Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
henrihenrynl
Senior
Senior

Bowmore

Ongelezen berichtdoor henrihenrynl » 13 Feb 2011, 17:06

ik kan weer een merk toevoegen, BOWMORE, misschien leuk voor diegene die van motorsport en rally rijden houden, maar de smaak van olie, verbrand rubber en roestig ijzer is wat mij vooral is bijgebleven in de nasmaak. :SadHead
0 x

kuifje
Actief lid
Actief lid

Re: Welke whisky vind je ronduit vies?

Ongelezen berichtdoor kuifje » 13 Feb 2011, 21:42

ongelofelijk!! een hele rij whiskyliefhebbers die niet van Bowmore houden :?

Bij mij is het één van de favoriete merken. Met name de 17 yo, de Mariner en Darkest zijn heerlijk!
De enige Bowmore die ik ooit NIET lekker vond was de "Legend".

Voor mij mag in deze rij van echt niet lekkere whiskies Knockando (ik geloof 12yr). Eigenlijk alleen maar scherp. Zelfs met water er bij
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Feb 2011, 00:32

kuifje schreef:...De enige Bowmore die ik ooit NIET lekker vond was de "Legend".

Het verbaast mij ook wel wat.
En niet lekker is nog heel wat anders dan vies....., het onderwerp hier :Scratch
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

boyke
Actief lid
Actief lid

fryske hynder

Ongelezen berichtdoor boyke » 15 Feb 2011, 16:30

eigenlijk is er tot nu toe maar 1 whisky die ik echt.. NIET lekker vond... en dat was de fryske hynder. Is ook de enige die ik niet opgedronken heb.

(hoorde in hengelo trouwens dat het zusje ervan (de whisky likeur) dan wel weer lekker moest zijn.. maar goed.
0 x
Volg mij via:
Twitter | Facebook

boyke
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor boyke » 15 Feb 2011, 16:31

kuifje schreef:ongelofelijk!! een hele rij whiskyliefhebbers die niet van Bowmore houden :?

Bij mij is het één van de favoriete merken. Met name de 17 yo, de Mariner en Darkest zijn heerlijk!
De enige Bowmore die ik ooit NIET lekker vond was de "Legend".

Voor mij mag in deze rij van echt niet lekkere whiskies Knockando (ik geloof 12yr). Eigenlijk alleen maar scherp. Zelfs met water er bij

mja.. ik vond inderdaad bowmore ook niet echt vies. (smaken verschillen denk ik maar zo dan)
0 x
Volg mij via:
Twitter | Facebook

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 15 Feb 2011, 16:46

Het lijkt of sommigen een distilleerderij na het proeven van 1 (of enkele) expressie(s) al afschrijven als 'ronduit vies'. Dat is jammer. Jammer voor de beginnende whiskydrinkers die dit topic lezen en daardoor een distilleerderij mijden en jammer voor jezelf.
Zeker in het geval van Bowmore, waar toch fantastische whisky is en wordt gemaakt. Natuurlijk zal niet alles in je persoonlijke smaak vallen. Prima. Maar wees dan wel duidelijk over welke expressie je het hebt.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 15 Feb 2011, 19:29

Ik moet bekennen dat Bowmore tot één van m'n favorieten behoort. Nu meerdere expressies
geproefd - de enige die me niet 100% kon bekoren was een sherry-finish, de Bowmore Enigma.

Afgelopen weekend heb ik 2 verschillende Sauterne-finishes geproefd en dat is iets wat
ik absoluut niet in whisky zoek. De originele whisky-tonen kon ik niet meer herkennen.
(Benriach 16yo Sauterne en Tullibardine Sauterne).

Maar - ieder zijn smaak!
Groet,
Victor
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Feb 2011, 20:39

p_froes schreef:Het lijkt of sommigen een distilleerderij na het proeven van 1 (of enkele) expressie(s) al afschrijven als 'ronduit vies'. Dat is jammer. Jammer voor de beginnende whiskydrinkers die dit topic lezen en daardoor een distilleerderij mijden en jammer voor jezelf.
Zeker in het geval van Bowmore, waar toch fantastische whisky is en wordt gemaakt. Natuurlijk zal niet alles in je persoonlijke smaak vallen. Prima. Maar wees dan wel duidelijk over welke expressie je het hebt.

Pano, helemaal mee eens. Toen dit onderwerp werd opgebracht hebben we ook even de discussie gehad of we dit wel wilden. Juist om wat je zegt en wat er nu gebeurt. Smaak en kwaliteit worden zo door elkaar gehaald en dat geeft zeker in het geval van Bowmore hier een vertekend beeld.

