Gezocht: fellowship voor 4-5 daagse trip (Sep 2017) naar Speyside OF Glengoyne/Campbeltown

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Gezocht: fellowship voor 4-5 daagse trip (Sep 2017) naar Speyside OF Glengoyne/Campbeltown

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 08 Jan 2017, 17:33

Hoi allemaal,

Als goede voornemen heb ik om dit jaar toch echt weer een trip naar enkele mooie distilleerderijen in Schotland te maken. Daarbij wil ik graag premium tours volgen. Ik ben daarvoor op zoek naar 3 personen die mee willen gaan, en eveneens bereid zijn deze premium tours te volgen (of enig geduld hebben als ze een alternatieve tour volgen). De uitgangspunten:

- 5 dagen, waarvan 3 volledig te besteden aan distilleerderijbezoeken
- Huur van een auto; deelnemers dienen in het Verenigd Koninkrijk te durven rijden
- Overnachting in hotels of b&b's, mogelijk met 2 personen op één kamer
- In overleg wordt bepaald wie op een dag de BOB is

Ik zit alleen ernstig te twijfelen tussen de route Edinburgh - Glengoyne - Campbeltown - Edinburgh, of Edinburgh - Speyside - Edinburgh. Daarom heb ik deze twee opties iets nader uitgewerkt. Zie hiervoor het onderstaande bestand. Prijzen zijn een goede schatting, maar nog steeds indicatief. In de kosten zit nog geen eten en drinken inbegrepen. De te bezoeken distilleerderijen en de soort tours zijn eventueel wel te bespreken, maar voorwaarde is wel dat het om premium tours van goede distilleerderijen gaat.

De vraag is dus nu: wie heeft interesse om mee (optie 1, optie 2, of allebei) te gaan? Afhankelijk daarvan kunnen we nadere planningen maken.
1 x
Affirmanti incumbit probatio

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Gezocht: fellowship voor 4-5 daagse trip (Sep 2017) naar Speyside OF Glengoyne/Campbeltown

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 08 Jan 2017, 18:20

Hoi Paul,

buiten dat ik de opties niet kan zien omdat ik kennelijk toestemming nodig heb om de Google drive te openen ben ik zonder meer geïnteresseerd.

Een en ander wel afhankelijk van de datum natuurlijk.

Ik heb nog dermate weinig distilleerderijen gezien dat iedere trip vanaf Edinburgh interessant is. Ik zou zelf in ieder geval Aberlour en een Grain Distilleerderij willen bezoeken. In Edinburgh zou ik graag eens Gleann Mor bezoeken.

Auto rijden vind ik leuk en ik heb al menig maal in GB gereden. Ik zou zelf graag met minimaal 1 auto vanaf het vaste land vertrekken in verband met het mee terug nemen van flessen. Ik heb zelf in ieder geval een leuke auto om in te zetten :bigsmile

Kun je me optie 1 en 2 ook mailen? mijn mail adres is; gerrit.bakker01@gmail.com

Groeten, gerrit
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Gezocht: fellowship voor 4-5 daagse trip (Sep 2017) naar Speyside OF Glengoyne/Campbeltown

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 08 Jan 2017, 19:12

Ik zit ff niet achter m'n laptop, dus toegang verlenen (ik wist niet dat ie vergrendeld was, sorry) doe ik zsm. Excuses voor het ongemak.
*Edit* als het goed is kan iedereen er bij.
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 08 Jan 2017, 23:11

Klinkt als een top initiatief Paul! Ik zit alleen in die periode muurvast.
Zo op het eerste zicht zou mijn voorkeur zeker uitgaan naar optie 1.
Zeker als je ziet wie je opwacht als je de No.1 Warehouse Tour doet bij Glengoyne! :bigsmile
Aan de andere kant kan je wel meer stokerijen bezoeken bij optie 2.
Een moeilijke. In ieder geval veel succes ermee!
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 08 Jan 2017, 23:52

mij lijkt optie 1 ook wel wat... 1 dingetje.. ik heb geen rijbewijs..
0 x
Afbeelding

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 09 Jan 2017, 07:05

Paul,

Voor campbeltown gaat de springbank premier tour en cadenhead tasting waarschijnlijk niet op 1 dag lukken.
Ik heb voor mn eigen reis dit namelijk gevraagd en daar zijn ze redelijk op tegen gezien het volume whisky wat geschonken wordt.

