Lekkere Whisky onder € 25

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
wim2103
Actief lid
Actief lid

Re: Lekkere Whisky onder € 25

Ongelezen berichtdoor wim2103 » 17 Mar 2011, 17:41

Ik vond de Glenlivet 12yo (21,-) en de Auchentoshan classic (20,-) beide erg lekker wegdrinken...
0 x

markh67
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor markh67 » 18 Mar 2011, 15:37

Glenfiddich & Tomatin. Prima te drinken en beide onder € 25. Toch blijf ik van mening dat je beter iets meer kunt uitgeven voor een meer specifieke smaaksensatie.
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 20 Mar 2011, 22:42

markh67 schreef:Toch blijf ik van mening dat je beter iets meer kunt uitgeven voor een meer specifieke smaaksensatie.

Dit is natuurlijk een uitspraak met een glijdende schaal :-P Want de vraag wat ietsje meer is ligt voor iedereen anders, de een is bereid 30 euro uit te geven voor een specifieke smaakervaring, terwijl iemand anders dit naar 40, 50 of 100 euro opschroeft om bepaalde smaakervaringen binnen het bereik te brengen.

Maar ik ben benieuwd naar de mogelijkheden voor mensen die de overstap maken van blends naar single of vatted malts, wat de mogelijkheden zijn, zonder dat men meteen een gat in zijn portomonee brand. Het viel mij ook op dat over een heel aantal van deze goedkopere whiskies relatief weinig informatie beschikbaar is, dus vandaar dat ik benieuwd was naar de ervaringen.

Het is mij overigens opgevallen dat er in 2010 veel meer mogelijkheden waren om goedkopere whikies aan te schaffen, dan in 2011 het geval lijkt te zijn. Een aantal whiskies lijken toch behoorlijk duurder te zijn geworden, een aantal andere zijn stopgezet en vervangen door duurdere varianten en ik heb het gevoel dat ook de uitgaven van de Independ Bottelers ook prijziger zijn geworden. Aan de andere kant zijn er nog regelmatig mooie aanbiedingen, dus zoveel valt er ook weer niet te klagen :duimop
0 x
Afbeelding

wim2103
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor wim2103 » 09 Apr 2011, 18:43

Ik kom regelmatig in Duitsland (woon tenslotte aan de grens) en bij de Marktkauf hebben ze een groot assortiment whisky. Nou zag ik daar een whisky staan, 'number one'. Moest €7,95 kosten dus ik denk die ga ik proeven...
Het is een prijs van niks, een naam van niks en de smaak was nog veeeeeel slechter! :Cry
Dus hij past wel (makkelijk) onder de 25 euro grens maar is zeker geen lekkere whisky.
Een negatief koopadvies dus, zelfs niet mee mixen..zo erg! :nono

Wel lekker en slechts €19,95 in deze Marktkauf was de Dimple...ik heb hem al eerder gehad en blijf hem lekker vinden. :duimop
0 x

Edwin
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Edwin » 09 Apr 2011, 19:30

Bij Van Schie wijnhandel in Wateringen verkopen ze "Whisky van het vat" voor €14.95 heb je een liter Scotch Whisky. Goed spul voor de prijs, helaas willen ze niet zeggen welke whisky het is. Als iemand het weet, laat het me weten :goedgedaan
0 x

Mcger
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Mcger » 10 Apr 2011, 11:18

Royal Lochnagar Single Highland Malt aged 12 years wie is hier bekend mee?
Groet Ger :Slainte
0 x
Veritatem Dies Aperit

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 10 Apr 2011, 11:36

Ik heb 'm wel 'ns gedronken, niet onaardig!

Zie:

"Korte informatie:
De distilleerderij van Royal Lochnagar is gelegen ten zuiden van de weg tussen Perth en Aberdeen. De Lochnagar berg en het prachtige bos van Balmoral ligt ten zuiden van de distilleerderij. Het Balmoral Castle is het bekende zomerverblijf van de koninklijke familie van Engeland. Langs dit gebied stroomt de rivier de Dee, die in de berg Cairn Toul ontspringt en die uitmondt in de Noordzee bij Aberdeen. De distilleerderij dankt de naam aan de ± 1150 meter hoge Lochnagar-berg. In 1823 wilde de Britse regering een einde maken aan de vele illegale distilleerderijen rond de rivier de Dee, door een vergunningstelsel in te voeren en ook een forse verlaging van de belastingen aan te kondigen.
Uitgebreide informatie
James Robertson, die een clandestien stokerijtje in Glen Fearden had, vroeg als eerste een vergunning aan. Zijn illegale collega's zagen dit als verraad en staken zijn distilleerderij in brand. James bouwde echter een nieuwe distilleerderij en noemde deze Lochnagar. In 1841 brandde deze distilleerderij weer af. James gaf het nu op en verkocht de puinhopen aan John Begg, die een nieuwe distilleerderij de New Lochnagar even ten zuiden van de Dee opende. In 1848 mocht men zich Royal Lochnagar noemen na een bezoek van de gehele koninklijke familie aan de distilleerderij, die toen op Balmoral Castle logeerden. De distilleerderij werd in 1906 grondig verbouwd en na de sluitingen in de oorlog en diverse overnames werd in 1998 de laatste verbouwing verricht. In de distilleerderij staan twee kleinere stills en drie washbacks die van larikshout gemaakt zijn. De stills worden nog met stoom verhit. Men laat de nieuwe spirit rijpen op bourbon-, sherry- alswel op refill vaten. In het bezoekers centrum hangen foto's van de koninklijke familie en er zijn ook de privé vaten van het koningshuis te bewonderen. Dit bevestigt de nog immer hechte band van de koninklijke familie met hun buur de Royal Lochnagar distilleerderij. Het water betrekt men voor het bereiden van de whisky van de hellingen van de Lochnagar berg, dit water wordt in het meer Loch Muick verzameld en wordt via een pijpleiding naar de distilleerderij getransporteerd. Het water voor de koeling van de condensors haalt men uit het gegraven meer achter de distilleerderij.
Proefnotitie
Kleur: oud goud. Neus: aromatisch, fruit en met een kenmerk van gemout graan en gist. Smaak: subtiel, honing, iets vettig door de aroma's van het graan met een licht ziltige afdronk met een klein bittertje".

