Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
GlenDronach 21yo parliament
Glenmorangie Signet
Geen voorkeur, beide whisky's zijn heerlijk!
Glenmorangie Signet
Geen voorkeur, beide whisky's zijn heerlijk!
0 x
Tja weer aan de Octomore 07.2, toch eentje die je eens geprobeerd moet hebben.
Wat irritant is aan de mooie zwarte flessen, je kunt niet zien hoeveel er nog in zit
Wat irritant is aan de mooie zwarte flessen, je kunt niet zien hoeveel er nog in zit

1 x
Laphroaig Lp4 'Elements of Islay'
Ardbeg Uigeadail
Beste Laphroaig die ik tot nu toe heb mogen proeven, wat een prachtige balans tussen turf(rook) en fruit...
Ardbeg Uigeadail
Beste Laphroaig die ik tot nu toe heb mogen proeven, wat een prachtige balans tussen turf(rook) en fruit...

0 x
Een mooie sample Kilchoman Original Cask Strength 2010 ingeschonken.
Fijne stevige whisky met veel rook maar daarom een keur aan zoetigheden (caramel, donkere chocola).
Smaakt naar meer...
Fijne stevige whisky met veel rook maar daarom een keur aan zoetigheden (caramel, donkere chocola).
Smaakt naar meer...
0 x
Blairfindy (Glenfarclas) 1976-2007 Blackadder 

2 x
- Freddy
- Whisk(e)y goeroe

Khajuraho schreef:Tja weer aan de Octomore 07.2, toch eentje die je eens geprobeerd moet hebben.![]()
Gewoon wat verf afkrabben aan de onderkant

2 x
- mikegerards
- Top bijdrager

Gisteren de WIP5 bourbon gehad. Geen slechte whisky maar vrij scherp op de tong. Na de scherpte komt hij toch een beetje los met een frisse vanille, lemoen, honing achtige smaak. Afdronk is vrij kort maar niet onaangenaam. Zelf heb ik deze 82pt gescoord. Geen hoogvlieger maar ook geen straf om te drinken.
0 x
Laatste dag van mijn weekend sluit ik af met een Ledaig 2004 LMDW https://www.whiskybase.com/whisky/72789 ... -2004-lmdw.
Lekker sapje.
Op de neus veel peat,sherry, leer, tabak.
De smaak is lekker fris met veel peat, sherry en honing met een randje zwarte peper.
De afdronk is niet zolang als de SV 2004 flessen. Vind hem een beetje kort wel warm en een beetje schokolade.
Het is in elk geval geen straf om hem te drinken.
Dikke 89 punten.
Lekker sapje.
Op de neus veel peat,sherry, leer, tabak.
De smaak is lekker fris met veel peat, sherry en honing met een randje zwarte peper.
De afdronk is niet zolang als de SV 2004 flessen. Vind hem een beetje kort wel warm en een beetje schokolade.
Het is in elk geval geen straf om hem te drinken.
Dikke 89 punten.
0 x
-
inactive001
- Actief lid

North British 2000 van de grain tasting https://www.whiskybase.com/whisky/74043 ... h-2000-mos
Whow!
En daarna een 19 jarige Glenrothes van Whoskybroker. Gaat goed samen met Jinek
Whow!
En daarna een 19 jarige Glenrothes van Whoskybroker. Gaat goed samen met Jinek
0 x
Na lange tijd van hard studeren nu weer klaar met tentamens en heb afgelopen weekend eindelijk m'n Glenlivet Nadurra Peated finish geproefd!
Ik vind het een zeer interessante combinatie. Gewoon puur is hij heel scherp (heeft ook ABV van 61,5), maar na toevoeging van een beetje water wordt hij zeer zacht en komt het rokerige ook veel meer naar boven, hoewel het toch subtiel blijft. Ik heb er op dit forum nog maar weinig over gelezen, maar ik vind het een heel goede whisky!
Ik vind het een zeer interessante combinatie. Gewoon puur is hij heel scherp (heeft ook ABV van 61,5), maar na toevoeging van een beetje water wordt hij zeer zacht en komt het rokerige ook veel meer naar boven, hoewel het toch subtiel blijft. Ik heb er op dit forum nog maar weinig over gelezen, maar ik vind het een heel goede whisky!
0 x
TmKing schreef:
Om de spanning weg te nemen : ik had de eer het tweede glas te mogen legen.
Wat een fles.
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”