Welke distilleerderij wordt volgens jou ten onrechte in een verdomhoekje geplaatst?

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.

Welke distilleerderij heeft ten onrechte een slecht of stoffig imago?

Edradour
17
14%
Tomintoul
16
13%
Deanston
12
10%
Tullibardine
11
9%
Braeval
3
3%
Dalwhinnie
7
6%
Glen Moray
7
6%
Tamnavulin
2
2%
Royal Brackla
4
3%
Glenturret
12
10%
Glenrothes
28
24%

Totaal aantal stemmen: 119

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Welke distilleerderij wordt volgens jou ten onrechte in een verdomhoekje geplaatst?

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 23 Jan 2017, 09:29

Ik vind Edradour over het algemeen niet te zuipen. Ik heb maar hele enkele uitzonderingen geproefd.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

19dave91
Senior
Senior

Re: Welke distilleerderij wordt volgens jou ten onrechte in een verdomhoekje geplaatst?

Ongelezen berichtdoor 19dave91 » 12 Jun 2017, 11:35

Zowel edradour als glenrothes vind ik prettige whisky's. Ik ken (nog) niet alle anderen, althans die heb ik niet gedronken, dus daar kan ik geen eerlijke mening over geven. Maar is het vaak niet zo dat het ook gewoon ermee te maken heeft welke expressie je pakt? Glenfidich 12yo vind ik bijvoorbeeld niks en ook de 18yo valt me tegen, Maar de 15yo solera en de IPA vind ik weer prima whisky's. Hetzelfde met de aberlour. De standard 10yo vind ik echt niet lekker, maar de 12yo double cask matured en 16yo double cask matured vind ik ook goede whisky's. Wel ben ik het er mee eens dat als je kennismaking met die bijv. de edradour tegenvalt, dat je dan minder snel de drang hebt om een andere variant te proberen. En dan heb je nog het verschil van eigen bottelingen of onafhankelijke bottelingen. Ben sinds kort op de onafhankelijke tour gegaan, en ik moet zeggend at dat vaak ook een wereld van verschil maakt.

Kortom naar mijn mening heeft iedere distilleerderij mooie (en fantastische) en matige (zelfs slechte) whisky. Moet ik wel bij vermelden dat ik absoluut geen voorkeur heb voor een whiskysmaak en dat ik echt van alle markten thuis ben :Proost . Kan me voorstellen dat als je niet van rokerig houdt, dat je laphroaigh, bunnahabhain, etc... echt niet te pruimen vind. Gelukkig blijft het : zoveel mensen zoveel wensen. Stel je voor dat we allemaal hetzelfde lekker zouden vinden. Blijven er een stuk minder distillers over :SadHead
0 x
Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 12 Jun 2017, 14:33

Ik moest van mijn vriendin Dalwhinnie stemmen.... :P

Maar zonder gekheid: ik heb Dalwhinnie gekozen, omdat ik dat als beginneling een aantal jaar terug de 15 goed binnen te houden vond. Dus een beetje waardering voor het "niet zo bijzondere", waardoor ik mezelf na een poos wel weer meer in whisky ben gaan verdiepen.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”