TIP! In de aanbieding...

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 31 Mei 2017, 18:09

Wouter1981 schreef:Wat een bullcrap.

De originele prijs was een redelijke prijs geweest, gezien de inkoopprijs en prijzen bij andere aanbieders.
Nu reageer je gewoon zelfingenomen en absoluut niet klantvriendelijk.
Je wil extra profiteren van een hype op een fles, vandaar dat je op veilingsites de prijs checkt. Ja die prijzen zijn absurd, maar betekent dat dat een retailer daar ook vanzelfsprekend aan mee moet doen?

Men reageert hier nu op deze manier omdat het een sneeuwbaleffect is.
De inkoopprijs gaat omhoog omdat de producent ziet dat Whisky hot is, de retailprijs gaat daardoor omhoog, speculanten verkopen door tegen een hogere prijs, waardoor de producent en retailer ook weer denken een hogere prijs te moeten vragen.

Flippers hier op het forum worden helemaal gek nu!
Ze zien woorden als prijsstijging, veilingen, hot, hoge prijs,...
Die fles gaat de deuren uitvliegen! Snel investeren jongens! :P

Btw zo gaat het inderdaad. Zo stijgen de prijzen en kan iedereen zich achter iemand verstoppen.
Dat is ook de reden waarom ze voor bepaalde releases al van in het begin zeggen dat ze dadelijk en helemaal uitverkocht zijn.
Dit wil niet zeggen dat consumenten ze gekocht hebben.
Dit wil zeggen dat de stokerij of bottelaar alles verkocht heeft aan verdeelpunten, groot- en kleinhandelaren.
We laten ons hoofd veel te snel zot maken!
0 x

Bean77
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bean77 » 31 Mei 2017, 18:21

nigel_tufnel schreef:
Bean77 schreef:Wat een overdreven reacties weer. Je ziet een aanbieding, ga verder rondsurfen en komt later erachter dat de prijs verhoogd is.
Gewoon een kwestie van dikke pech, niets meer. En wat maakt het uit als de winkel een veel hogere prijs vraagt? Dat is toch hun risico om iets te verkopen (of niet te verkopen)? Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen, er moet ook daar gewoon brood op de plank komen.

Beetje kansloos om vervolgens de slijter zwart te maken terwijl iemand gewoon te laat is.

Ik vind dit geen overdreven reactie. Prijzen zijn prijzen hé!
Dit was trouwens geen "aanbieding".
Ik kon alleen maar constateren dat toen ik eerst keek de prijs 20 euro goedkoper was.
Of ben jij het gewoon om in winkels plotse en forse prijsstijgingen te zien?
Als iedereen dit zou doortrekken (op alle markten) zou ik nog wel eens willen zien of je het nog zo'n futiliteit vindt.
"Maar meneer bakker deze voormiddag was de prijs van het brood nog 2,20 euro en nu in de namiddag 3 euro?
Ja, mijn beste klant er was voormiddag enorm veel vraag naar brood dus heb ik de prijs maar wat aangepast." :HitHead
Ik ben het er helemaal mee eens dat winkels geen liefdadigheidsinstellingen zijn maar dat is geen enkele winkel.
Als je hiermee begint waar eindigt het dan?

Als het effectief over een menselijke fout gaat en dit een verkeerde prijs was dan is het een andere zaak.
Als hij dan de originele bestellingen toch verkocht heeft aan de foute prijs vind ik het top! :goedgedaan
Ik heb namelijk al andere dingen meegemaakt in andere winkels...

Mag de slijter zijn eigen prijzen niet meer bepalen van jou? Als die besluit er 300 euro voor te vragen dan vraagt die toch gewoon 300 euro? Volgens mij betaal jij zijn rekeningen niet en hoef je dus voor hem niet te bepalen voor welke prijs hij het aanbiedt. 120 euro is een nette prijs voor deze fles, maar je hebt gewoon misgegrepen en dat moet je maar accepteren. Niet de naar de winkel wijzen.

Als het hiermee begint? Volgens mij heb je de afgelopen jaren gemist. Uiteindelijk is het vraag en aanbod. Sterker nog, als hij hem voor 120 niet kon verkopen, dan had hij misschien de prijs wel verlaagd. Accepteer dat je misgegrepen hebt en ga gewoon verder met deze mooie hobby. Slijters zwart maken vanwege eigen verkeerde keuzes (te lang wachten) is echt misplaatst.
0 x
Afbeelding

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 31 Mei 2017, 18:33

Leon Zonneveld schreef:Ik zie hem hier overigens nog staan tegen een stuk lagere prijs http://www.dramtime.eu/The-Maltman-Secret-Speyside-14-years-old-2002 dan onze prijs welke door de importeur werd aangegeven.

