Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
-
Braveheart
- Senior

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
Heb pas nog een Springbank 12 CS voor nog geen 60 euro gekocht bij een kleine slijter....
1 x
Kijk, toch nog een goed bericht wat de prijzen betreft 
Vrees dat het alleen maar lastiger zal worden om een Springbank, anders dan de 10, voor een schappelijke prijs te krijgen.
Dirk

Vrees dat het alleen maar lastiger zal worden om een Springbank, anders dan de 10, voor een schappelijke prijs te krijgen.
Dirk
0 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Braveheart schreef:Heb pas nog een Springbank 12 CS voor nog geen 60 euro gekocht bij een kleine slijter....
Maar dat was dan geen batch no. 14 neem ik aan? Ik heb begin dit jaar de b13 ook nog voor ik meen 63 euro kunnen kopen bij Whiskybase (die is bij D12 overigens ook 'gewoon' 80 euro...)
0 x
HammerHead schreef:Braveheart schreef:Heb pas nog een Springbank 12 CS voor nog geen 60 euro gekocht bij een kleine slijter....
Maar dat was dan geen batch no. 14 neem ik aan? Ik heb begin dit jaar de b13 ook nog voor ik meen 63 euro kunnen kopen bij Whiskybase (die is bij D12 overigens ook 'gewoon' 80 euro...)
Heb er ook een paar kunnen kopen onder de €60 in NL

0 x
Zin in Springbank gekregen na het lezen van dit topic..
https://www.whiskybase.com/whisky/3891/ ... 97-vintage in het glas en smaakt niet verkeerd. Ook wel nieuwsgierig geworden naar batch 14 eigenlijk, 88 puntjes
gekregen door sommige mensen van hier.
https://www.whiskybase.com/whisky/3891/ ... 97-vintage in het glas en smaakt niet verkeerd. Ook wel nieuwsgierig geworden naar batch 14 eigenlijk, 88 puntjes
0 x
Nino schreef:Zin in Springbank gekregen na het lezen van dit topic..
Heb nu een aantal batches op. Vond er weinig verschil in zitten. Denk dat de hoge score meer te maken heeft met de nieuwe verpakking.

0 x
mer1973 schreef:Nino schreef:Zin in Springbank gekregen na het lezen van dit topic..
Heb nu een aantal batches op. Vond er weinig verschil in zitten. Denk dat de hoge score meer te maken heeft met de nieuwe verpakking.
Ja als ik die namen zo bekijk die hem 88 scoren zijn wel de types die zo maar wat doen inderdaad

2 x
87 of 88 vind ik hem wel waard.
Maar een ruime 90-er is ie in elk geval niet.
De scores op Wb zeggen me meestal weinig.
Ik zie gasten die geven alleen maar 100 punten. Dan denk ik, ga toch lekker een Suske en Whiske lezen.
Vroeger kon je nog wat met een Wb score.
Nu kijk ik meer naar de namen dan het cijfer.
Maar een ruime 90-er is ie in elk geval niet.
De scores op Wb zeggen me meestal weinig.
Ik zie gasten die geven alleen maar 100 punten. Dan denk ik, ga toch lekker een Suske en Whiske lezen.
Nu kijk ik meer naar de namen dan het cijfer.
3 x
Longrow Red 10 Year Old South African wine casks, Available April 2017
Ben erg benieuwd naar deze botteling
Henk
Ben erg benieuwd naar deze botteling
Henk
2 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Henk schreef:Longrow Red 10 Year Old South African wine casks, Available April 2017
Ben erg benieuwd naar deze botteling![]()
![]()
Henk
Oeh! Ik ook.. (zet mij maar op de lijst Henk
!) heb er zelf een caskje van af mogen vullen in januari 2016.. hebben dus een finish gehad van ~1 jaar. Als ik het niet mis heb is het de Zuid Afrikaanse Malbec (blauwe/donkere druif).
(foto uit het archief - 01.2016)
3 x
2 ∞ & →
Weet je hoe Springbank is begonnen met experimenten met wijnvaten? Bron: David Allen vorige week (kan uiteraard een leuk marketing verhaaltje zijn geworden).
Tig jaren geleden kwam er in Australië een wijnproducent met de naam Longrow. Dat kwam ter ore in Campbeltown. Ipv het slingeren met juristen kwamen ze tot de nuchtere uitspraak dat whisky en wijn echt wat anders is en dus verwarring nauwelijks kan ontstaan bij de consument. Dus prima. Geef ons dan maar flink wat wijnvaten, kijken wat we daarmee kunnen.
Tig jaren geleden kwam er in Australië een wijnproducent met de naam Longrow. Dat kwam ter ore in Campbeltown. Ipv het slingeren met juristen kwamen ze tot de nuchtere uitspraak dat whisky en wijn echt wat anders is en dus verwarring nauwelijks kan ontstaan bij de consument. Dus prima. Geef ons dan maar flink wat wijnvaten, kijken wat we daarmee kunnen.
2 x
squaadgras schreef:Henk schreef:Longrow Red 10 Year Old South African wine casks, Available April 2017
Ben erg benieuwd naar deze botteling![]()
![]()
Henk
Oeh! Ik ook.. (zet mij maar op de lijst Henk!) heb er zelf een caskje van af mogen vullen in januari 2016.. hebben dus een finish gehad van ~1 jaar. Als ik het niet mis heb is het de Zuid Afrikaanse Malbec (blauwe/donkere druif).
(foto uit het archief - 01.2016)
Zal ik doen Sören
0 x
vmk schreef:Weet je hoe Springbank is begonnen met experimenten met wijnvaten? Bron: David Allen vorige week (kan uiteraard een leuk marketing verhaaltje zijn geworden).
Frank McHardy heb ik ooit hetzelfde verhaal horen vertellen tijdens een proeverij

1 x
mer1973 schreef:Ik zie gasten die geven alleen maar 100 punten. Dan denk ik, ga toch lekker een Suske en Whiske lezen.
Hahaha, opa wordt oud
1 x
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

mer1973 schreef:Ik zie gasten die geven alleen maar 100 punten. Dan denk ik, ga toch lekker een Suske en Whiske lezen.
Dat viel mij dus laatst ook al op.
Ik ben geen kenner dus ik probeer soms wat info over een bepaalde whisky in te winnen via het forum en op WB, maar door die (TE) hoge scores krijg je toch snel een verkeerd beeld van een bepaalde whisky.
Jammer dat sommige het verzieken voor de rest...

1 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”