The Definitive World Guide To Scotch, Bourbon And Whiskey
The Definitive World Guide To Scotch, Bourbon And Whiskey
"The Definitive World Guide To Scotch, Bourbon And Whiskey" door "Dorling Kindersley & Michael Jackson & Dave Broom". Van Penguin Books Ltd.
Op bol.com lees ik bij een klantbeoordeling dat iemand dacht de Nederlandse versie gezien te hebben bij de Bijenkorf.
Ik heb al even zitten zoeken maar kan niets vinden. Ik heb natuurlijk ook geen idee wat er van de titel gemaakt is.
Weet iemand of dit boek inderdaad in het Nederlands is vertaald en als dat zo is, waar het te koop is ?
Op bol.com lees ik bij een klantbeoordeling dat iemand dacht de Nederlandse versie gezien te hebben bij de Bijenkorf.
Ik heb al even zitten zoeken maar kan niets vinden. Ik heb natuurlijk ook geen idee wat er van de titel gemaakt is.
Weet iemand of dit boek inderdaad in het Nederlands is vertaald en als dat zo is, waar het te koop is ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: The Definitive World Guide To Scotch, Bourbon And Whiskey
Bij nader inzien denk ik dat dit het boek "Whisky encyclopedie" door Michael Jackson is dat vertaald is door Hans Offringa. Wat me dan verbaast is dat twee van de originele auteurs niet meer vermeld worden.
De cover is hetzelfde en ook het aantal pagina's. De vertaling van de beschrijving komt ook aardig in de buurt.
Ik zal eens in de boekrecensie gaan kijken.
Ik zie in een Google pre-view versie dat de oorspronkelijke titel "Whisky" is dus dat zou niet kloppen. Vraag is nu hoe zit het met de inhoud ?
De cover is hetzelfde en ook het aantal pagina's. De vertaling van de beschrijving komt ook aardig in de buurt.
Ik zal eens in de boekrecensie gaan kijken.
Ik zie in een Google pre-view versie dat de oorspronkelijke titel "Whisky" is dus dat zou niet kloppen. Vraag is nu hoe zit het met de inhoud ?
Laatst gewijzigd door Piet op 18 Sep 2009, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oorspronkelijke titel "Whisky"
Reden: Oorspronkelijke titel "Whisky"
0 x
Piet schreef:Bij nader inzien denk ik dat dit het boek "Whisky encyclopedie" door Michael Jackson is dat vertaald is door Hans Offringa. Wat me dan verbaast is dat twee van de originele auteurs niet meer vermeld worden.
Dat had ik inderdaad gisteren ook gevonden. Wellicht dat Hans zelf antwoord kan geven op je vraag
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Re: The Definitive World Guide To Scotch, Bourbon And Whiske
Ja, dat kan ik.
De oorspronkelijke titel is WHISKY - The definitive World Guide - Scotch - Bourbon - Whiskey
ISBN 0 7513 4434 6. Jaar van eerste uitgave: 2005. Uitgever: Dorling Kindersley, 288 pagina's, full color,
hardcover met stofomslag.
Dit boek is tot stand gekomen onder hoofdredactie van Michael Jackson. Hij nodigde de volgende auteurs uit om een bijdrage te leveren: Dave Broom, Jefferson Chase, Dale DeGroff, Jürgen Deibel, Richard Jones, Martine Nouet, Stuart Ramsay, Willie Simpson en Ian Wisniewski.
Het is eveneens in 2005 in het Nederlands uitgegeven bij Het Spectrum onder de titel WHISKY Encyclopedie, ISBN 90 773 3003 8. Het klopt dat ik de vertaling en bewerking heb verzorgd.
Het boek is in feite een update en uitbreiding van het in 1987 verschenen The World Guide to Whisky - Scotch - Irish - Canadian - Bourbon - Tennessee - Sour Mash and the whiskies of Japan. ISBN 0 86318 237 2. Aantal pagina's 224, full color, hardcover met stofomslag.
Ook dit boek was in het Nederlands verkrijgbaar, maar is al jaren uitverkocht. Het heette Wereld Whisky Atlas en verscheen voor het eerst in 1987. In 1994 is een herdruk verschenen. Uitgever was Trendbook International BV en het boek is destijds totstand gekomen met medewerking van Gall en Gall, Seagram Nederland (wiens portfolio van whiskies begin 21ste eeuw door Pernod Ricard is overgenomen), Koninklijke Cooymans BV en United Distillers Nederland (thans Diageo Benelux). ISBN 90 5135 119 4. Antiquarische waarde en gezocht door verzamelaars.
Met dank aan Michel (MichelC).
De oorspronkelijke titel is WHISKY - The definitive World Guide - Scotch - Bourbon - Whiskey
ISBN 0 7513 4434 6. Jaar van eerste uitgave: 2005. Uitgever: Dorling Kindersley, 288 pagina's, full color,
hardcover met stofomslag.
Dit boek is tot stand gekomen onder hoofdredactie van Michael Jackson. Hij nodigde de volgende auteurs uit om een bijdrage te leveren: Dave Broom, Jefferson Chase, Dale DeGroff, Jürgen Deibel, Richard Jones, Martine Nouet, Stuart Ramsay, Willie Simpson en Ian Wisniewski.
Het is eveneens in 2005 in het Nederlands uitgegeven bij Het Spectrum onder de titel WHISKY Encyclopedie, ISBN 90 773 3003 8. Het klopt dat ik de vertaling en bewerking heb verzorgd.
Het boek is in feite een update en uitbreiding van het in 1987 verschenen The World Guide to Whisky - Scotch - Irish - Canadian - Bourbon - Tennessee - Sour Mash and the whiskies of Japan. ISBN 0 86318 237 2. Aantal pagina's 224, full color, hardcover met stofomslag.
