zijn te direct/hard in onze mening geven waardoor het komt niet aardig over en de sfeer is minder geworden.
2 - ’t gummen/posten verwijderen/toepassen van censuur door mods
3 - technische verbeter punten forum zelf
1- Persoonlijk vindt ik het best meevallen.
We zijn nu een volk van direct zeggen wat je dwars zit, er niet omheen draaien en ja we zijn boers in onze gedragingen/uittingen. Is het onze intentie om mensen hier doelbewust te kwetsen of voor penis te zetten?? Nee.
Zoals ook is aangegeven het is hier een afspiegeling van de maatschappij. Iedereen heeft een bepaalde manier van zich uiten, gevoel voor humor e.d. maar ook speelt het karakter mee of je opvoeding.
Het is daarom, vind ik, zeer moeilijk om precies regeltje te maken wat er nu wel of niet gezegd kan worden. Het is een gevoel die voor iedereen anders is.. De een kan er tegen hoe wordt gecommuniceerd en de ander heeft er moeite mee. Ja het is een beetje geven en nemen..
Kunnen we accepteren dat een schrijver van een reactie wat te ver is gegaan ?? Zeker maar dan wel op een constructieve manier, je gaat persoonlijk in discussie of als dat niet helpt zoek je het hogerop. Ik ben van mening dat dit de wijze is..
Dit vind ik dan ook mooi terug in de post van Bram84
Bram84 schreef:
Een mogelijke oplossing kan zijn (als iemand vindt dat het te persoonlijk wordt of zich niet kan vinden in een post)
1) reageer on topic en zeg dat je dit kwetst of dit indruist tegen jouw principes. De verzender zal daar hoogstwaarschijnlijk rekening mee houden, zichzelf beter definiëren of misschien zelfs excuseren.
2) durf je het niet on topic, stuur elkaar dan een Pb. Veel verdere miserie wordt hier dan wel uitgeklaard. Daarna kan de verzender alsnog zijn bericht aanpassen of verwijderen.
3) is de drempel nog te hoog, stuur een Pb naar een Mod, die op zijn/haar beurt on topic of via Pb met de verzender kan communiceren.
4) wij als leden, mogen (moeten) anderen erop wijzen als iets fout loopt.
Denk dat bovenstaande voorstellen, voor mezelf dan toch, beter worden ontvangen dan de visie van 1 persoon en de posts gewoon te verwijderen.
2
Moderator (algemeen)
Ga naar: navigatie, zoeken
Een moderator (vrij vertaald uit het Engels: aanpasser) dient een gesprek, discussie in goede banen te leiden, bijvoorbeeld bij een verkiezingsdebat. Hij stelt de vragen, verleent of ontneemt deelnemers het woord, betrekt eventueel vragen uit het publiek in de discussie. Het is dan synoniem van gespreksleider.
Internet
Moderator is ook een term die op het internet gebruikt wordt voor een gebruiker met bepaalde privileges.
Vaak hebben moderatoren als taak om een forum, mailinglijst of website netjes te houden. Om deze taak te volbrengen hebben moderatoren vaak rechten om berichten van gebruikers aan te passen of te verwijderen en om gebruikers te corrigeren.
Hoewel moderatoren geacht worden zich aan bepaalde regels te houden en er op toe moeten zien dat gewone gebruikers zich ook aan deze regels houden, komt het ook voor dat een moderator zijn boekje te buiten gaat. Veel fora of mailinglijsten hebben in zo'n geval nog een sysop of netwerkbeheerder waar geklaagd kan worden.
Op bulletin board systems werden moderatoren aangesteld om niet-relevante berichten snel te kunnen verwijderen, discussies te sluiten voor nieuwe meningen en om bepaalde gebruikers van de website te blokkeren.
Laat ik het beestje gewoon bij de naam noemen en niet erom heen draaien… Het gewoon verwijderen van reacties in topics door Paul voelt als censuur c…q. Je mag je mening niet zeggen of je mag niets zeggen om de lieve vrede te bewaren. Het is hier Noord-Korea niet kwam als opmerking. Het voelt als het is niet ok. dus verwijderen dan is het niet gebeurd
Vandaar dat ik ff gekeken heb wat is nu precies een moderator en het is simpel.. een gespreksleider.
Bij gespreksleider denk ik altijd aan iemand die zijn eigen mening neutraal kan laten zijn en beide partijen in hun waarde laat. Hij grijpt in als 1 vd partijen zich niet houdt aan geldende regels door deze erop aan te spreken
Begrijp best dat er soms ingegrepen moet worden maar het kan ook anders dan betreffende post verwijderen
Ik kom hier nog steeds meerdere keren per dag om te lezen wat iedereen schrijft of heeft gedronken/ beleefd. Doe dat met veel plezier en ik geloof dat we er samen uitkomen.. Oh voor ik het bij vergeet.. HWF is top
3
Het geven van een + of - is zeker een manier om aan te geven hoe men denkt over een opmerking (wel graag anoniem)
Dichtklappen van post is wat mij betreft ook een mooie manier om te laten zien hoe er over de gemaakte post wordt gedacht.. je ontneemt dan ook de historie van het gesprek niet.. het heeft nu eenmaal plaatsgevonden.