squaadgras schreef:Uhh, ik moest even teruglezen wat ik heb gezegd dat je tot zo'n reactie heeft kunnen uitlokken (en tegelijk meerdere keren jouw reactie heb moeten lezen om te begrijpen dat het geen sarcasme is - maar dat je (bloed)serieus bent .. althans gok ik?)
Bloedserieus zou ik het zelf niet noemen hoor, we hebben het hier tenslotte over een hobby-forum. Ben ook verder niet 'boos' of zo, maar als je me 'persoonlijk' aanspreekt en dan een vraagteken achter 'liefhebbers' plaatst, kan ik het met de beste wil niet anders uitleggen dan dat je het in twijfel trekt of ik het als liefhebberij zie. En dat verbaasde me, en vond ik dan ook misplaatst. Als je het zo níet bedoeld hebt, ook prima. Snap ik het vraagteken alleen nog steeds niet, maar dat doet er verder niet meer toe

.
squaadgras schreef:Wat ik bedoelde te zeggen is dat we er niet in moeten gaan met het idee de nieuwe World Whisky Awards te gaan worden, en meer op de gezelligheid van dit forum moeten focussen. Ik had het idee, door de door jou aangegeven vergelijkingen met andere awards, jij dit wel voor ogen had. Correct me if wrong.
Ik heb ook nog maar even goed teruggelezen wat ik heb gezegd, maar toch nergens vergelijkingen met andere awards aangegeven, laat staan dat ik voor ogen zou hebben dat het iets officieels zou moeten worden. Alsjeblieft niet nee. Ik heb enkel Awards of 'Verkiezingen' in zijn algemeenheid gebruikt, en het principe ervan staat me gewoon niet zo aan.
Volgens mij heb ik zo ongeveer dezelfde bedenkingen als bijvoorbeeld Paul en een paar anderen hier, het enige verschil is dat ík dit gekoppeld heb aan een 'Nee', waar anderen nog na gaan denken hoe te verbeteren. Ik zou echt niet weten hoe je iets dergelijks onafhankelijker kan opzetten, of wat dan nog het doel is. En als het uiteindelijk gewoon een soort proeverijtje blijkt te worden, dan ook prima. Een leuke tasting ben ik altijd vóór, een verdere klassificering aan de gedronken whisky's hoeft voor mij dan weer niet.