De laatste Giro 555 veiling; zij een kans, jij een sample set
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

Re: Zij een kans, jij een sample set
squaadgras schreef:Ware het niet Daytona955 dat wij hier te doen hebben met een humanitaire ramp die voortvloeit uit een acute natuurramp (droogte, misschien wel mede veroorzaakt door hoe goed wij het hier wel niet hebben in Het Westen, en alle troep die wij dagelijks de atmosfeer in weten te pompen met z'n allen). Een situatie welke zelfs met een stabiel politiek stelsel en een goed draaiende interne economie niet voorkomen had kunnen worden. Ik ben het wel met je eens dat de allerarmsten, zieken en kinderen hierdoor juist het slachtoffer worden van deze verschrikkelijke ramp, maar zou de rest van mijn leven langs elke spiegel rennen als ik een dergelijk argument zou gebruiken om diezelfde groepen niet van hulp te voorzien. We hebben het hier niet over donaties voor een mooie nieuwe Mercedes voor een Afrikaanse dictator... maar over voedsel en een beetje water, primaire basisbehoeftes, voor de gene die het het meest nodig hebben.
Kijk ik kan alleen zo'n actie's alleen maar waarderen, mensen moeten dat ook blijven doen, maar in het leven gaat het allemaal om keuzes. Ik geef aan goede doelen en daar moet/mag ik keuze in maken. Elke euro kan ik maar een keer uitgeven. Ik kies er dan voor andere goede doelen waarbij ik persoonlijk denk dat mijn bijdrage een grotere bijdrage levert aan het doel.
Het zijn allemaal persoonlijke keuzes. Net zoals ik er voor kies om antwoord te geven op de opmerking waarom er zo weinig animo is.
Laatst gewijzigd door daytona955 op 04 Apr 2017, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
OK, ik bied 100 op set 2
Mag dan wel een newbie zijn hier, maar die 2 samples die je suggereerde wil ik graag proeven voor een goed doel!
Mag dan wel een newbie zijn hier, maar die 2 samples die je suggereerde wil ik graag proeven voor een goed doel!
3 x
- squaadgras
- Forum goeroe

daytona955 schreef:Het zijn allemaal persoonlijke keuzes. Net zoals ik er voor kies om antwoord te geven op de opmerking waarom er zo weinig animo is.
Zeker, ik wil je dan ook niks verplichten. Ik wil alleen aangeven dat de gebruikte redenatie geen bijster sterk argument was in deze (in mijn ogen). Éénieder die, one way or another, zijn steentje bijdraagt door waar dan ook aan te doneren heeft altijd een streepje voor.
1 x
2 ∞ & →
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

daytona955 schreef:Kijk ik kan alleen zo'n actie's alleen maar waarderen, mensen moeten dat ook blijven doen, maar in het leven gaat het allemaal om keuzes. Ik geef aan goede doelen en daar moet/mag ik keuze in maken. Elke euro kan ik maar een keer uitgeven. Ik kies er dan voor andere goede doelen waarbij ik persoonlijk denk dat mijn bijdrage een grotere bijdrage levert aan het doel.
Het zijn allemaal persoonlijke keuzes. Net zoals ik er voor kies om antwoord te geven op de opmerking waarom er zo weinig animo is.
Jaja, het leven gaat om keuzes, inderdaad. Alleen je maakt toch een paar denkfouten. De eerste, en in mijn ogen meest belangrijke, is dat je helemaal geen keuze hoeft te maken. Hooguit de keuze om je geld niet aan nog een nieuwe fles whisky stuk te slaan, maar om te kiezen je samples bij mij te kopen. Dat ik mijn sample opbrengst beschikbaar stel is MIJN keuze, niet de jouwe! Het enig beoogde doel is zoveel mogelijk opbrengst te generen om mensen van een hongerdood te redden.
Voor mij persoonlijk is dat net even belangrijker als de collectieve verontwaardiging op dit forum dat er fake whisky op veilingen wordt aangeboden. Op het moment dat je jezelf daar drukker over maakt als over een humanitaire ramp een paar duizend kilometer verderop dan wordt het toch tijd om eens goed in de spiegel te kijken. Wat Soren al aangeeft dus.
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 04 Apr 2017, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Dames en heren: discussie is toegestaan, maar houd het netjes. Dat betekent dat er NIET gescholden wordt.
Daarnaast kan het zijn dat meningen blijven verschillen (agree to disagree). Dat is wellicht frustrerend, maar soms is dit nu eenmaal zo.
Laten we hier verder concentreren op het positieve van de actie, en verder te gaan met bieden.
Daarnaast kan het zijn dat meningen blijven verschillen (agree to disagree). Dat is wellicht frustrerend, maar soms is dit nu eenmaal zo.
Laten we hier verder concentreren op het positieve van de actie, en verder te gaan met bieden.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

Mooi dat het whiskyforum een platform blijft waar je je eigen mening mag uiten, zonder veroordeeld te worden. 

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Iedereen mag inderdaad zijn mening verkondigen. Het elkaar uitschelden voor rotte vis zal ik ook verder niet meer tolereren.
En nu is het schluss met het moddersmijten.
En nu is het schluss met het moddersmijten.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- squaadgras
- Forum goeroe

... als ik goed kan rekenen is wel het beoogde doel bereikt! Gefeliciteerd > €1000,-! 

3 x
2 ∞ & →
ik ben dan wel overboden voor de set, toch heb ik al 70,- kunnen sprokkelen uit mijn sampelsetjes en extra donaties van de kopers
en wellicht groeit dat ook nog wel
en wellicht groeit dat ook nog wel

2 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

squaadgras schreef:... als ik goed kan rekenen is wel het beoogde doel bereikt! Gefeliciteerd > €1000,-!
En gewoon doorgaan mensen!!

Er zijn inmiddels wat mensen overboden:
Caskstrenght
Henri
FJHarms

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Ik bied voor de fles die ik al voor € 275,- heb alsnog € 300,-.
4 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”