Wou deze gelijk bestellen, Website in het Nederlands was out of stock, in het Engels was ie beschikbaar haha.
Toen ik wou betalen alsnog foutmelding dat het niet beschikbaar was :Protest
0 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 31 Mei 2017, 18:38

Wat betreft de discussie hierboven, de slijters mogen gewoon hun eigen prijzen bepalen het is immers een vrije markt. Prijzen zijn ook gewoon variabel, ik heb twee weken geleden twee flessen van een bepaalde serie gekocht online bij een Nederlandse slijter die elders overal uitverkocht waren, maar vond de prijs beetje te gortig. Uiteindelijk na wat mailverkeer €50 korting gekregen. Wat ik hiermee wil zeggen, de slijter bepaald zijn prijzen en wat wij hiervan vinden is voor hun bijzaak het is en blijft immers gewoon business.
1 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 31 Mei 2017, 18:52

Bean77 schreef:Mag de slijter zijn eigen prijzen niet meer bepalen van jou? Als die besluit er 300 euro voor te vragen dan vraagt die toch gewoon 300 euro? Volgens mij betaal jij zijn rekeningen niet en hoef je dus voor hem niet te bepalen voor welke prijs hij het aanbiedt. 120 euro is een nette prijs voor deze fles, maar je hebt gewoon misgegrepen en dat moet je maar accepteren. Niet de naar de winkel wijzen.

Als het hiermee begint? Volgens mij heb je de afgelopen jaren gemist. Uiteindelijk is het vraag en aanbod. Sterker nog, als hij hem voor 120 niet kon verkopen, dan had hij misschien de prijs wel verlaagd. Accepteer dat je misgegrepen hebt en ga gewoon verder met deze mooie hobby. Slijters zwart maken vanwege eigen verkeerde keuzes (te lang wachten) is echt misplaatst.

Er bestaat wel zoiets als een wetgeving rond prijzen dus alles doen wat hij wil kan hij inderdaad niet.
Er is ook zoiets als fatsoen, uiteindelijk krijg je met dit soort praktijken het deksel op je neus.
Jij hebt hier blijkbaar geen problemen mee en kijkt dus niet naar de prijs? Goed voor jou.
Als je winkelier ineens plotse prijsverhogingen toepast betaal jij gewoon?! Fijn voor jou, ze zullen je graag zien komen.
Als je door de jaren heen mijn posts hebt gelezen heb je normaal gezien al dikwijls gezien dat ik voor de handelaren opkom.
Van geldklopperij hou ik echter niet.
Ik heb ook al meegemaakt dat een slijter zei dat hij niet meer in stock was en dat hij de dag erna terug te koop stond aan een hogere prijs.
Blijkbaar ook OK voor jou want tja, het is nu eenmaal de markt. Vraag en aanbod. :roll:

Of 120 euro een nette prijs is voor deze fles weet ik niet. Ik heb 'm niet geproefd en weet officieel niet van welke stokerij de whisky komt.
Misgegrepen heb ik 'm ook niet. Ik wou 'm nu niet kopen en ook voordien niet toen ik de kans had.
Omdat ik het duur vind voor een undisclosed 14 jaar oude whisky.
Het viel me gewoon op dat de prijs na de melding hier omhoog ging, dat kan niemand ontkennen.
En persoonlijk vind ik dat opportunistisch.
prijsstijgingen op lange termijn is normaal en logisch.
Maar een prijsstijging in een winkel binnen de 2 uur is gewoon niet OK. punt.
3 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 31 Mei 2017, 18:54

DavidH. schreef:Wou deze gelijk bestellen, Website in het Nederlands was out of stock, in het Engels was ie beschikbaar haha.
Toen ik wou betalen alsnog foutmelding dat het niet beschikbaar was :Protest

Tja, no offense maar dan is dit blijkbaar ook business.
Misschien kan je 'm morgen nog ergens kopen aan 180 euro. :bigsmile
2 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 31 Mei 2017, 19:23

DavidH. schreef:Wat betreft de discussie hierboven, de slijters mogen gewoon hun eigen prijzen bepalen het is immers een vrije markt. Prijzen zijn ook gewoon variabel,...het is en blijft immers gewoon business.
Eens. Vind je het niet leuk of te duur laat je de handel liggen, als dat te vaak gebeurd dan zakken de prijzen vanzelf weer. Omgekeerd ga je er toch ook niet over mekkeren wanneer je in een hoekje een fles vind dat zo te zien acht jaar geleden voor het laatst geprijsd is?

Ondertussen doen we gewoon mee met de tulpenhandel. De zeepbel knapt vanzelf wel weer.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 31 Mei 2017, 19:54

Volgens mij zijn de meningen wel gegeven en bestaan er verschillende visies. Dat kan natuurlijk. Nu graag weer constructieve berichten over flessen die in de aanbieding zijn.