€ 27,95 bij van Zuylen, Loosduinen(Den Haag).
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Mcger
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Mcger » 10 Apr 2011, 12:00

Gekocht( in eerste aanleg om enkele gerechten mee te koken, en zo als een amateur beaamt even proeven ) bij Lidll Duitsland euri 7,95 vindt deze niet verkeerd

Gr.Ger :Slainte
0 x
Veritatem Dies Aperit

guido
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor guido » 14 Apr 2011, 17:16

Hoi beste forumvrienden,

Nen Glenfarclas 8 Y een 10 Y moet je zeker kunnen vinden onder de 25 euro. :duimop
En, lekker ook zenne !!! :goedgedaan

Groetjes. ;)
Slainte !!! :D

Guido.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 14 Apr 2011, 18:23

guido schreef:Hoi beste forumvrienden,

Nen Glenfarclas 8 Y een 10 Y moet je zeker kunnen vinden onder de 25 euro. :duimop
En, lekker ook zenne !!! :goedgedaan

Groetjes. ;)
Slainte !!! :D

Guido.

M'n beste Guido,

Is het misschien mogelijk, dat u bovenstaande tekst even in gewoon hollands kunt ondertitelen? Bij voorbaat hartelijke dank voor de moeite!
Ik begrijp er namelijk geen hout van ;)
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 14 Apr 2011, 19:22

I_SPEY schreef:M'n beste Guido,

Is het misschien mogelijk, dat u bovenstaande tekst even in gewoon hollands kunt ondertitelen? Bij voorbaat hartelijke dank voor de moeite!
Ik begrijp er namelijk geen hout van

Hahaha. Ik had al een vermoeden dat Guido een Vlaming is. Ik ben hem al tegen gekomen op een ander forum. Bij deze is dat dus bevestigd. En aangezien hij in het Vlaams schrijft neem ik aan dat hij zich hier al helemaal thuis voelt.
Ik weet niet meer of het al vermeld is, maar de Bailie Nicol Jarvie is een dijk van een blend voor weinig geld.

P.S.: Ik denk dat je bedoelt dat je er geen SNARS van begrijpt. Of weet je niet meer van welk HOUT pijlen maken. :bigsmile ;)
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 14 Apr 2011, 20:57

johan brugge schreef:
I_SPEY schreef:M'n beste Guido,

Ik begrijp er namelijk geen hout van

Hahaha. Ik had al een vermoeden dat Guido een Vlaming is. Ik ben hem al tegen gekomen op een ander forum. Bij deze is dat dus bevestigd. En aangezien hij in het Vlaams schrijft neem ik aan dat hij zich hier al helemaal thuis voelt.
Ik weet niet meer of het al vermeld is, maar de Bailie Nicol Jarvie is een dijk van een blend voor weinig geld.

P.S.: Ik denk dat je bedoelt dat je er geen SNARS van begrijpt. Of weet je niet meer van welk HOUT pijlen maken. :bigsmile ;)

Hou jij je nu lekker bij het Vlaams, dan hou ik me bij het Nederlands, oké? :gnif
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 15 Apr 2011, 09:23

johan brugge schreef:Ik weet niet meer of het al vermeld is, maar de Bailie Nicol Jarvie is een dijk van een blend voor weinig geld.

Ja, die had ik natuurlijk allang vermeld! :duimop
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

TheFrankMan
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor TheFrankMan » 14 Jul 2011, 21:23

Ik vindt de famous grouse best te pruimen
0 x

Bouncer
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Bouncer » 25 Jul 2011, 21:15

Kan ik aanraden:

-Aberlour 10Y (Speyside)
-black bottle (Islay blend)
-Black grouse (turfrijke blend)
-Clontarf Single malt (Ierland)
-Nikka from he barrel (50 cl, blend)
-Nikka all malt (malt blend)
-Buffalo Trace(Kentucky Straight Bourbon)

Kwaliteit hoeft gelukkig niet altijd duur te zijn... :smullen
0 x
Afbeelding
“There are 2 things a Highlander likes naked , and the other one is Malt Whisky” (Sir Robert Bruce Lockhart)

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”