Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Hier was het vanavond een Ardbeg Supernova.
0 x
Gisteren een Aberlour A'bunadh #32. Best smakelijk, maar ik vind de Bunnahabhain 12yo lekkerder.
Net had ik niet echt zin in een sherried whisky en ook niet echt in turf. Resultaat: de fles Balblair 1997/2007 plopte open. Goed spul, geen water nodig. Geen extreme smaken, maar toch best complex. Uit deze hoek van de smakenkaart ga ik nog een fles zoeken.
Net had ik niet echt zin in een sherried whisky en ook niet echt in turf. Resultaat: de fles Balblair 1997/2007 plopte open. Goed spul, geen water nodig. Geen extreme smaken, maar toch best complex. Uit deze hoek van de smakenkaart ga ik nog een fles zoeken.
0 x
Een Auchentoshan Classic niet echt mijn ding maar jah hij moet toch op.
Daarna een miniatuur Glenfarclas 12yo.
Daarna een miniatuur Glenfarclas 12yo.
0 x
Met zwager en zoon samen de Laphroaig 18 yr aan het proberen.... heerlijk 

0 x
Gisteren zelf een springbank 10 jaar op en mijn vrouw een littlemil 12 jaar op
pascal en tanja
pascal en tanja
0 x
GlenTalloch
Een GlenTalloch Rare & Old. Dit was ooit m'n eerste whisky. Hij smaakt anders dan me bij stond (meer verschillende drams gedronken, veel geleerd). Hij is zo slecht nog niet! Je merkt wel het alcohol-achtige, prikkelige en vrij vlakke afdronk, maar niet slecht! 
Maakt me toch nieuwsgierig naar de GlenTalloch Gold
Maakt me toch nieuwsgierig naar de GlenTalloch Gold
0 x
Hoi Hoi, zojuist een dram of kilchoman spring ingeschonken, heerlijk
pascal
pascal
0 x
maandag was het een Glenlivet Nadurra Triumph, gisteravond een heerlijke Kilkerran Work in Progress op 

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

jozzy schreef:gisteravond een heerlijke Kilkerran Work in Progress op
Is dat de eerste of de tweede editie? Wat vond je ervan?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Port Ellen 1982 28yo for WhiskySite.nl / QV.ID 2010 57,5%
Gisteren na de GlenTalloch Rare & Old een Port Ellen 1982 28yo for WhiskySite.nl / QV.ID 2010 57,5%, refill sherry puncheon, 136 btl.
Ik zal later mijn (korte) notes posten! Thanks Jack!
Extra charme: dram uit m'n geboortejaar met ook nog eens dezelfde leeftijd als ik die nu heb
Zie ook WhiskyNotes.be
Ik zal later mijn (korte) notes posten! Thanks Jack!
Extra charme: dram uit m'n geboortejaar met ook nog eens dezelfde leeftijd als ik die nu heb
Zie ook WhiskyNotes.be
0 x
Een miniatuurtje Aberlour 10yo , vond ik erg lekker. Fruitig en vanille
0 x
De stap of sprong naar peated
Zit weer aan de Highland Park 12yo.
Nadat ik hem gekocht had 2 maandjes terug vond ik het eigenlijk 3 keer niks. Hij was zo anders dan de andere die ik gewend was (glenfiddich en vergelijkbaren). Hij begint steeds beter te smaken, en ik kan nu zelfs zeggen dat ik dat 'andere' wat hij heeft wel leuk/lekker vind, en wil eigenlijk wel verder zoeken naar nieuwe smaken. De Balvenie double wood, Aberlour, Glenfiddich en Glenmorangie die ik heb zitten allemaal toch een beetje in dezelfde richting, deze is duidelijk anders. Maar goed dat ik geen mini heb gekocht, dan had ik die opgedronken, bah gezegd, en nooit meer verder gekeken.
Tips? Ik hoor dat Ardbeg ook erg anders is (peated). Is dat wat teveel van het goede voor deze beginner?
Nadat ik hem gekocht had 2 maandjes terug vond ik het eigenlijk 3 keer niks. Hij was zo anders dan de andere die ik gewend was (glenfiddich en vergelijkbaren). Hij begint steeds beter te smaken, en ik kan nu zelfs zeggen dat ik dat 'andere' wat hij heeft wel leuk/lekker vind, en wil eigenlijk wel verder zoeken naar nieuwe smaken. De Balvenie double wood, Aberlour, Glenfiddich en Glenmorangie die ik heb zitten allemaal toch een beetje in dezelfde richting, deze is duidelijk anders. Maar goed dat ik geen mini heb gekocht, dan had ik die opgedronken, bah gezegd, en nooit meer verder gekeken.
Tips? Ik hoor dat Ardbeg ook erg anders is (peated). Is dat wat teveel van het goede voor deze beginner?
0 x
Glengoyne Burnfoot & Old Pulteney 17yo

Matthijs schreef:Joep schreef:Tips? Ik hoor dat Ardbeg ook erg anders is (peated). Is dat wat teveel van het goede voor deze beginner?
Ardbeg 10 is wel meteen wat straffer... turf, rook, fenolisch, zelfs een beetje teer met een zachtzoet fruitig onderlaagje... om het maar lekker vaag te beschrijven!Als je inderdaad alleen maar aberlour, glenfiddich, glenmorangie, balvenie en HP12 hebt gehad, dan is de stap misschien een beetje groot, maar ik zou het niet meteen afraden. Ik zou eerlijk gezegd eerder talisker 10 aanraden als je eens wat anders wilt als leuke afwisseling.
Agree! Of, als je dan toch naar Islay wilt, een Caol Ila of Bowmore ofzo.
Gisteravond de Glengoyne Burnfoot gedronken. Hmm.. nee: niets voor mij. Ik zal later de notitie posten. Daarna het restantje Old Pulteney 17yo:
Een vloeibare fruitmand!
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”