Glenfarclas 21 vs Glendronach 18 Allardice vs Glendronach 15 revival vs ...
Glenfarclas 21 vs Glendronach 18 Allardice vs Glendronach 15 revival vs ...
Momenteel staat zowel de Glenfarclas 21yo, de Glendronach 18yo Allardice, de Glendronach 15yo Revival als de Aberlour 18 te koop aan +-€65 op D12.
Welke van deze 4 vind jij de beste?
Welke van deze 4 vind jij de beste?
0 x
- defeatless
- Moderator
Re: Glenfarclas 21 vs Glendronach 18 Allardice vs Glendronach 15 revival vs ...
Prijs kwaliteit gezien de Glenfarclas.
0 x
defeatless schreef:Prijs kwaliteit gezien de Glenfarclas.
Ik zelf heb de Glenfarclas 21 en de Aberlour 18 nog niet gedronken, de GD15 & GD18 wel. Ik vind de 15 beter smaken dan de 18, maar denk je dat de Glenfarclas 21 beter is dan de GD 15?
0 x
- defeatless
- Moderator
mQkz schreef:defeatless schreef:Prijs kwaliteit gezien de Glenfarclas.
Ik zelf heb de Glenfarclas 21 en de Aberlour 18 nog niet gedronken, de GD15 & GD18 wel. Ik vind de 15 beter smaken dan de 18, maar denk je dat de Glenfarclas 21 beter is dan de GD 15?
Ja.
2 x
Smaak is een persoonlijk iets. Er is vaak wel enige overeenstemming, men is het eens dat een bepaalde whisky beter is dan een andere.
De Revival is altijd de hemel ingeprijsd terwijl de Allardice eigenlijk maar weinig lof mocht ontvangen.
Ik ben fan van allebei maar moet eigenlijk bekennen dat ik de Allardice lekkerder vind dan de Revival.
De Revival heeft iets "fris" waar de Allardice, zoals Ralfy het ooit ergens benoemde (andere whisky maar mooie omschrijving) "cobwebby" is. Dus oude sherryvaten. Het heeft iets dikkigs, ouds, zwaars. Ik vind dat persoonlijk heerlijk.
De Aberlour en GF21 heb ik helaas nog niet mogen proeven..
De Revival is altijd de hemel ingeprijsd terwijl de Allardice eigenlijk maar weinig lof mocht ontvangen.
Ik ben fan van allebei maar moet eigenlijk bekennen dat ik de Allardice lekkerder vind dan de Revival.
De Revival heeft iets "fris" waar de Allardice, zoals Ralfy het ooit ergens benoemde (andere whisky maar mooie omschrijving) "cobwebby" is. Dus oude sherryvaten. Het heeft iets dikkigs, ouds, zwaars. Ik vind dat persoonlijk heerlijk.
De Aberlour en GF21 heb ik helaas nog niet mogen proeven..
1 x
Persoonlijk vind ik de aberlour 16 beter dan de 18. Het verschil is wel minimaal.
De GD's blijven de beste.
Maar alle zijn ze geen miskoop
De GD's blijven de beste.
Maar alle zijn ze geen miskoop
1 x
Smaak is extreem persoonlijk.
Vind de GD15 een heerlijke whisky. Echter wordt deze vaak wel te veel lof toegekend.
Ik vind de GD18 peroonlijk de betere whisky. Voller, volwassener dan de 15.
Vind de GD15 een heerlijke whisky. Echter wordt deze vaak wel te veel lof toegekend.
1 x
Ik zou zelf voor de 21yo gaan, omdat ik die nog niet ken.
Maar wetende dat ik de 105, 15yo, 17yo, 18yo, 25yo e.d. van Glenfarclas al op heb en ook weet hoe GD smaakt, zou mijn stem nu naar GD gaan.
De 18yo heb ik ook, maar is nog dicht. Wel vind ik bijv de CS van GD een klap beter dan de GD15 en ook beter dan de GD21, ook onder de 60 te krijgen op D12. Zelf vond ik Octarine een topper, maar die is er niet meer. De Hielan is ook erg lekker, maar toch net niet zo goed als de Octarine.
Aberlour ben ik een beetje op afgeknapt. Toen ik met Whisky begon vond ik 't geweldig, nu vind ik 't vaak wat saai. Maarja, dat is weer geheel persoonlijk. Die A'bunadhjes zijn wel goed te doen hoor, ook rond de 60eu. Al ben ik niet zo enthousiast als de meeste anderen hier
Dus bottom line, het maakt niet zoveel uit
Gewoon kiezen wat jij 't liefst wil proberen. Zit geen slechte tussen.
Maar wetende dat ik de 105, 15yo, 17yo, 18yo, 25yo e.d. van Glenfarclas al op heb en ook weet hoe GD smaakt, zou mijn stem nu naar GD gaan.
De 18yo heb ik ook, maar is nog dicht. Wel vind ik bijv de CS van GD een klap beter dan de GD15 en ook beter dan de GD21, ook onder de 60 te krijgen op D12. Zelf vond ik Octarine een topper, maar die is er niet meer. De Hielan is ook erg lekker, maar toch net niet zo goed als de Octarine.
Aberlour ben ik een beetje op afgeknapt. Toen ik met Whisky begon vond ik 't geweldig, nu vind ik 't vaak wat saai. Maarja, dat is weer geheel persoonlijk. Die A'bunadhjes zijn wel goed te doen hoor, ook rond de 60eu. Al ben ik niet zo enthousiast als de meeste anderen hier

