Heb 'm gisteren ook geproefd, resultaten:
Geur: Eerst wat lijm-achtigs, maar vooral ook rood fruit. De sherry-vat invloeden ruik je alvast terug.Toffee, koffie (cappuchino). De alcohol is aardig aanwezig. En er zit een rokerigheidje doorheen, beetje de brandlucht van een open haard. Ruikt al met al best heel lekker (maar kon dan weer niet tippen aan de Invergordon van de vorige ronde die ik op dezelfde avond geproefd heb).
Smaak: Wow! Vol, warm, duidelijk een wat hoger Abv. Kruidig, maar ook fruitig, citrus nu meer (citroen, sinaasappel). En de karamel en honing komen door. Na een paar nipjes (en dus gewend aan het Abv.) wordt ie zacht en romig.
Finish: Licht peperig nu, licht drogig, rood fruit en chocola komen weer door, en toffee. Middellang.
Conclusie: Lekker man! In tegenstelling tot ronde 1 vind ik hier de geur, body en finish wél met elkaar in balans, niets springt er echt uit. Karaktervolle dram, dit is wel echt mijn straatje, deze gaat richting de 88 punten voor mij!
Overigens, terwijl ik hem aan het drinken was, kreeg ik associaties met de A'Bunadh. Dus ná deze dram alsnog ook maar een A'Bunadh ingeschonken, en die sluit inderdaad naadloos op deze Strathclyde aan, nog nèt even wat heftiger, maar het palet vind ik aardig in dezelfde richting zitten.