Miskoop

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Greenmachine
Senior
Senior

Re: Miskoop

Ongelezen berichtdoor Greenmachine » 13 Jan 2017, 09:04

Talisker Skye.

Gekocht na een heerlijke Talisker 10.
Ik zit nu met een halve fles waar ik echt niets mee kan. Heb vaak een poging gedaan maar elke keer weer de gootsteen in :roll:

Ik hou het wel bij de 10.
2 x

Dr.rick
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Dr.rick » 13 Jan 2017, 11:19

Glen Garioch founders reserve.... Eerste reactie was kerosine. Nadat de fles een aantal maanden open was kon de smaak me iets meer bekoren, maar inmiddels staat ie er nog steeds. Niet mijn ding helaas.
0 x

balisongnet
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor balisongnet » 14 Jan 2017, 23:04

de eerste Belgische Single Rye, de Sunken Still van filliers, 28 euro, niet te veel, gaan kopen omdat ik beniewd was, diezelfde dag opengedaan.

Verschrikkelijk, rook en smaakte zuiver en alleen naar foreshots, en ik weet hoe foreshots smaken. echt slecht, had ook niks dat ik zou kunnen herkennen als een roggewhisky
dan heb ik hem maar bij alle andere restjes alcohol gekapt die ik nog eens gebruik om gin te maken. Belgie mag dan wel een rijke destilleercultuur hebben, maar als gin en jenever (goedkope, blanke alcohol) het enige is dat een beetje wil lukken kunnen we er even goed mee stoppen.
0 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 15 Jan 2017, 09:20

Een recente uitgave van Glenfarclas 15. Wát is hiermee gebeurd tov een paar jaar terug :o . Of ik heb pech met de fles maar wát een bittere meuk zeg; het bittere van peper, nootmuskaat en pure cacao nibs in combinatie met een partij bitter hout waar de zelfs de Ikea geen brood van lust. Gootsteenmateriaal.
0 x
Afbeelding

Arthur1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Arthur1988 » 15 Jan 2017, 09:53

RvdB schreef:Een recente uitgave van Glenfarclas 15. Wát is hiermee gebeurd tov een paar jaar terug :o . Of ik heb pech met de fles maar wát een bittere meuk zeg; het bittere van peper, nootmuskaat en pure cacao nibs in combinatie met een partij bitter hout waar de zelfs de Ikea geen brood van lust. Gootsteenmateriaal.

Dat klinkt als pech. Mijn 15 smaakt prima en die heb ik nog niet zo heel lang
0 x
Afbeelding
Al kost reizen je je laatste cent, je komt altijd rijker thuis..op naar Schotland dus!
Slàinte

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 15 Jan 2017, 13:49

Dat moet dan wel ja. Gelukkig heb ik de fles niet duur gekocht, maar dan nog blijft het zonde geld. De GF15 blijft een mooie daily dram namelijk :goedgedaan
0 x
Afbeelding

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 15 Jan 2017, 13:52

Arthur1988 schreef:
RvdB schreef:Een recente uitgave van Glenfarclas 15. Wát is hiermee gebeurd tov een paar jaar terug :o . Of ik heb pech met de fles maar wát een bittere meuk zeg; het bittere van peper, nootmuskaat en pure cacao nibs in combinatie met een partij bitter hout waar de zelfs de Ikea geen brood van lust. Gootsteenmateriaal.

Dat klinkt als pech. Mijn 15 smaakt prima en die heb ik nog niet zo heel lang

Ik vond hem zelfs beter dan de 17 en de 18 jarige.
Misschien heeft er iets in de kurk gezeten?.
0 x

19dave91
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 19dave91 » 19 Jan 2017, 17:17

Dewar's 18yo

De 12yo is een prima whisky zeker prijs/kwaliteit. Nu eas de 18yo in de aanbieding en dacht ik, laat ik hem is proberen. Wat viel die tegen zeg pffff. Vies is die niet, maar ik zal hem nooit meer kopen.

Een whisky die ik echt niet lekker vind ben ik gelukkig nog niet tegengekomen
0 x
Afbeelding

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 19 Jan 2017, 17:28

19dave91 schreef:Een whisky die ik echt niet lekker vind ben ik gelukkig nog niet tegengekomen

echt niet? Ik helaas wel... de meest recente die door de gootsteen ging was een sample van de Inchmurrin 12yo. Die chemische nasmaak kon ik toch niet door m'n strot krijgen...
0 x
Afbeelding

19dave91
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 19dave91 » 19 Jan 2017, 17:46

fjharms schreef:
19dave91 schreef:Een whisky die ik echt niet lekker vind ben ik gelukkig nog niet tegengekomen

echt niet? Ik helaas wel... de meest recente die door de gootsteen ging was een sample van de Inchmurrin 12yo. Die chemische nasmaak kon ik toch niet door m'n strot krijgen...

Nee ecgt niet. Er zijn wel whisky's geweest die ik (een stuk) minder lekker vond. Toch scoorde ze geen onvoldoende

Hierin vallen the glenlivet 12yo, singleton 12yo, alles van jack daniels. Soms vind ik een whisky in eerste instantie niet zo lekker. Als ik hem later nog is proef vind ik hem helemaal niet zo slecht. Ik denk dat het ook met je verwachtingen van een whisky te maken heeft. Soms zijn die misschien (terecht) wel te hoog.

Van elke whisky die ik gedronken heb ik smaaknotities, en een cijferlijst. Er is er geen 1 met een dikke onvoldoende.

Red label heeft een 5.1, maar dat had ik ook verwacht toen ik hem kocht. Maar ik moest hem een keer geproefd hebben :Scratch
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”