UITNODIGING: Weekend forum-happening-online

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: UITNODIGING: Weekend forum-happening-online

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Mar 2011, 17:39

I_SPEY schreef:Heel erg lekker, is deze, hè, Johan!

Echt wel! Ik heb er geen water bij gedaan en ik heb hem zeker 15 tot 20 minuten laten staan vooraleer ik er van geproefd heb. Ik denk zo dat ik zeker 30 tot 40 minuten heb kunnen genieten van 3cl Glendronach. Zo lekker was hij. Moest hij nog een tikkeltje geturfd zijn was hij helemaal top.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Piet
Moderator
Moderator

Laphroaig Quarter Cask, Aberlour a'bunadh, Macallan 1997 12y

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Mar 2011, 17:39

Wat ik dan toch kan noemen, gezien ook de perfecte prijs/kwaliteit verhouding zijn de Laphroaig Quarter Cask OB en de Aberlour a'bunadh OB. En uhh toch ook mijn Topper Macallan 1997 12yo Sherry Cask, 50° The Exclusive Malts.

Ik ga er nu ook een inschenken. Een record halen we vandaag zeker niet... :Cry ... en moet er tussenuit...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 26 Mar 2011, 17:46

Oké U vraagt wij draaien, Een aantal van mijn favorieten op dit moment:

-Higland Park GMR #5823 56,2% : Zeer mooie whisky, combinatie oorspronkelijk HP karakter met zware sherry tonen;
-Speymalt Macallan 2000 #1755 : Lekkere droge "sherry" styled whisky, wat 1 dimensionaler dan een HP of een GD;
-Glendronach Revival : Mooie sherry styled dram, klein beetje rubber en zwavel, maar voor mij een hele goede;
-Coal Ila Moch : Super whisky voor een zachte prijs, prachtige combinatie van turf, zoet en zeeinvloeden;
-Laphroaig Quarter Cask : behoeft geen toelichting denk ik
-Glenmorangie Orignal: Lekkere niet te ingewikkelde of heftige geniet whisky
-Talisker 10 : Blijft mijn zwak, de whisky die mij "verslaafd" maakte, heerlijk spicy
- Nikka straight from the barrel : Zeer fraai, donkere tonen whisky uit het helaas zo zwaar getroffen Japan

Tevens kan ik heel erg de Glen Ord 25 (2004) botteling bekoren, helaas maar in sample formaat in bezit. Loop nog behoorlijk achter, de verzameling (zeker met alle samples van TWE/Glen Ord/Sjoerd's bottleshares en de gewone flesaanschaf) groeit harder dan dat ik kan/wil drinken, maar gelukkig lopen ze niet weg. En alle nu geopende flessen hebben allemaal wel wat en hangt het heel erg van de situatie af.

Nog 1 misschien rare favoriet :
-Famous Grouse, eenvoudige doch aangename blend voor in een café (gaat niet echt de vernieling in met hapjes enzo) of bij mij in de sportkantine, wel wat granig maar toch wel met een aangenamen zoetheid

Zo wie volgt :lekker .
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 26 Mar 2011, 17:50

Piet schreef:Wat ik dan toch kan noemen, gezien ook de perfecte prijs/kwaliteit verhouding zijn de Laphroaig Quarter Cask OB en de Aberlour a'bunadh OB. En uhh toch ook mijn Topper Macallan 1997 12yo Sherry Cask, 50° The Exclusive Malts.

Ik ga er nu ook een inschenken. Een record halen we vandaag zeker niet... :Cry ... en moet er tussenuit...

Die Laphroaig én de A'bunadh behoren zeker ook bij mij tot de top whiskies!
Laphroaig heb ik gewoon altijd in huis, behoort bij mij tot de zogenaamde "huiswhiskies".

En over dat record, de avond is nog lang en we hebben morgen ook nog. Met de mensen, die nu aanwezig zijn, kunnen we makkelijk meer dan 200 posts schrijven, toch ;)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Mar 2011, 17:56

Ik vind die A'bunadh toch TE zoet. Net dat tikje teveel sherry. Een beetje vergelijkbaar met die Glenfarclas 1989 vintage single cask for Fisser.
Ik ga toch eens mijn licht opsteken bij mijn slijter ivm die Caol Ila Moch. Ik hoor tegenwoordig veel positieve dingen over deze nieuweling.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 26 Mar 2011, 17:57

9 verborgen en 17 gasten - join the party, whiskylovers :nat
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Mar 2011, 17:59

GJR schreef:Famous Grouse, eenvoudige doch aangename blend voor in een café (gaat niet echt de vernieling in met hapjes enzo) of bij mij in de sportkantine, wel wat granig maar toch wel met een aangenamen zoetheid

'Granige' whisky's zijn niet aan mij besteed. Als ik granen wil proeven dan drink ik (tegen mijn zin weliswaar) een jenever. Mijn vrouw daarentegen houdt erg van een oude jenever, maar ik krijg dat niet door mijn keel.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 26 Mar 2011, 18:00

johan brugge schreef:Ik vind die A'bunadh toch TE zoet. Net dat tikje teveel sherry. Een beetje vergelijkbaar met die Glenfarclas 1989 vintage single cask for Fisser.
Ik ga toch eens mijn licht opsteken bij mijn slijter ivm die Caol Ila Moch. Ik hoor tegenwoordig veel positieve dingen over deze nieuweling.