Ook dit boek was in het Nederlands verkrijgbaar, maar is al jaren uitverkocht. Het heette Wereld Whisky Atlas en verscheen voor het eerst in 1987. In 1994 is een herdruk verschenen. Uitgever was Trendbook International BV en het boek is destijds totstand gekomen met medewerking van Gall en Gall, Seagram Nederland (wiens portfolio van whiskies begin 21ste eeuw door Pernod Ricard is overgenomen), Koninklijke Cooymans BV en United Distillers Nederland (thans Diageo Benelux). ISBN 90 5135 119 4. Antiquarische waarde en gezocht door verzamelaars.
Met dank aan Michel (MichelC).
- Bijlagen
-
- whisky-encyclopedie.JPG (89.18 KiB) 3984 keer bekeken
0 x
macoffringa schreef:Ook dit boek was in het Nederlands verkrijgbaar, maar is al jaren uitverkocht. Het heette Wereld Whisky Atlas en verscheen voor het eerst in 1987. In 1994 is een herdruk verschenen.
Hmm.. dit boek heb ik, toen ik op Marktplaats op zoek was naar de "Whisky Encyclopedie" gekocht en ontvangen. Helaas vond ik het tegenvallen (out-dated) en weer (met kleine winst) doorverkocht.
macoffringa schreef:Antiquarische waarde en gezocht door verzamelaars.

0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Jaydie, wat heb je ervoor betaald?
0 x
macoffringa schreef:Jaydie, wat heb je ervoor betaald?
Volgens mij 10 euro inclusief verzenden (dus zeg 7,50) en volgens mij voor 12.50 / 13 euro weer doorverkocht (in ieder geval zelf geen verlies geleden)
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Dan heb je in ieder geval iemand heel blij gemaakt.
Dit boek gaat soms van hand tot hand voor een bedrag van 40 euro of meer.
neem maar een slok op je goede daad.
Dit boek gaat soms van hand tot hand voor een bedrag van 40 euro of meer.
neem maar een slok op je goede daad.
0 x
macoffringa schreef:Dit boek gaat soms van hand tot hand voor een bedrag van 40 euro of meer.![]()
Ah, er staat er weer een op Marktplaats, weer voor 'maar' 10 euro.
Deze had ik ook. Hans, hebben we het over hetzelfde boek, of is deze toch 'minder' waard? Zo nee, nou, kopen dan
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Dit boek is met diverse verschillende stofomslagen op de markt gekomen.
Ik verzamel whiskyboeken, ook eerdere edities, omdat ik het leuk vind af en toe te vergelijken wat er allemaal veranderd is.
Bijvoorbeeld etiketten, maar ook eigenaars, bottelingen e.z. Als je daarvan houdt, zou ik het zeker aanschaffen. Gaat het je om de actualiteit, dan heeft het weinig zin.
Cheers,
Hans
Ik verzamel whiskyboeken, ook eerdere edities, omdat ik het leuk vind af en toe te vergelijken wat er allemaal veranderd is.
Bijvoorbeeld etiketten, maar ook eigenaars, bottelingen e.z. Als je daarvan houdt, zou ik het zeker aanschaffen. Gaat het je om de actualiteit, dan heeft het weinig zin.
Cheers,
Hans
0 x
Ik heb de whisky encyclopedie laatst besteld.
Ben nog steeds aan het lezen zit op ongeveer 1/3, zeer interessant, eerste gedeelte van het boek gaat voornamelijk over de productie, en daarna over bijna alle schotse distilleerderijen. Ik kan het wel aanraden
Zoek alleen eigenlijk nog wel een goed boek met meer recensies, want dat komt er absoluut niet in voor.
Ben nog steeds aan het lezen zit op ongeveer 1/3, zeer interessant, eerste gedeelte van het boek gaat voornamelijk over de productie, en daarna over bijna alle schotse distilleerderijen. Ik kan het wel aanraden
Zoek alleen eigenlijk nog wel een goed boek met meer recensies, want dat komt er absoluut niet in voor.
0 x
Usquebaugh het levenswater !!
Syco schreef:Zoek alleen eigenlijk nog wel een goed boek met meer recensies, want dat komt er absoluut niet in voor.
Syco, dat is een van de reden dat dit boek zo goed is !
Er zijn namelijk héél veel, vaak "Jaarboeken", met proefnotities.
Een aantal ervan dat in Nederland te koop is staat onder deze rubriek beschreven.
0 x
Syco schreef:Zoek alleen eigenlijk nog wel een goed boek met meer recensies, want dat komt er absoluut niet in voor.
Je bedoelt tasting notes?
- Whisky Bible van Jim Murray
- Whisky Magazine Tastings - The First 10 Years
- Whisky geclassificeerd - David Wishart
- Single malt Whisky, Helen Arthur
- Whisky Bible - Malt Whisky Companion - Whisky Almanak
- Malt Whisky Companion, Michael Jackson
- Malt Whisky Yearbook yyyy ( verschillende auteurs)
- The Malt Whisky File, John Lamond & Robin Tucek
- MWY (Malt Whisky Yearbook) 2010, Ingvar Ronde
0 x
Syco, dat is een van de reden dat dit boek zo goed is !
Er zijn namelijk héél veel, vaak "Jaarboeken", met proefnotities.
Ja dat kan ik me voorstellen, ben ook zeer tevreden met het boek.
Bedankt JayDie, ik ga is kijken welke mij het best geschikt lijkt. genoeg uit te zoeken!
0 x
Usquebaugh het levenswater !!
Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”