Gr,
Mike
0 x
Afbeelding

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 09 Jan 2017, 07:45

caskstrength schreef:- Huur van een auto; deelnemers dienen in het Verenigd Koninkrijk te durven rijden

henri schreef:mij lijkt optie 1 ook wel wat... 1 dingetje.. ik heb geen rijbewijs..

Maakt niet uit. Als je maar durft. :bigsmile
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 09 Jan 2017, 07:54

MikerG schreef:Paul,

Voor campbeltown gaat de springbank premier tour en cadenhead tasting waarschijnlijk niet op 1 dag lukken.
Ik heb voor mn eigen reis dit namelijk gevraagd en daar zijn ze redelijk op tegen gezien het volume whisky wat geschonken wordt.

Gr,
Mike

Thx Mike, daar zat ik ook al aan te denken. Toch ga ik kijken wat mogelijk is: een combi of de warehouse tasting op een andere dag.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 10 Jan 2017, 07:36

Zoals het er nu uitziet is het Fellowship compleet. De trip gaat via de grotten van Moria en de bergen van Khazad-Dûm naar Glengoyne en Campbeltown. :bigsmile

Tzt komt er vast een reisverslag!
3 x

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 10 Jan 2017, 14:18

Paul,

Als je naar Glengoyne en campbeltown gaat, waarom vlieg je dan niet via Glasgow?

Ik zelf ben vorig jaar ook via glasgow naar campbeltown gegaan, en dit jaar mei mn trip wederom geboekt, wat begint bijglasgow, glengoyne en dan naar campbeltown. Dus kan daarna wel wat ervaringen delen ;)

gr,
Mike
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 10 Jan 2017, 14:34

Omdat Edinburgh meer vluchtmogelijkheden biedt, en een leukere stad heeft. Daarbij is er de mogelijkheid om de bar van de Scotch Malt Whisky Society te bezoeken.
1 x

Braveheart
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Braveheart » 10 Jan 2017, 17:23

gerritbakker57 schreef:Hoi Paul,

buiten dat ik de opties niet kan zien omdat ik kennelijk toestemming nodig heb om de Google drive te openen ben ik zonder meer geïnteresseerd.

Een en ander wel afhankelijk van de datum natuurlijk.

Ik heb nog dermate weinig distilleerderijen gezien dat iedere trip vanaf Edinburgh interessant is. Ik zou zelf in ieder geval Aberlour en een Grain Distilleerderij willen bezoeken. In Edinburgh zou ik graag eens Gleann Mor bezoeken.

Auto rijden vind ik leuk en ik heb al menig maal in GB gereden. Ik zou zelf graag met minimaal 1 auto vanaf het vaste land vertrekken in verband met het mee terug nemen van flessen. Ik heb zelf in ieder geval een leuke auto om in te zetten :bigsmile

Kun je me optie 1 en 2 ook mailen? mijn mail adres is; gerrit.bakker01@gmail.com

Groeten, gerrit

Aberlour-tour vond ik erg leuk! Jammer dat dit er niet tussen zit. Glengoyne is een mooie en mooi gelegen distillery met een mooie shop! Ik zou dan ook nog langs Tormore rijden als ik jullie was. Er zijn daar geen tours dacht ik, maar het gebouw is de moeite waard om even op de gevoelige plaat vast te leggen! En dan niet te vergeten de klok die daar luidt en het foutje van de architect: een curlingbaan die vanwege de warmte van de distillery in een vijver is veranderd.....
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 10 Jan 2017, 19:21

De keuze is op Glengoyne en Campbeltown gevallen ipv Speyside. Tormore past daar dus niet in... ;)
0 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 10 Jan 2017, 20:52

Kan ik nog altijd een tour voor Aberlour voorstellen in juli/augustus ;)
0 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”