Pipetflesje, Pipetjes of Pipette
Pipetflesje, Pipetjes of Pipette
Kijk, dit is nu zo'n hebbedingetje dat ik van een vriend kreeg die mijn ogen zag glanzen bij het zien van dit kleinood. Een "The Glenlivet pipetflesje" zoals ik het maar noem. Blij als een kind.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: Pipetflesje
Piet schreef:Blij als een kind.
En terecht! Mooi man!
Ik gebruik, wanneer ik nose en taste zo'n klein lepeltje wat ik vorig jaar in het vliegtuig van Cathay Pacific kreeg om je koffie te roeren
0 x
Pipet om water in whisky te doseren
Dat hebbedingetje durf ik niet te gebruiken. Wat ik gebruik zijn deze pipetjes. Daarvan heb ik eens een bosje bij Van Wees mee gekregen. Gaan lang mee. Ik heb geen idee of dat gemeengoed is.
Ik zie Han van Wees nog van grote afstand Highland Spring in de glazen met Whisky spuiten !
Ik zie Han van Wees nog van grote afstand Highland Spring in de glazen met Whisky spuiten !
0 x
Dat pippetje van The Glenlivet heb ik ook maar die staat mooi bij mijn verzameling whisky's,voor de nosing en tastings gebruik ik ook die plastic pippetjes.Groeten Chris. 

0 x
chris schreef:Dat pippetje van The Glenlivet heb ik ook maar die staat mooi bij mijn verzameling whisky's.....
Idem hoor.
Ik heb het één keer gebruikt maar daarna zelfs in een vitrinekast gezet waar het redelijk veilig staat.
0 x
-
Rebecca A'dam
- Nieuwkomer

Kijk!
Naar zo'n pipetflesje ben ik dus al een tijd op zoek. Weet iemand of zoiets te koop is (graag in A'dam)? Danwel wil iemand graag van zijn pipet af? Eeuwig dank!
Naar zo'n pipetflesje ben ik dus al een tijd op zoek. Weet iemand of zoiets te koop is (graag in A'dam)? Danwel wil iemand graag van zijn pipet af? Eeuwig dank!
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Hallo Rebecca, welkom op het forum.
Ik zal die vriend wel vragen waar hij het vandaan had, wellicht dat dat nog perspectief biedt.
Ter info: http://www.pernod-ricard.nl/
Ik neem aan dat je dit over mijn flesje al gezien had en je begrijpt dat bij mij niets te halen valt.Piet schreef:.....dit is nu zo'n hebbedingetje dat ik van een vriend kreeg die mijn ogen zag glanzen bij het zien van dit kleinood.
Ik zal die vriend wel vragen waar hij het vandaan had, wellicht dat dat nog perspectief biedt.
Ter info: http://www.pernod-ricard.nl/
0 x
Pipetflesje, Pipetjes of Pipette, waar o waar ?
Naar aanleiding van viewtopic.php?f=9&t=483#p17357 vroeg ik me af hoe je eigenlijk aan pipetjes kunt komen.
Ik heb er genoeg staan (ja staan in een Glencairn glas) omdat je er altijd wel wat bij een slijter of NaT kunt krijgen.
Even Googlen leert dat er meerdere maten zijn en ze een paar cent kosten. Maar dan gaan ze wel per 500 of 1000 stuks. Het formaat dat wij gebruiken is 3ml (foto hierboven en foto van René).
Bijvoorbeeld hier:
Pasteur pipette, PLASTIBRAND, PE-LD, 1/0,25 ml, suction vol. max. 3,5 ml ...
Ik kan me voorstellen dat 500 wat veel is en dat ze ook bij een drogist of hobbyzaak te koop zijn.
EDIT: Tsja, eigenlijk nog nooit op gelet maar ze zijn ook te koop bij diverse whisky-shops.
Ik heb er genoeg staan (ja staan in een Glencairn glas) omdat je er altijd wel wat bij een slijter of NaT kunt krijgen.
Even Googlen leert dat er meerdere maten zijn en ze een paar cent kosten. Maar dan gaan ze wel per 500 of 1000 stuks. Het formaat dat wij gebruiken is 3ml (foto hierboven en foto van René).
Bijvoorbeeld hier:
Pasteur pipette, PLASTIBRAND, PE-LD, 1/0,25 ml, suction vol. max. 3,5 ml ...
Ik kan me voorstellen dat 500 wat veel is en dat ze ook bij een drogist of hobbyzaak te koop zijn.
EDIT: Tsja, eigenlijk nog nooit op gelet maar ze zijn ook te koop bij diverse whisky-shops.
0 x
Re: Pipetflesje, Pipetjes of Pipette
Ik vond deze nog via Google,
10 stuks voor €2.50 en online te bestellen.
http://www.wijnenwhisky.nl/catalog/product_info.php?products_id=804&osCsid=81fd61ce9523ad413877e12ee8d5abc9
10 stuks voor €2.50 en online te bestellen.
http://www.wijnenwhisky.nl/catalog/product_info.php?products_id=804&osCsid=81fd61ce9523ad413877e12ee8d5abc9
0 x
Groeten Richard
ik krijg ze ook bij de slijter als ik een fles koop en een flesje highland water
0 x
Ik krijg de pipetjes zoals op de foto hierboven van m'n vriendin. In de klinieken van de faculteit diergeneeskunde liggen er duizenden 
0 x
Maar ik ben heel benieuwd hoe dat hebbedingetje (glazen pipet) nu echt genoemd word... Wie weet het.? 

0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”