Ik heb 'm thuis en hij is echt geweldig en makkelijk te drinken!
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Mar 2011, 18:01

I_SPEY schreef:9 verborgen en 17 gasten - join the party, whiskylovers :nat

Geen kritiek hoor, maar ik snap niet echt waarom iemand verborgen op een forum zit. Wat valt er nu te verbergen?
0 x

Carlo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Carlo » 26 Mar 2011, 18:05

Van de flessen die ik heb staan is bij mij zeker de The Glenlivet 18yo favoriet.
0 x
Afbeelding

Carlo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Carlo » 26 Mar 2011, 18:06

Ben wel een uurtje te laat , maar ja beter laat dan nooit.
0 x
Afbeelding

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 26 Mar 2011, 18:07

johan brugge schreef:Ik vind die A'bunadh toch TE zoet. Net dat tikje teveel sherry. Een beetje vergelijkbaar met die Glenfarclas 1989 vintage single cask for Fisser.

Johan, Is het zeker waard, helemaal gezien de prijs, maar als ik de slijters hier goed volg zal je redelijk op moeten schieten omdat naar wat ik begreep ze geen extra Moch meer kunnen bestellen dus op=op. Ik vind hem erg lekker, heb hem gereviewed op mijn blog en een sample ervan naar Israel gestuurd (whiskyisrael blog).
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 26 Mar 2011, 18:07

GJR schreef:Oké U vraagt wij draaien, Een aantal van mijn favorieten op dit moment:

-Higland Park GMR #5823 56,2% : Zeer mooie whisky, combinatie oorspronkelijk HP karakter met zware sherry tonen;
-Speymalt Macallan 2000 #1755 : Lekkere droge "sherry" styled whisky, wat 1 dimensionaler dan een HP of een GD;
-Glendronach Revival : Mooie sherry styled dram, klein beetje rubber en zwavel, maar voor mij een hele goede;
-Coal Ila Moch : Super whisky voor een zachte prijs, prachtige combinatie van turf, zoet en zeeinvloeden;
-Laphroaig Quarter Cask : behoeft geen toelichting denk ik
-Glenmorangie Orignal: Lekkere niet te ingewikkelde of heftige geniet whisky
-Talisker 10 : Blijft mijn zwak, de whisky die mij "verslaafd" maakte, heerlijk spicy
- Nikka straight from the barrel : Zeer fraai, donkere tonen whisky uit het helaas zo zwaar getroffen Japan

Tevens kan ik heel erg de Glen Ord 25 (2004) botteling bekoren, helaas maar in sample formaat in bezit. Loop nog behoorlijk achter, de verzameling (zeker met alle samples van TWE/Glen Ord/Sjoerd's bottleshares en de gewone flesaanschaf) groeit harder dan dat ik kan/wil drinken, maar gelukkig lopen ze niet weg. En alle nu geopende flessen hebben allemaal wel wat en hangt het heel erg van de situatie af.

Nog 1 misschien rare favoriet :
-Famous Grouse, eenvoudige doch aangename blend voor in een café (gaat niet echt de vernieling in met hapjes enzo) of bij mij in de sportkantine, wel wat granig maar toch wel met een aangenamen zoetheid

Zo wie volgt :lekker .

Dat ziet er allemaal heel goed uit, Gert-Jan. Vooral die HP GMR is toppie, heb ik nl zelf ook. Uiterst lekker!
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Mar 2011, 18:08

Carlo schreef:Ben wel een uurtje te laat , maar ja beter laat dan nooit.

We hebben tijd zat, Carlo. De Glenlivet 18yo is inderdaad een goeie. Ik weet nog dat ik ooit eens twee flessen heel kort na mekaar heb gekocht. De eerste was behoorlijk snel leeg. Te snel denk ik. Volgens mij zat er een gaatje in de fles. :D
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 26 Mar 2011, 18:09

Carlo schreef:Ben wel een uurtje te laat , maar ja beter laat dan nooit.

Welkom op het forum, Carlo!
0 x
Afbeelding

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”