Miskoop

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Miskoop

Ongelezen berichtdoor Mel » 10 Dec 2016, 14:01

squaadgras schreef:Echte miskoop kan ik mij niet herinneren. Wel een aantal flesjes die ik op een gegeven moment echt zat werd.

https://www.whiskybase.com/whisky/64226 ... s-2004-mcg
https://www.whiskybase.com/whisky/64071/tamdhu-2005-vw

Ik had hetzelfde bij die Tamdhu. In het begin vond ik het een echte topper maar er kwam een omslagpunt. Die zoete caramelsmaak begon me wat tegen te staan. Ik was blij dat de fles op was.
0 x
Afbeelding

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 10 Dec 2016, 14:28

Glenfarclas 17. Ik ben dol op Glenfarclas maar de 17 had een zeer nare nasmaak dus die maar weggedaan
0 x

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 11 Dec 2016, 23:21

Ik zal niet zo gauw meer iets drinken of kopen van Whisky Import Nederland. Zowel de Linkwood 1997 WIN als de Ben Nevis 1996 WIN vielen me flink tegen.
0 x
Afbeelding

roetertoeter
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor roetertoeter » 12 Dec 2016, 10:36

Enige miskoop tot nu toe was een bowmore 15 darkest, niet smerig ofzo maar ook totaal niks bijzonders.
0 x
Afbeelding

balisongnet
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor balisongnet » 12 Dec 2016, 21:15

Nog geen echte miskopen gedaan, eerder superonspeciale whiskies gekocht in het verleden. Als ik het allemaal opnieuw mocht doen had ik het anders aangepakt in mijn begintijd (niet zo lang geleden :P) heb een 'the laddie' gekocht, die absoluut geen 50 euro waard was imo. Voor de rest heb ik zowat mijn interesse in single malt verloren en daarom nog wat flessen heb staan die beetje onaangeroerd blijven, niets al te duur ofzo. Ben al blij dat ik me niet te veel heb laten vangen aan supermarktblends en goedkope blended malts in mooie flessen etc. Nu denk ik toch een pak beter na over mijn aankopen ;) maar ja het blijft altijd gokken soms e
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 13 Dec 2016, 01:25

squaadgras schreef:Echte miskoop kan ik mij niet herinneren. Wel een aantal flesjes die ik op een gegeven moment echt zat werd.

https://www.whiskybase.com/whisky/64226 ... s-2004-mcg
https://www.whiskybase.com/whisky/64071/tamdhu-2005-vw

Redelijk herkenbaar met die Tamdhu, krijg mijn fles ook niet leeg.
0 x

TmKing
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor TmKing » 14 Dec 2016, 00:28

ovanpuyvelde schreef:Ik zal niet zo gauw meer iets drinken of kopen van Whisky Import Nederland. Zowel de Linkwood 1997 WIN als de Ben Nevis 1996 WIN vielen me flink tegen.

En ik ben net whisky beginnen drinken door deze Ben Nevis van WIN 1996 :bigsmile
0 x

McJeffrey
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor McJeffrey » 22 Dec 2016, 15:44

De mijne was een vroege Yamazaki 12. In ons tasting clubje nog altijd bekend als "die fles zeepsop".

Ook een paar jaar later nog een geprobeerd bleef het niets.....helaas.
0 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 31 Dec 2016, 01:41

Echt miskopen niet echt. Wat een paar voorgangers al aangeven, ik ben een paar flessen wel beu. Glenfiddich 18 bijvoorbeeld. Veel van de flessen die mij niet zo bevallen zijn prima voor een verjaardag. Vind het wel zonde om de mixen, dus een flesje JD staat er toch wel naast voor in de cola :)
0 x

Arthur1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Arthur1988 » 12 Jan 2017, 22:39

Echt miskopen heb ik gelukkig niet heel veel gehad nog.

Deze vielen me vies tegen maar ze zijn op gekomen (met behulp van cola haha):
Talisker skye
Talisker storm

Echte 100% miskoop:
Tomintoul 16 yo. Spande voor mij echt de kroon. Dit was tevens de eerste fles ooit die ik na 2 glazen als gootsteenontstopper heb gebruikt. Heb me zelfs dagen schuldig gevoeld tegenover de betreffende gootsteen :vies

Black bottle (nieuwe editie, zwarte ovalen flessen). De eerste taste dacht ik nog Hee, oke, leuk! Maar al snel: Wat een bagger :Cry De oude black bottle in de groene flessen is een hele leuke mooie Islay blend maar doordat peated islays te duur geworden zijn hebben ze in de nieuwe blend max graan gesodemieterd en heb je nu een totaal onherkenbare en vieze blend zonder karakter. Gelukkig heb ik nog een paar oude vertrouwde groene flessen :yes
0 x
Afbeelding
Al kost reizen je je laatste cent, je komt altijd rijker thuis..op naar Schotland dus!
Slàinte

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 13 Jan 2017, 07:13

Arthur1988 schreef:Black bottle (nieuwe editie, zwarte ovalen flessen). De eerste taste dacht ik nog Hee, oke, leuk! Maar al snel: Wat een bagger :Cry De oude black bottle in de groene flessen is een hele leuke mooie Islay blend maar doordat peated islays te duur geworden zijn hebben ze in de nieuwe blend max graan gesodemieterd en heb je nu een totaal onherkenbare en vieze blend zonder karakter. Gelukkig heb ik nog een paar oude vertrouwde groene flessen :yes

Die nieuwe Black Bottle is inderdaad een zeer grote teleurstelling! Gelukkig heb ik 'm op een proeverij gehad, en meteen geconcludeerd dat ik geen Black Bottle meer hoef te kopen. De oude versie was m'n standaard trakteer-whisky... echt jammer...
0 x
Afbeelding

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 13 Jan 2017, 07:56

Talisker 18yo :roll:
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Len
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Len » 13 Jan 2017, 08:36

FGG schreef:Talisker 18yo :roll:

Miskoop? :Tongue
Wat vond je er niet goed aan dan? Zelf heb ik de 18y nog niet gedronken maar het lijkt me dat als je van talisker houdt, je met de de 18y een goede keuze maakt?

Groeten, Len :hoedaf
0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 13 Jan 2017, 08:43

Len schreef:
FGG schreef:Talisker 18yo :roll:

Miskoop? :Tongue
Wat vond je er niet goed aan dan? Zelf heb ik de 18y nog niet gedronken maar het lijkt me dat als je van talisker houdt, je met de de 18y een goede keuze maakt?

Geen idee. Ik heb de fles nu ongeveer half leeg en elke keer staat ie me tegen. Ik weet niet wat 't is. Ik heb de 10yo ook gehad, die kon ik beter hebben. Tja, dat kan soms, denk ik.

Ik heb de fles ondertussen kunnen ruilen met een Ledaig (dit weekend).
1 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Len
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Len » 13 Jan 2017, 08:54

FGG schreef:Tja, dat kan soms, denk ik.

Ik heb de fles ondertussen kunnen ruilen met een Ledaig (dit weekend).

Tuurlijk kan dat, dat is net het mooie denk ik dan! Hopelijk ben je tevreden met je Ledaig (maar dat zal wel :lekker)
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”