Na een tijdje anoniem rondgeneusd te hebben de laatste weken toch maar aangemeld, met eerbetoon aan de grote Russische dichter Joseph Brodsky, die ook niet vies was van een slok goede whisky op z'n tijd, wat de kwaliteiten van z'n poëzie ongetwijfeld ten goede kwam.
Ik ben (vooralsnog) geen whisky kenner, op m'n 32ste, al dronk ik het wel regelmatig de laatste 10 jaar, maar bleef de consumptie dankzij een smalle beurs met name beperkt tot Glen Talloch, Tullamore Dew, en een enkele keer Ardbeg.
Een vriend van me die onlangs de smaak te pakken kreeg heeft m'n enthousiasme nu serieus aangewakkerd, en wel dermate dat ik graag op ontdekkingstocht ga de komende jaren. De vlogs van Ralfy, diverse web sites & fora, waaronder deze, helpen me al vast een eind op weg m'n olfactorische horizonten te verbreden. Inmiddels heb ik meer whisky's geproefd, vooral de wat zwaarder geturfde varianten, maar ik begin te twijfelen of dit wel m'n richting is, al klinkt het natuurlijk wel stoer als je een 'peat lover' bent. Ik heb wat niet-Islay's besteld, o.a. Springbank 100proof, Hazelburn 12, Aberlour a'bunadh, Glenfarclas 15, Glendronach 15 revival, Oak Cross, en Redbreast 12. Binnenkort een neuzen-en-proeven feest!
In de toekomst hoop ik zeker op proeverijen van de partij te zijn, in NL, en hopelijk eens in Schotland. Ik verblijf niet permanent in NL, ben met grote regelmaat voor langere tijd in New York (City). Freelance schrijver & onderzoeker op het gebied van fotografie (met uitstapjes naar antropologie), en soms ook hovenier & dakdekker. Kortom, een vrijbuitende stadsnomade.
Ik zie er naar uit om mede op dit Forum m'n kennis en inzichten op whisky-gebied te verdiepen, en wellicht enkelen van jullie eens in levende lijve te ontmoeten.
(ja, ik drink bier momenteel, en wel een heerlijke Orval op kamertemperatuur)hartelijke groet,
Taco