Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Wally
Actief lid
Actief lid

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor Wally » 14 Feb 2011, 21:35

GJR schreef:Plan is de komende tijd een rondje Islay te doen en de notities hiervan te publiceren.

Bedoel je letterlijk een rondje op het eiland zelf :Slainte of in gedachten met de betreffende spiritualiën.
In het eerste geval heb ik dat al gedaan en het 2e geval vind ik een prima idee voor een volgende whisky-meeting met ons eigen kluppie. :hoera
0 x
Afbeelding

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 14 Feb 2011, 21:42

Wally schreef:
GJR schreef:Plan is de komende tijd een rondje Islay te doen en de notities hiervan te publiceren.

Bedoel je letterlijk een rondje op het eiland zelf :Slainte of in gedachten met de betreffende spiritualiën.
In het eerste geval heb ik dat al gedaan en het 2e geval vind ik een prima idee voor een volgende whisky-meeting met ons eigen kluppie. :hoera

Was dat maar waar, ik zou graag een letterlijk rondje over het eiland willen doen, maar dat zit er voorlopig (door diverse redenen, waarvan sommigen gewoon hier op het forum te vinden zijn) niet in, dus houden we het maar bij wat mooie Islay whisky die ik in mijn bezit heb. Plan is na de Laga, over te gaan op Bruichladdich (2stuks), gevolgd door Laphroaig (2st), Kilchoman, Adelphi (Bunna) en natuurlijk Arbeg (Supernova) en Bowmore niet te vergeten, pff krijg het nog druk als ik het zo allemaal op zet, toch maar iets meer tijd voor nemen wellicht. Misschien planning toch iets bijstellen (ook ivm AnCnoc tasting volgende week :? )
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Wally
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wally » 14 Feb 2011, 22:01

GJR schreef:Was dat maar waar, ik zou graag een letterlijk rondje over het eiland willen doen, maar dat zit er voorlopig (door diverse redenen, waarvan sommigen gewoon hier op het forum te vinden zijn) niet in, dus houden we het maar bij wat mooie Islay whisky die ik in mijn bezit heb. Plan is na de Laga, over te gaan op Bruichladdich (2stuks), gevolgd door Laphroaig (2st), Kilchoman, Adelphi (Bunna) en natuurlijk Arbeg (Supernova) en Bowmore niet te vergeten, pff krijg het nog druk als ik het zo allemaal op zet, toch maar iets meer tijd voor nemen wellicht. Misschien planning toch iets bijstellen (ook ivm AnCnoc tasting volgende week :? )

Ik mis in dit lijstje nog de Caol Ila. Is dit bewust of gewoon vergeten? :Scratch

By the way, hoe sta jij als Zeeuw tegenover het Eylandt Legend project ? Ken je die en heb je hem al geproefd ?
0 x
Afbeelding

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 15 Feb 2011, 12:08

Wally schreef:Ik mis in dit lijstje nog de Caol Ila. Is dit bewust of gewoon vergeten? :Scratch

By the way, hoe sta jij als Zeeuw tegenover het Eylandt Legend project ? Ken je die en heb je hem al geproefd ?

Hmm Caol Ila :domdom gewoon vergeten en ik heb er fles van dus die zal er ook nog bijkomen.

Eylandt Legend project, Tja ik ben niet alleen een Zeeuw, maar ook nog een Schouwen Duivelander, dus zit nog dichter bij het vuur. Leuk project, New Spirit nog niet geproefd (trouwens de producten van hun zijn hier erg lastig bij een Slijter te krijgen, zelfs hier, tot grote frustatie van de slijters), wel al vele geruchten gehoord over het bedrijf waar ik mij hier niet over uit wil laten. Maar die geruchten weerhouden mij er wel van om aandeelhouder te worden. Hoop wel dat de whisky over drie jaar "normaal" verkrijgbaar zal zijn. Blijft leuk een whisky gedistilleerd hier op het eiland en de eerste reacties op de new spirit zijn positief.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 15 Feb 2011, 18:39

Hibiki 12yo. laatste uit de fles, proost :(
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Gerard
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Gerard » 15 Feb 2011, 23:41

Zojuist in de kroeg 'n glaasje Jim Beam Kentucky Straight Bourbon (Sour Mash) 80 proof op, drinkt wel lekker weg.
0 x

MoreBowmore
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MoreBowmore » 16 Feb 2011, 00:27

Ik zit nu in Japan( wat betreft smaak dan :gnif ) met een Yamazaki 18; ik denk er over straks naar Islay te gaan ( met of een Ardbeg Corryvreckan of een Lagavulin 12 CS 2008 edition) :bigsmile
0 x
Afbeelding

MoreBowmore
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MoreBowmore » 16 Feb 2011, 00:58

Het is toch geen van de Islay's geworden maar de Springbank Claret Wood 12 CS; deze is het lekkerst zonder water :Slainte
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Feb 2011, 08:36

Ik zit tegen een verkoudheid aan. Gisteravond daarom eerst geprobeerd met een Finlaggan Original Peaty of ik genoeg rook en proefde. Dat zat wel goed :-) Daarna nog heerlijk genoten van een Kilchoman Winter Release 2010! Hmm... Thanks, Rene! :lekker :bigsmile
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gerard
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Gerard » 16 Feb 2011, 10:51

Gisteravond m'n miniatuurflesje Jameson open- en opgemaakt, maar ik vond het toch wel 'n beetje tegenvallen.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Feb 2011, 11:24

Gerard schreef:m'n miniatuurflesje Jameson

Welke? NAS (No Age Statement), 12yo, 17yo, etc?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gerard
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Gerard » 16 Feb 2011, 13:22

JayDie schreef:
Gerard schreef:m'n miniatuurflesje Jameson

Welke? NAS (No Age Statement), 12yo, 17yo, etc?

Er staat inderdaad geen leeftijd op, dus neem aan gewoon de "normale".
0 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 16 Feb 2011, 18:45

Gisteravond mijn fles First Cask Bowmore open gemaakt, met de bedoeling hier een tastingnote van te maken voor mijn blog, helaas was deze iets te lekker en ben ik snel overgeschakeld op alleen genieten, dus voor de tastingnote zal ik hem, oh wat vervelend :lekker nog wel een (paar) keer onderhanden moeten nemen.

Vanavond op de planning de Bruichladdich Peat.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 16 Feb 2011, 19:09

JayDie schreef:Ik zit tegen een verkoudheid aan. Gisteravond daarom eerst geprobeerd met een Finlaggan Original Peaty of ik genoeg rook en proefde. Dat zat wel goed :-) Daarna nog heerlijk genoten van een Kilchoman Winter Release 2010! Hmm... Thanks, Rene! :lekker :bigsmile

You're welcome, my friend :)
0 x
Afbeelding

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 16 Feb 2011, 19:12

Ik zit nu toch echt ontzettend te genieten van 'n Amrut Intermediate! Deze is ontzettend lekker, hoor! Kan 'm iedereen aanbevelen :smullen
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”