Onlangs kregen we het bericht van Fourcroy Nederland, importeur van oa Springbank dat de prijzen fors omhoog gaan.
Voor het zover is willen we iedereen nog de mogelijkheid geven deze (red. Springbank) whisky's nog zeer voordelig aan te schaffen.
Prijzen van Whisky omhoog?!
Prijzen van Whisky omhoog?!
Uit de nieuwsbrief van The Old Pipe:
0 x
Re: Prijzen van Whisky omhoog?!
I_SPEY schreef:Fi-Wi schreef:Marketing, les 1.
Vertel! Ik hang aan je lippen
Idem als een uitspraak "Die bank gaat vallen; haal er snel al je geld weg!"

0 x
JayDie schreef:Idem als een uitspraak "Die bank gaat vallen; haal er snel al je geld weg!"
Met dat verschil dat het niet de bank is die dat zegt maar hier kennelijk wel de importeur zelf die vindt dat je er snel bij moet zijn om zijn spullen nog te kunnen kopen...
doorzichtig
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:JayDie schreef:Idem als een uitspraak "Die bank gaat vallen; haal er snel al je geld weg!"
Met dat verschil dat het niet de bank is die dat zegt maar hier kennelijk wel de importeur zelf die vindt dat je er snel bij moet zijn om zijn spullen nog te kunnen kopen...doorzichtig

0 x
We zitten nog steeds in 'n moeilijke tijd, Nederland is nog echt niet uit de sores van de crisis, begonnen laatste maanden 2008! De whiskyverkopen in Nederland zijn nog steeds boosting, ook in veel andere landen hoor! Het slechtste wat ze nu kunnen doen, is whiskyprijzen te verhogen. Dat wordt geheid 'n drama 

0 x
Reactie op post hierboven: Toevallig heb ik een marketing certificaat op zak (Nima A) en als de vraag hoog is dan stijgt de prijs. Crisis of geen crisis, dat doet dan niet ter zake.
Ik neem het bericht wel serieus. Het heeft echter geen invloed op mijn koopgedrag want daar ben ik veel te eigenwijs voor
Daar ik in 2010 al rekening hield met een forse prijsstijging van whisky op de langere termijn (voorbeeldje, turf gaat bijvoorbeeld in de UK fors aan banden gelegd worden, en diverse andere prijsstijgingen) heb ik in 2010 een aantal flessen voor de langere termijn aangeschaft. (Van Springbank alleen een kleine 80 flessen als ik even ruw tel.)
Ik vind de produkten van Springbank een zeer scherpe prijs-kwaliteit hebben, bijv. de 10 voor 33-35 euro, de 15 voor midden 50 euro, en de nieuwe 18 vaak voor onder de 80 euro, kan ik mij het zeker voorstellen dat dit niet heel lang zo door gaat.
Maargoed, The Old Pipe ligt bij mij om de hoek (als ik in een snelle auto een niesbui heb met mijn voet op het gaspedaal dan ben ik er al bijna
) en ik ga morgen zeker nog 1 of 2 18's erbij kopen. (vooruit het heeft een klein beetje invloed op mijn koopgedrag, maar er gaat 11% (de raad van elf) nog eens vanaf!) Ik zal ze vragen of de importeur een reden ervoor geeft en of deze ook iets concreets / meetbaars is. De jongens van de Old Pipe vind ik (net zoals een aantal anderen waar ik graag koop) vaklui met kennis van zaken, en met een lange historie en een enorme voorraad trouwens..
Alles hierboven zijn mijn persoonlijke woorden / eigen mening, en kan en mag zeker tegen mij gebruikt worden. (dat zal dan ook nog wel eens kunnen gebeuren
)
Ik neem het bericht wel serieus. Het heeft echter geen invloed op mijn koopgedrag want daar ben ik veel te eigenwijs voor
Ik vind de produkten van Springbank een zeer scherpe prijs-kwaliteit hebben, bijv. de 10 voor 33-35 euro, de 15 voor midden 50 euro, en de nieuwe 18 vaak voor onder de 80 euro, kan ik mij het zeker voorstellen dat dit niet heel lang zo door gaat.
Maargoed, The Old Pipe ligt bij mij om de hoek (als ik in een snelle auto een niesbui heb met mijn voet op het gaspedaal dan ben ik er al bijna
Alles hierboven zijn mijn persoonlijke woorden / eigen mening, en kan en mag zeker tegen mij gebruikt worden. (dat zal dan ook nog wel eens kunnen gebeuren
0 x
Rogier schreef:Reactie op post hierboven: Toevallig heb ik een marketing certificaat op zak (Nima A) en als de vraag hoog is dan stijgt de prijs. Crisis of geen crisis, dat doet dan niet ter zake.
En ik heb economie gestudeerd, hè, hè!
0 x
- whiskysite
- (Whisky)Professional