Dus bottom line, het maakt niet zoveel uit

0 x
mistermo schreef:Smaak is extreem persoonlijk.
Ah kijk ik ben niet de enige

2 x
Hoe komt het eigenlijk dat Glenfarclas relatief goedkoop is en blijft (mss niet het juiste topic, maar ja...)
0 x
Zeeke schreef:Hoe komt het eigenlijk dat Glenfarclas relatief goedkoop is en blijft (mss niet het juiste topic, maar ja...)
linkje
Hier werd de vraag al eens gesteld, ik heb hrt hier ook al eens glezen, dacht ik.
Er worden veel redenen voor opgegeven, het meest aannemelijke wat ik er uit haal is:
Ze willen dat hun whisky door zo veel mogelijk kan mensen wordt gedronken.
Ze kunnen dit omdat ze nog grote voorraden hebben en onafhankelijk zijn.
Edit: hier nog een bevestiging van bovenstaande: "The answer is not that complicated: Glenfarclas probably has some of largest aged stocks in the industry and as they do not use big volumes for blending, they have waited for the right time to release this mega-aged expression. Also, they have not spent the usual budgets on the expensive packaging that generally comes with aged whiskies – instead they have kept everything simple and in keeping with the rest of the range….Excellent!! I like simple things."
(Bron:blog TWE)
0 x
Ok bedankt! Ten zeerst interessante eerlijke bedrijfsfilosofie! weer een + voor Glenfarclas!
0 x
- mikegerards
- Top bijdrager
Ik zou gewoon iedere keer weer kiezen voor de Glendronach 18. Ik weet dat veel zweren bij de Revival maar die is steeds lastiger te krijgen (lees duurder aan het worden). Ik zelf vind de Allardice gewoon voller van smaak. De Glenfarclas 21 is zeker ook niet slecht maar als ik hem naar de Allardice zet en ook de prijs mee laat wegen kies ik zonder twijfel voor de Allardice 

1 x
Heb de GlenDronach 21 jaar gisteren geproefd, ik vond hem zeer lekker, de Glenfarclas 21yo staat hier ook open, maar die liet bij mij zo geen indruk na, dus zou ik voor de GD 21yo gaan. (GD 15 en 18 nog niet gedronken).
1 x
- mikegerards
- Top bijdrager
TmKing schreef:Heb de GlenDronach 21 jaar gisteren geproefd, ik vond hem zeer lekker, de Glenfarclas 21yo staat hier ook open, maar die liet bij mij zo geen indruk na, dus zou ik voor de GD 21yo gaan. (GD 15 en 18 nog niet gedronken).
Ja de parliament is nog een categorie beter....die moet je gewoon in je kast hebben als je van sherry whisky houdt

1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”