johan brugge schreef:Welke Brugse Zot heb je dan gekocht? De blonde of de bruine?
Het zal de blonde zijn; bij de bruine staat "Dubbel" op het etiket, niet?

Bron: HalveMaan.be
Ik ga hem zo eens inschenken

johan brugge schreef:Welke Brugse Zot heb je dan gekocht? De blonde of de bruine?

johan brugge schreef:Niet te koud serveren, hè JD?! Anders verlies je veel van de smaken.

johan brugge schreef:Awel, ik zal eens iets zeggen sèh. Ik heb een vriend in Penzance (Cornwall, UK) die brouwer is in een micro brewery. Dwz dat die pub een brouwerij heeft waar al het bier ter plaatse gebrouwen, gerijpt en gebotteld wordt. Hij drinkt zijn bier NOOIT gekoeld, want dat is de gewoonte daar in de UK. Hij adviseerde mij om hetzelfde te doen met de Belgische bieren. Ik verklaarde hem eerst zot en vertikte het dan ook om die bieren niet gekoeld te consumeren. Tot ik eens zijn bieren (ale's) eens kon proeven. Die bieren worden zonder hop gemaakt en zijn heel anders van smaak dan de onze. Ik heb zijn bieren toch eens gekoeld gedronken en daarna 'fris' gedronken. Dwz dat ik ze niet in de koelkast gestoken heb, maar gewoon in een frisse bergplaats. Het verschil in smaak was gigantisch. De bieren die in de koelkast gelegen hadden waren bijlange zo goed niet als die anderen. Sedertdien doe ik hetzelfde met de Belgische bieren en het resultaat is verbluffend. Ze hebben veel meer smaak en je proeft de verschillende ingrediënten ook veel duidelijker. Sommige bieren (zoals de Straffe Hendrik 9) steek ik eerst in de koelkast, maar een half uur voor ik hem schenk haal ik de fles uit de koelkast. Zelfs dat geeft al een heel andere smaak.

En die Hertog Jan is naar mijn mening geen speciaal bier, eerder een stevige pils.johan brugge schreef:niet met een jupiler of zo. Er is een reden waarom je sommige pils bieren heel koud moet drinken. Anders zijn ze gewoon niet te drinken.

JayDie schreef:Interessant, Johan! Ik heb die Brugse Zot eergisteren gedronken. Lekker biertje! Wat is de temperatuur van die "frisse bergplaats"?
, ben in training om mijn PR op de halve marathon te verbeteren en morgen is de eerste testloop over 10 km op wedstrijdtempo.
Carlo schreef:Ben zelf ook aan het trainen maar dan voor de marathon van Steenbergen op 14 mei.
Dan heb je morgen zeker wel een dram verdiend.

Carlo schreef:Nette tijd hoor.![]()
Wat is je streeftijd voor de halve.
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten