Import whisky agv Islay trip
Import whisky agv Islay trip
Waarde whiskyliefhebbers,
Waarschijnlijk is dit een uitgekauwd topic maar altijd actueel:
Terug van Islay blieg ik van Glasgow naar A'dam met een koffer vol whisky. Hoe zit dat met de douane controle? Hoeveel mag je meenemen?
Dank & groet,
Marc
Waarschijnlijk is dit een uitgekauwd topic maar altijd actueel:
Terug van Islay blieg ik van Glasgow naar A'dam met een koffer vol whisky. Hoe zit dat met de douane controle? Hoeveel mag je meenemen?
Dank & groet,
Marc
0 x
Re: Import whisky agv Islay trip
Binnen de EU mag je in ieder geval 10 liter sterke drank de grens mee overnemen. Ik heb al verschillende keren gevlogen met 9/10 flessen in mijn ruimbagage. No problem.
0 x
- defeatless
- Moderator

In je handbagage wordt overigens vaak door de vliegtuigmaatschappijen 2 of 3 liter als maximum aangehouden (afhankelijk van de maatschappij).
Mocht je toch nog ergens een goede deal weten te scoren op het vliegveld.
Mocht je toch nog ergens een goede deal weten te scoren op het vliegveld.
0 x
thijs100 schreef:Binnen de EU mag je in ieder geval 10 liter sterke drank de grens mee overnemen. Ik heb al verschillende keren gevlogen met 9/10 flessen in mijn ruimbagage. No problem.
Maar dan een lege koffer meegenomen om deze in de steken? En meld je die extra ruimbagage aan als je je ticket koopt (nu dus, ipv op de reis zelf)?
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)
Malinois schreef:Maar dan een lege koffer meegenomen om deze in de steken?
Dat heb je goed begrepen
Malinois schreef:En meld je die extra ruimbagage aan als je je ticket koopt (nu dus, ipv op de reis zelf)?
Als ik zeker weet dat ik veel whisky mee terug wil nemen, dan altijd vooraf de ruimbagage boeken. Scheelt zo de helft in kosten.
1 x
- Nederland-paraat
- Senior

Precies het zelfde gehad in mijn tripje naar Glasgow twee weken geleden.
Via de app (KLM) nog even mijn koffer kunnen inchecken voor een klein bedrag op de dag voor vertrek. Bij andere maatschappijen is het verdienmodel gebaseerd op dit soort last-minute issues, dan inderdaad vooraf regelen om exorbitant hoge kosten tegen te gaan.
Via de app (KLM) nog even mijn koffer kunnen inchecken voor een klein bedrag op de dag voor vertrek. Bij andere maatschappijen is het verdienmodel gebaseerd op dit soort last-minute issues, dan inderdaad vooraf regelen om exorbitant hoge kosten tegen te gaan.
0 x
.Nederland-paraat schreef:Precies het zelfde gehad in mijn tripje naar Glasgow twee weken geleden.
Deze tip met de app is wel een hele goede, bedankt!
1 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)
- laddie teun
- Top bijdrager

In principe is het vrij verkeer van goederen binnen de EU en mag je onbeperkt meenemen mits het voor eigen gebruik is. Vuistregel is dat tot 10 kilo geen vragen worden gesteld. Daarboven kan gevraagd worden aannemelijk te maken dat het voor eigen gebruik is.
1 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Dank voor jullie reacties. Kan ik met een gerust hart de handelstekorten / - overschotten recht trekken. 

0 x
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”