HWF Betaalbare Whisky van het Jaar (suggestie)

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.

HWF Betaalbare Whisky van het Jaar - verkiezing. Goed idee/Interesse VBT?

Ja, en ik doe mee aan een evt. Blind Tasting Finale van de HWF BWA (max. ~€20,-)
23
74%
Ja, maar ik doe NIET mee aan evt. Blind Tasting Finale van de HWF BWA
5
16%
Nee, niet in de geplande opzet, want.. (graag aangeven)
3
10%

Totaal aantal stemmen: 31

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HWF Betaalbare Whisky van het Jaar (suggestie)

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 10 Apr 2017, 15:38

Nee hoor, bij parlementsverkiezingen kun je door standpunten te lezen, stemwijzer in te vullen, en dergelijke, een goed onderbouwde keuze maken. Je kunt echter nooit een oordeel vellen over een whisky. Bij een voorselectie waarbij je alleen een positief oordeel kunt vellen als je een whisky al hebt geproefd, maakt het dat de whiskies van de kleine distilleerderijen gediscrimineerd worden. Die halen de cut voor de blindproef-ronde niet.

Daarmee wordt er m.i. geen volwaardige en spannende competitie gecreëerd.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 10 Apr 2017, 16:03

caskstrength schreef:Nee hoor, bij parlementsverkiezingen kun je door standpunten te lezen, stemwijzer in te vullen, en dergelijke, een goed onderbouwde keuze maken. Je kunt echter nooit een oordeel vellen over een whisky. Bij een voorselectie waarbij je alleen een positief oordeel kunt vellen als je een whisky al hebt geproefd, maakt het dat de whiskies van de kleine distilleerderijen gediscrimineerd worden. Die halen de cut voor de blindproef-ronde niet.

Daarmee wordt er m.i. geen volwaardige en spannende competitie gecreëerd.

Als ik dan toch zo lekker bezig ben met vergelijking:
Voor zo goed als elke whisky kan je de distillery of bottler notes lezen. Dus ook daarvan kan je vooraf weten wat de geuren en smaken zijn.

Zijn vast net zo betrouwbaar als de verkiezingsbeloften van de verschillende partijen.

En de flessen waar deze notes bij ontbreken: die vertegenwoordigen de PVV.

En de kleine distillery is Artikel 1 in jouw verhaal, vraag maar aan Sylvana.

Zo zie je maar Paul, de originele vergelijking was zo gek nog niet....
:offtopic
3 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 10 Apr 2017, 17:05

Nee hoor, want tasting notes zijn helemaal geen goede voorbeeld van smaakbeleving. Maar goed, agree to disagree? :bigsmile :goedgedaan
0 x
Affirmanti incumbit probatio

TurboMcKwek
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor TurboMcKwek » 10 Apr 2017, 17:14

Heren,

Ik heb de discussie vandaag even op zijn beloop gelaten en aangehoord en ben tot inzicht gekomen dat ik mijn naam, het voorgenomen initiatief, en de bijbehorende opoffering van vrije tijd, niet wil verbinden aan een forum c.q. de naam "HWF" (niet de leden uiteraard :goedgedaan) welke zelf, het afgelopen jaar, geen enkele intentie heeft getoond dusdanige verbeteringen door te voeren om het hier weer levendig en gezellig te maken. Daarnaast heb ik enkele malen moeten aanhoren dat een dergelijke initiatief geen meerwaarde zou hebben wanneer er niet aan de huidige (geplande) opzet gesleuteld zou worden. Daar ben ik het, zoals gelukkig meerderen alhier, volkomen mee oneens en toont in mijn ogen nogmaals een totale misinterpretatie van de goede bedoelingen die ik met een dergelijk initiatief wilde tonen. Ik kies voor het forum en zijn leden, en daarbij een laagdrempelig instapmodel, welke nooit en te nimmer zal pretenderen een volledig onafhankelijk proefpaneel te zullen zijn. Daarnaast moet het ook van mijn hart dat de regeltjesfetisjisme die dit forum langzaam heeft besmet er voor zorgt dat het enige zonder meerwaarde alhier dit forum is verworden. Er mag niks, er kan niks, en er moet al zeker niet vrijelijk gediscussieerd worden; bang dat iemand tegen zijn schenen geschopt kan worden. Edit: wellicht is het een idee dat alle actieve leden eens nader tot elkaar komen (in een topic, niet bij mij thuis :lol: !) en een visie voor de toekomst van het forum opstellen.

Daar ik vele positieve persoonlijke berichtjes heb ontvangen ben ik uiteraard niet van plan om de handdoek zomaar in de ring te werpen. Daarom vraag ik alle geïnteresseerden vriendelijke het volgende topic te bezoeken (en een evt. deelname te bevestigen): viewtopic.php?f=20&t=13691
6 x
2 ∞ & →

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”