Ik was er gisteren middag met 2 vrienden.
Ik deel de mening dat er steeds vaker en steeds meer bijbetaald moet worden.
Maar ik denk ook dat het inherent is aan de Whiskyprijzen.
En buiten het voor een dubbeltje op de eerste rang zitten,
je Ik ben
t er niet om
je me te laten vollopen.
Geen pin en Geen stokbroodjes zijn zeker minpunten, maar er is voldoende ander etenswaren.
Maar ja, ook daar moet je voor betalen... Het restaurant moet ook blijven draaien.
- De ballen zijn echte aanraders, maar dat geheel terzijde.
Toch zie ik liever dit (denk ik) dan dat de Entree met 15 Euro omhoog gaat en er minder bijbetaald hoeft te worden.
Van de 15 Euro kan je dan beter munten kopen en selectiever je keuzes maken.
- Ook dit jaar heb weer een aantal mensen van stal naar stal zien zwalken tegen het einde.
- Geen idee of dit van de gratis whisky's in de 1e drie kwartier was, of dat er gewoon knaken gesmeten zijn.
Voor mij een hele positieve ervaring was de Masterclass van Erik Molenaar.
Dit was voor mij het 6e Whiskyfestival en ik wilde wat anders dan 4 uur lang rondslenteren.
Na een positieve ervaring met Kintra vorig jaar en Samples van een van de grootgrutters hier was de keuze snel gemaakt.
Wat kan die man leuk vertellen en de zaal geïnteresseerd houden. En dat onder het genot van zijn "eigen" producten.
Klein nadeel is dat je in een relatief korte [60min] tijd 5 Drams krijgt voorgeschoteld (4 Whisky, 1 Rum , 1 Gin).
Gelukkig had ik de helderheid van geest (nog) om niet alles op te drinken daar alles straf in de % zat.
Naderhand nog even bij de stand geweest voor een na evaluatie en ik ben zeker van plan een keer naar Deventer te rijden.
- Erik als je dit leest... TOP!
Bijkomend nadeel van de Masterclass is dat ik wel de WestCork Rum & Port finish heb gedronken ... maar niet echt geproefd.
- Als er sampelaars deze in hun assortiment hebben, dan hoor ik het graag.
Alle plussen en minnen tegen elkaar afgewogen ben ik er volgend jaar zeer zeker weer bij.