Daarom spreekt een onderwerp als: Mijn top whisky tot op heden (o.b.v. méérdere borrels), mij ook veel meer aan.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gerard
Actief lid
Actief lid

Jameson

Ongelezen berichtdoor Gerard » 16 Feb 2011, 11:02

Ik vond de Jameson die ik gister op had niet extreem lekker, maar ik zou hem niet "ronduit vies" noemen, zeker niet.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Feb 2011, 11:23

Gerard schreef:Ik vond de Jameson die ik gister op had niet extreem lekker, maar ik zou hem niet "ronduit vies" noemen

p_froes schreef:Maar wees dan wel duidelijk over welke expressie je het hebt.

:Scratch

EDIT:
Topic: Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Berichtdoor Gerard » 16 feb 2011, 13:22
Gerard schreef:
JayDie schreef:
Gerard schreef:m'n miniatuurflesje Jameson

Welke? NAS (No Age Statement), 12yo, 17yo, etc?

Er staat inderdaad geen leeftijd op, dus neem aan gewoon de "normale".
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gerard
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Gerard » 16 Feb 2011, 13:32

Ja, het is inderdaad de "normale" NAS Jameson die ik tegen vond vallen.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Feb 2011, 13:44

Gerard schreef:Ja, het is inderdaad de "normale" NAS Jameson die ik tegen vond vallen.

...maar niet 'vies' dus, wat dit onderwerp over gaat ;-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Sanity11
Actief lid
Actief lid

Laphroaig 10

Ongelezen berichtdoor Sanity11 » 19 Feb 2011, 15:27

Het is juist mooi aan een forum dat je je kan mengen in onderwerpen die je aanspreken. Als een onderwerp je niet aanspreekt, waarom zou je dan reageren? Normaal gesproken heb ik niet zo veel moeite met reacties die niet helemaal on topic zijn. Maar om het onderwerp proberen te veranderen zoals in het begin gebeurde, of links te plaatsen naar topics die wel leuk zouden zijn vind ik minder. Zoals heel duidelijk blijkt uit de OP is de titel van dit topic overdreven. Lees de eerste zin: "Ok, de topictitel zegt het bijna allemaal, al gaat ronduit vies misschien net iets te ver. Maar welke single malt vond je echt flink tegenvallen?".

Wat is er mis met aangeven welke Single Malt je tegen vind vallen?

Goed, on topic: Laphroaig 10. Veel positiefs over gelezen, en een flesje aangeschaft. Na een paar drams moet ik zeggen dat ik deze behoorlijk tegen vind vallen. Vooral de nasmaak vind ik erg tegen vallen, wellicht moet ik de CS eens proberen!
0 x

gadeweerd
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 19 Feb 2011, 15:30

Sanity11 schreef:Het is juist mooi aan een forum dat je je kan mengen in onderwerpen die je aanspreken. Als een onderwerp je niet aanspreekt, waarom zou je dan reageren? Normaal gesproken heb ik niet zo veel moeite met reacties die niet helemaal on topic zijn. Maar om het onderwerp proberen te veranderen zoals in het begin gebeurde, of links te plaatsen naar topics die wel leuk zouden zijn vind ik minder. Zoals heel duidelijk blijkt uit de OP is de titel van dit topic overdreven. Lees de eerste zin: "Ok, de topictitel zegt het bijna allemaal, al gaat ronduit vies misschien net iets te ver. Maar welke single malt vond je echt flink tegenvallen?".

Wat is er mis met aangeven welke Single Malt je tegen vind vallen?

Goed, on topic: Laphroaig 10. Veel positiefs over gelezen, en een flesje aangeschaft. Na een paar drams moet ik zeggen dat ik deze behoorlijk tegen vind vallen. Vooral de nasmaak vind ik erg tegen vallen, wellicht moet ik de CS eens proberen!

Kan mij wel vinden in de opmerking van Sanity11!
0 x
Afbeelding

Gerard
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Gerard » 19 Feb 2011, 15:32

JayDie schreef:
Gerard schreef:Ja, het is inderdaad de "normale" NAS Jameson die ik tegen vond vallen.

...maar niet 'vies' dus, wat dit onderwerp over gaat ;-)

Dus dan zouden we verschillende topics aan moeten maken?

"Welke whisky vind je ronduit vies?"
"Welke whisky vind je tegen vallen?"
"Welke whisky weet je niet goed wat je er van moet vinden?"
"Welke whisky vind je lekker?"
"Welke whisky vind je zo'n beetje de lekkerste?"

Natuurlijk is dit wat overdreven, maar je snapt wat ik bedoel toch?
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”