#1 Invergordon TBWC batch 1

Moderator: Bram84

Noxa
Senior
Senior

Re: #1 Invergordon TBWC batch 1

Ongelezen berichtdoor Noxa » 14 Jan 2017, 23:31

Bram84 schreef:
Noxa schreef: 2u na het openen van de sample heb ik de laatste slok maar weg gegooid.

:o

Ja erg he! Ik kon er niet door heen komen, wat me erg verbaasde. Ik heb later die avond een Invergordon ingeschonken die ik vaker op heb en die smaakte zoals ik hem ken. Dus blijkbaar waren mijn smaak papillen wel op orde die dag.
Laten we het er op houden dat smaken verschillen. Op naar de volgende, want er komt nog heel wat moois aan.
0 x

hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 14 Jan 2017, 23:36

Ik moest vanavond weg en hij heeft 4 uur in het glas kunnen ademen voordat ik hem geproefd heb.
Goede neus : lijm, karamel en beetje boterbabbelaar
Taste : buiten de bovenstaande geuren/ smaken, vleugje ananas
De finish was langer dan ik verwacht had met de relatief lage abv.
86-87

Fijne dram maar er komt nog veel beter weet ik uit ervaring
1 x

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 15 Jan 2017, 20:04

Color: amber
Nose: uiteraard weer lijmgeur, maar redelijk subtiel en verpakt met een zoete kauwgomballengeur. Na een tijdje verdwijnt de lijmgeur naar de achtergrond en zijn er (subtiele) hints van sherry. Er komen daarna wat hout- en chocoladetonen door.
Taste: vol maar weinig complex. Van zo'n oude whisky had ik wat meer complexiteit verwacht. Of is ie toch niet zo oud? Zoet, bourbonachtig, hints van vanille.
Finish: midellang tot lang, warm, maar ook hier mis ik wat diepgang.
Balance: het interessante van deze whisky vind ik met name de neus. Die springt er voor mij uit. De (na)smaak is wat aan de vlakke kant: 86/100.
2 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 17 Jan 2017, 21:36

Vanavond dus de eerste van de tien in het glas.
Mij vrouw nipt af en toe uit mijn glas mee (al is ze geen liefhebber).
We waren het over het volgende wel eens:
Een licht maar prettig drammetje.
Neus: banaan, beetje aceton
Smaak: banaan, vleugje ananas, appel (granny smith), perzik, iets vanille
Afdronk: matig
Ik vind hem te licht, heb nu eenmaal voorkeur voor een "bite", maar vind hem wel in evenwicht.
Score: 85/100
Leuk om woorden te zoeken voor- en daarmee betekenis te geven aan wat je proeft :lekker
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 21 Jan 2017, 12:56

Weekje te laat, maar eindelijk is die zeer hardnekkige verkoudheid achter de rug, dus maar gelijk een inhaalslagje gemaakt.
Komt ie:

Geur: Eerste indruk: Lijm! Maar dan: zoet, honing, kokos, vanille, cake. Beetje kaneel op de achtergrond. Alcohol pas ver op de achtergrond. Later komt ook wat vers (grenen?)hout door, toffee, karamel. En wat sinaasappel, en na nóg weer langer komt een zoetige snoeplucht langs, kauwgomballen.
Zéér lekkere geur, dit belooft héél veel...

Smaak: Ondanks het lage Abv is de smaak verrassend vol. Voelt gelijk drogig en stroef aan, beetje bitter op de achtergrond (houtinvloeden?). Vanille, honing, mint, en ook een licht pepertje. Gember, melkchocola. Het is zeker niet slecht, maar stelt na de waanzinnige geur toch wel enigszins teleur.

Finish: Middellang, waarbij vooral het bittere en houtachtige langer blijft hangen. Licht pepertje, drogig. Ook weer gember, honing.

Conclusie: De geur van deze whisky was veruit het beste, gewoon súperlekker. Daardoor ontstaat een heel hoog verwachtingspatroon, en dat wordt dan niet helemaal ingelost helaas. Veel van de zoete en wat fruitige tonen uit de geur komen in de smaak niet terug. Zo soepel als ie ruikt, drinkt ie wat stroef weg.

Overall gezien kom ik dan op ergens tussen de 85-86 punten uit.
1 x

Terug naar “Grain Tasting 2017”