Dank jullie wel.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 31 Mei 2017, 19:57

Zou graag wel nog een reactie geven. Aangezien mijn mail naar de winkel dit heeft veroorzaakt zou ik wel dan ook een reactie willen geven op meneer Zonneveld.

Lijkt me wel zo eerlijk Paul. Gaan we daarna weer over tot de orde van de dag.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 31 Mei 2017, 20:01

Eens, Maarten. Jij bent dan echt de laatste.
1 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 31 Mei 2017, 20:04

Leon Zonneveld schreef:
mer1973 schreef:
nigel_tufnel schreef:
Hoe typisch ook weer... mooie slijter praktijken!
Eerst stond hij aan 117,5 euro en nu hebben ze de prijs aangepast naar 137,5 euro. Sterk bezig!

edit: en blijkbaar was de prijs nog niet hoog genoeg want bij deze is hij ook uitverkocht!

Via de link van Herman zag ik dat de fles 117,50 koste. Naar wat onderzoek op WB o.a. was mijn belangstelling gewekt.Terug naar de site om de fles te bestellen en ineens staat hij op 137 euro.

Hoop dat dit soort winkels snel over de kop gaan zodat ze de deuren kunnen sluiten.
Weer eentje voor op mijn blacklist.

Heb de gozer een mail gestuurd.Ik ben benieuwd wat hier het antwoordt op is.

Nou, Ik ben ook heel benieuwd of die gozer hierop gaat reageren. Het antwoord weet ik uiteraard wel daar ik schijnbaar die gozer ben. :hoera :hoera

Als ik bij U op de blacklist ben terecht gekomen dan vindt ik dat heel vervelend. Mensen die mij kennen weten dat bovenstaande niet op ons van toepassing is. Echter vraag rustig rond en mocht anders blijken dan hoor ik dit graag van U. Voegt U ons dan rustig aan uw whitelist toe en kom in real-life naar onze winkel toe. Dan proeven we een heerlijk drammetje en dan ga ik U uitleggen dat mensen fouten maken en dat wij zelf altijd voor onze zelfgemaakte fouten opdraaien. Dit hoeft dus niet altijd te maken te hebben met op geld beluste aasgieren anders had ik die flessen zelf wel gehouden. Ik heb zojuist even de veiling sites gecheckt en zie prijzen voorbij komen waarvan ik het mijne denk...................................... :nat

Ik vond het bijzonder leuk dat dit direct was door gezet echter kon niet aangeven dat er iets is fout gegaan met de prijsstelling op de website. Wij kunnen overigens niets doen aan de hoogte van de huidige whiskyprijzen.

Met vriendelijke groet,
Leon Zonneveld
Zonneveld uw Topslijter

Blijkbaar heeft de gozer inderdaad gereageerd.
Had het alleen dan ook netjes gevonden om dit niet alleen hier te doen maar ook op de mail die ik heb gestuurd.
Denk dat Kris en Wouter al alles hebben gezegd. Ik blijf erbij dat het niet netjes is om op een gegeven moment als een fles hot wordt om de prijs te verhogen.

En Bean ben het eens dat de winkelier bepaald wat de prijs is. Maar je gaat niet dan snel de prijs verhogen als de bottles op een forum worden aangeprijst. Dit heeft niks met vraag en aanbod te maken maar het niet netjes zijn t.o.v. je klanten. Door dit soort zaken worden de whiskyprijzen de laatste jaren tot grote hoogte gestuwd.

Heb mijn zegje gedaan en ga dus nu weer on topic. Dankje Paul.
3 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 31 Mei 2017, 20:20

Voor de liefhebbers van de Aberlour a'bunadh: batch 57 is in de aanbieding bij Van Zuylen (geen idee hoe lang al) http://www.whiskyvanzuylen.nl/whisky/pr ... rlour/4772
0 x

Tottenham
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tottenham » 31 Mei 2017, 20:33

caskstrength schreef:Voor de liefhebbers van de Aberlour a'bunadh: batch 57 is in de aanbieding bij Van Zuylen (geen idee hoe lang al) http://www.whiskyvanzuylen.nl/whisky/pr ... rlour/4772

Al wel een tijdje geloof ik; 30 april werd er in dit topic ook al melding van gemaakt door iemand (zou ook kunnen dat hij opnieuw in de aanbieding is :) )
Laatst gewijzigd door Tottenham op 31 Mei 2017, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 31 Mei 2017, 20:35

En mag hij daar opraken dan kun je hem voor dezelfde prijs ook bij whisky site bestellen. Daar staat hij de maand juni voor dezelfde prijs.
0 x

Tottenham
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tottenham » 01 Jun 2017, 08:23

0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”