Kilkerran (incl. "Work in progress")
Re: Kilkerran 'Work in progress'
Leuke 20cl botteling gekocht van Kilkerran 12yo door Cadenhead!! 
5 x
- Greenmachine
- Senior

Pellie schreef:Leuke 20cl botteling gekocht van Kilkerran 12yo door Cadenhead!!
Gaaf, waar gekocht?
0 x
Greenmachine schreef:Pellie schreef:Leuke 20cl botteling gekocht van Kilkerran 12yo door Cadenhead!!
Gaaf, waar gekocht?
Staat onder het plaatje: scotch whisky auction.
1 x
Er zou in april een cask strength uitvoering komen van Kilkerran maar geen 12 jarige uitvoering. Meer heeft mijn luisterend oor niet kunnen opvangen op het moment
(bron David Allen)
(bron David Allen)
2 x
dalwinnie schreef:Er zou in april een cask strength uitvoering komen van Kilkerran maar geen 12 jarige uitvoering. Meer heeft mijn luisterend oor niet kunnen opvangen op het moment(bron David Allen)
Heeft ie dat bij een proeverij verteld?
0 x
dalwinnie schreef:Er zou in april een cask strength uitvoering komen van Kilkerran maar geen 12 jarige uitvoering. Meer heeft mijn luisterend oor niet kunnen opvangen op het moment(bron David Allen)
nice.
Vond de WIP CS geen straf om te drinken.
0 x
Zou dat niet het zelfde gerucht zijn als eind vorig jaar?
Ik hoop echt dat je gelijk hebt. Vind Kilkerran echt bijzonder lekker. Ook de WIP's zijn echt briljant...
Mocht je nog meer horen dan hoor ik het graag!
1 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Jullie hebben het niet van mij, maar ook ik heb het gehoord. Maar nog geen datum bekend....
5 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Iets meer info jongens, ik ben toch wel benieuwd nu.
Ex-bourbon / ex-sherry?
Of een combinatie zoals de 12y?
Ex-bourbon / ex-sherry?
0 x
Wouter1981 schreef:Iets meer info jongens, ik ben toch wel benieuwd nu.
Ex-bourbon / ex-sherry?
Het word een 8 jarige 56,2%
4 x
dalwinnie schreef:Wouter1981 schreef:Iets meer info jongens, ik ben toch wel benieuwd nu.
Ex-bourbon / ex-sherry?
Het word een 8 jarige 56,2%
Dat is al behoorlijk specifiek zelfs.. klinkt goed!
1 x
Nathan van de Society heeft zojuist een mailtje gedaan, hij gaat het goede nieuws van de Kilkerran en Hazelburn aankondigen dan waarschijnlijk. En de Society flesjes erna vermoedelijk.
Springbank Society
How are we all?
Feels like we haven't spoken in ages. Don't worry, you will hear from me a lot more in the next few months.
For today, however, I am very happy to drop you all this quick, little email to tell you about Spirit of Freedom which is available in the UK Cadenhead shops now.
Containing 62 different Scotch Whiskies, this blend is the perfect dram for the 62% ahead of Article 50.
Tasting notes:
Nose - A lovely introduction to this whisky; sweet and fresh with a minty background. It then becomes really fruity with apricots, bananas and pears.
Palate - A light and easy-drinking dram.The fruity theme continues with melon and raspberries, combined with vanilla cream; a Scottish malty panna cotta.
Finish - You’ll want to share it with your pals or then again, maybe better to keep it to yourself, it’s very moreish and buttery.
Please see the advert below for full details or check out our website:
http://www.springbankwhisky.com/…/2017/03/22/spirit-freedom/
It will likely retail at about £25.00; please contact your preferred retailer or stockist if you would like a bottle.
And although I am sure you will know this, please be aware of the following:
This is not a Society bottle
This is not a core range product
——-
Swedish Society Members
Our Springbank Burgundy and Hazelburn Barolo are being launched in Sweden today (Thursday 23rd March 17).
The Springbank Burgundy 12yo has been matured in Fresh Burgundy Casks and bottled at cask strength 53.5%vol. The tasting notes for this (as included in the newsletter back in June):
Nose: Bold and rich with mineral and dunnage warehouse notes combining with maple syrup, pancetta, cranberry and red currants.
Palate: A soft velvet like texture with buttered brown toast and chocolate shortbread complimenting light herb & oak notes.
Finish: A medium dry finish gives up liquorice and mint accompanied woody tannins
The Hazelburn 9yo Barolo (57.9% abv) spent 6 years in a fresh bourbon cask and then 3 years in a refill Barolo wine cask (which had previously contained Springbank).
Nose: The dram begins with perfume and confectionary, then the essence of sugared almonds is revealed, complimented by the sweetness of sherbet
Palate: Peppery with light tannins and the sweetness is continued with dry fruits and the subtle hint of coconut shavings
Finish: Sugary, with dark chocolate guiding us throughout the pineapple custard combined with vanilla
Please click on the link below for all the details you need:
http://bit.ly/2nUSIih
———
I will be speaking to you all again very soon, in fact I will be in touch so often you will be tired of hearing from me.
Until then,
Slainte
Nathan
For the Springbank Society
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)
- RBwhiskyworld
- Senior

Pellie schreef:Ik dacht dat ie hier al wel gepost was, maar nee dus.....
De 8yo CS is verkrijgbaar vanaf volgende week woensdag (12 April) in de UK. Retail prijs £47.50
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”