Ik zal niet over mijn studie gaan beginnen... maar aangezien ik het geluk heb er toch een beetje verstand van te hebben kan ik het volgende mededelen...
Betreft de Springbank: nog niets van vernomen.... maar zal waarschijnlijk waar zijn....
Betreft Islay: helemaal waar... er werd mij verleden jaar ingefluisterd dat bijv. Ardbeg Liter 20% duurder inkoop zou worden, en inderdaad correct... hierop inspelend kochten we 120 Liters in om de prijs te handhaven... helaas is de voorraad nu op.. maar om toch prijstechnisch interessant te kunnen blijven is de prijs 2 euro omhoog gegaan nu € 38,99. De Laphroaig Quarter Cask Liter zal ook gaan volgen... nu nog € 36,99 maar gaat naar € 38,99 ;-(
Betreft Highland Speyside: geen idee nog... volgens mij nog redelijk geprijst.. Idem voor de Lowland...
Wat we wel merken is dat de aanvoer steeds minder wordt uit paralelhandel... waar de Liters vandaan komen... Moët (importeur Ardbeg en Glenmorangie) Laphroaig (importeur nu Maxxium) voeren geen Liters in het assortiment... dus het zal ooit op raken ;-( Zeker als Azië de Peat gaat ontdekken... dan is het gebeurt.... als voorbeeld hieruit is de Macallan 30... in Europa bijna niet meer te koop omdat er op dit moment geen 30 jaar oude meer in de vaten ligt... komt wel weer.. maar dat zal even duren... Zelfde geldt voor de Remy Martin Louis XIII... kost rond de 1100 - 1200 per fles... maar is er in Europa gewoon niet meer... Azie slikt alles op en betaald betere prijzen helaas...
Dus
Jack
Betreft de Springbank: nog niets van vernomen.... maar zal waarschijnlijk waar zijn....
Betreft Islay: helemaal waar... er werd mij verleden jaar ingefluisterd dat bijv. Ardbeg Liter 20% duurder inkoop zou worden, en inderdaad correct... hierop inspelend kochten we 120 Liters in om de prijs te handhaven... helaas is de voorraad nu op.. maar om toch prijstechnisch interessant te kunnen blijven is de prijs 2 euro omhoog gegaan nu € 38,99. De Laphroaig Quarter Cask Liter zal ook gaan volgen... nu nog € 36,99 maar gaat naar € 38,99 ;-(
Betreft Highland Speyside: geen idee nog... volgens mij nog redelijk geprijst.. Idem voor de Lowland...
Wat we wel merken is dat de aanvoer steeds minder wordt uit paralelhandel... waar de Liters vandaan komen... Moët (importeur Ardbeg en Glenmorangie) Laphroaig (importeur nu Maxxium) voeren geen Liters in het assortiment... dus het zal ooit op raken ;-( Zeker als Azië de Peat gaat ontdekken... dan is het gebeurt.... als voorbeeld hieruit is de Macallan 30... in Europa bijna niet meer te koop omdat er op dit moment geen 30 jaar oude meer in de vaten ligt... komt wel weer.. maar dat zal even duren... Zelfde geldt voor de Remy Martin Louis XIII... kost rond de 1100 - 1200 per fles... maar is er in Europa gewoon niet meer... Azie slikt alles op en betaald betere prijzen helaas...
Dus
Jack
0 x
Volgens mij wordt het de hoogste tijd voor de Chinezen om zelf te leren goede whisky te stoken.
De Japanners, en de Indiërs van Amrut, bewijzen dat Aziaten hiertoe in staat zijn. Goede impuls voor de Chinezen om het ook te doen, ze hebben op andere gebieden al bewezen dat ze prima (namaak-)producten kunnen fabriceren. Het land is tevens groot genoeg om in haar eigen graan te voorzien en kent vast ook streken waar de klimatologische omstandigheden voor goede rijping ideaal zijn.
Dan kan de Schotse whisky tenminste in Europa blijven, voor een redelijke prijs!

De Japanners, en de Indiërs van Amrut, bewijzen dat Aziaten hiertoe in staat zijn. Goede impuls voor de Chinezen om het ook te doen, ze hebben op andere gebieden al bewezen dat ze prima (namaak-)producten kunnen fabriceren. Het land is tevens groot genoeg om in haar eigen graan te voorzien en kent vast ook streken waar de klimatologische omstandigheden voor goede rijping ideaal zijn.
Dan kan de Schotse whisky tenminste in Europa blijven, voor een redelijke prijs!

0 x
Glen Grant 1960, 49yo
Zoals gezegd ben ik bij The Old Pipe geweest vandaag, en heb de vraag gesteld wat de prijsstijging inhoudt. De importeur Fourcroy heeft volgens hun medegedeeld dat binnen een paar weken de prijzen van Springbank omhoog gaan, men moet denken aan 10 procent en sommige producten zelfs wat meer. Dus voor de non-believers in deze thread: bel Fourcroy op om het anders te checken en post hier je bevinding mocht het niet kloppen...
Anyway... Erg leuk om weer eens bij The Old Pipe rond te lopen, veel whiskies. Ze hebben altijd wat bijzonders, zo ook vandaag. Naast mijn voorgenomen paar flesjes Springbank om nog even mijn voorraad iets op te krikken, kon ik deze 2 niet laten staan:

Glen Grant (Gordon & MacPhail) Distilled in 60 en bottled in 09, 49 jaar oud op een first-fill sherry vat. De kleur is van thee waar het zakje is vergeten uit te halen
Met de 11% Carnavals korting was dit een goede deal en kon ze dus niet laten staan
1 gaat er tzt open, en de andere zal voor minimaal 5-10 jaar dichtblijven. 
Anyway... Erg leuk om weer eens bij The Old Pipe rond te lopen, veel whiskies. Ze hebben altijd wat bijzonders, zo ook vandaag. Naast mijn voorgenomen paar flesjes Springbank om nog even mijn voorraad iets op te krikken, kon ik deze 2 niet laten staan:
Glen Grant (Gordon & MacPhail) Distilled in 60 en bottled in 09, 49 jaar oud op een first-fill sherry vat. De kleur is van thee waar het zakje is vergeten uit te halen
Met de 11% Carnavals korting was dit een goede deal en kon ze dus niet laten staan

0 x
Re: Glen Grant 1960, 49yo
Rogier schreef:Glen Grant (Gordon & MacPhail) Distilled in 60 en bottled in 09, 49 jaar oud op een first-fill sherry vat. De kleur is van thee waar het zakje is vergeten uit te halen![]()
Met de 11% Carnavals korting was dit een goede deal en kon ze dus niet laten staan1 gaat er tzt open, en de andere zal voor minimaal 5-10 jaar dichtblijven.
Chique hoor, oude Glan Grant's zijn altijd toppers ... en 49 jaar ....
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Rogier schreef:Van Springbank alleen een kleine 80 flessen als ik even ruw tel.)
Rogier schreef:Naast mijn voorgenomen paar flesjes Springbank om nog even mijn voorraad iets op te krikken, kon ik deze 2 niet laten staan:
Ik begin een beetje nieuwsgierig te worden te worden Rogier. Zit je toevallig ook op de Whiskybase ?

0 x
Hoi Wally,
Ik heb een whiskybase account (Rogier) en heb in het begin een paar flessen ingevuld, maar door tijdgebrek + die site is niet de snelste site, houdt ik het niet bij.
Als ik een whisky erg lekker vind, dan koop ik er 3-5 flessen van zodat ik de komende 5-15 jaar deze zeker kan drinken. Ik denk dat ik +/- 20 verschillende Springbanks heb, dan zit je zo aan 80 flessen of meer
Ik filter redelijk voordat ik koop, want geld kun je nu eenmaal maar 1 keer uitgeven.
Ik heb verder +/- 35 flessen open, en doe een klein jaar met een fles, en de duurdere flessen ben ik redelijk zuinig, ik denk dat ik daar 2-3 jaar of zelfs langer mee zal (kan) doen.
Ik heb een whiskybase account (Rogier) en heb in het begin een paar flessen ingevuld, maar door tijdgebrek + die site is niet de snelste site, houdt ik het niet bij.
Als ik een whisky erg lekker vind, dan koop ik er 3-5 flessen van zodat ik de komende 5-15 jaar deze zeker kan drinken. Ik denk dat ik +/- 20 verschillende Springbanks heb, dan zit je zo aan 80 flessen of meer
Ik heb verder +/- 35 flessen open, en doe een klein jaar met een fles, en de duurdere flessen ben ik redelijk zuinig, ik denk dat ik daar 2-3 jaar of zelfs langer mee zal (kan) doen.
0 x
Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”