Welke distilleerderij wordt volgens jou ten onrechte in een verdomhoekje geplaatst?

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.

Welke distilleerderij heeft ten onrechte een slecht of stoffig imago?

Edradour
17
14%
Tomintoul
16
13%
Deanston
12
10%
Tullibardine
11
9%
Braeval
3
3%
Dalwhinnie
7
6%
Glen Moray
7
6%
Tamnavulin
2
2%
Royal Brackla
4
3%
Glenturret
12
10%
Glenrothes
28
24%

Totaal aantal stemmen: 119

fxman
Senior
Senior

Re: Welke distilleerderij wordt volgens jou ten onrechte in een verdomhoekje geplaatst?

Ongelezen berichtdoor fxman » 06 Jan 2017, 19:40

Glenrothes gestemd. Meer omdat ik niet zou weten waarom die een slecht of stoffig imago zou hebben? Volgens mij toch een kwaliteitsdistilleerderij?
0 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Welke distilleerderij wordt volgens jou ten onrechte in een verdomhoekje geplaatst?

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 06 Jan 2017, 19:41

fxman schreef:Glenrothes gestemd. Meer omdat ik niet zou weten waarom die een slecht of stoffig imago zou hebben? Volgens mij toch een kwaliteitsdistilleerderij?

Lijkt ook wel alsof ze met hun recente reeks 1997'ers (IB's wel) toch wel een goede waardering krijgen.
0 x

fxman
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor fxman » 06 Jan 2017, 19:45

MisterMonkeyDonkey schreef:
fxman schreef:Glenrothes gestemd. Meer omdat ik niet zou weten waarom die een slecht of stoffig imago zou hebben? Volgens mij toch een kwaliteitsdistilleerderij?

Lijkt ook wel alsof ze met hun recente reeks 1997'ers (IB's wel) toch wel een goede waardering krijgen.

Vroeger ook wel heel veel mooie DB's geproefd. Had geen idee dat er uberhaupt mensen zijn die over Glenrothes minder denken.

Zullen wel wat mindere bottelingen hebben geproefd waarschijnlijk...
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 06 Jan 2017, 19:50

De OB's worden niet door iedereen als geweldig bestempeld. Zelf vind ik ze (dan heb ik het niet over de IB's) niet te hachelen: veel te veel toffee, karamel en babykots.
1 x
Affirmanti incumbit probatio

Guron
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Guron » 06 Jan 2017, 20:32

Die babykots is misschien iets typisch voor jou Paul, op dit moment? ;)

Binnen een jaartje is dat wel over ;)
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 06 Jan 2017, 21:09

LOL dat is al vaker gesuggereerd :bigsmile maar ik associeer het er al langer mee ;)
1 x

Photocell
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Photocell » 07 Jan 2017, 10:07

Ik heb gekozen voor Glenrothes.
Ik vind dat ze lekkere whisky's maken en is een van de eerste whisky's die ik heb geproefd en liefhebber ben geworden.
Bij mij staat er altijd wel eentje op de plank.

Auchantoshan is ook een favoriet bij mij, vooral de American Oak.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 08 Jan 2017, 08:50

Ik had hem zelf ook niet in het rijtje met te kiezen distilleerderijen gezet, maar ik heb het gevoel dat Glen Scotia ook wel eens in het stoffige hoekje wordt neergezet. Toch zijn de GS die ik heb mogen proeven, mij toch best wel bevallen. Wellicht dat de kwaliteit niet altijd even constant is geweest, maar zeker ook met grote uitschieters naar boven.
0 x

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 08 Jan 2017, 09:39

caskstrength schreef:De OB's worden niet door iedereen als geweldig bestempeld. Zelf vind ik ze (dan heb ik het niet over de IB's) niet te hachelen: veel te veel toffee, karamel en babykots.

Ooit tijdens een proeverij ook eens 3 OB's mogen proeven. Heeft destijds geen indruk bij mij achtergelaten. Heb recentelijk wel een fles Glenrothes 19 yo van the Whiskybroker UK gekocht, hij is nog niet open maar ben wel erg benieuwd.
0 x

Wahlee
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wahlee » 11 Jan 2017, 22:04

Eigenlijk mag ik niet stemmen. Daarvoor heb ik van dit rijtje te weinig geproefd.
Maar dus toch gedaan en op Tomintoul gestemd. Puur omdat de CWC botteling van afgelopen jaar (nog geen 70 euro) een grote indruk op me heeft gemaakt en ik dit niet van dit merk verwacht had.
0 x

jimvs85
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jimvs85 » 21 Jan 2017, 15:58

Verdomhoekje misschien niet het juiste woord. Maar HP heeft de laatste jaren niet al te beste referenties gehad. Natuurlijk komt dat ook door de "gelimiteerde" flessen die ze hebben uitgebracht en de behoorlijke prijs stijging van de 18.

maar de 12 15 en 18 vind ik gewoon prima whisky's waar je echt wel van kan genieten. Helaas is de 15 discontinued. Maar de 12 yo is een prima dram voor een prima prijs.
0 x

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 22 Jan 2017, 13:33

jimvs85 schreef:Verdomhoekje misschien niet het juiste woord. Maar HP heeft de laatste jaren niet al te beste referenties gehad. Natuurlijk komt dat ook door de "gelimiteerde" flessen die ze hebben uitgebracht en de behoorlijke prijs stijging van de 18.

maar de 12 15 en 18 vind ik gewoon prima whisky's waar je echt wel van kan genieten. Helaas is de 15 discontinued. Maar de 12 yo is een prima dram voor een prima prijs.

Ik ken de smaak van de 18 niet maar zou dolgraag zo een fles hebben, maar aan die prijzen doe ik er niet aan mee. Dat geldt voor alle 18 yo. Dus ook voor bijv. een Bunnahabhain 18 yo. Is ook zo zot geprijsd.
0 x

jimvs85
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jimvs85 » 22 Jan 2017, 16:25

Michaël schreef:
jimvs85 schreef:Verdomhoekje misschien niet het juiste woord. Maar HP heeft de laatste jaren niet al te beste referenties gehad. Natuurlijk komt dat ook door de "gelimiteerde" flessen die ze hebben uitgebracht en de behoorlijke prijs stijging van de 18.

Ik ken de smaak van de 18 niet maar zou dolgraag zo een fles hebben, maar aan die prijzen doe ik er niet aan mee. Dat geldt voor alle 18 yo. Dus ook voor bijv. een Bunnahabhain 18 yo. Is ook zo zot geprijsd.

Op het forum kan je ze nog wel vinden voor een leuke prijs.
1 x

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 23 Jan 2017, 08:37

Ik zie best veel Edradour langskomen maar zitten die in een verdomhoekje? Volgens mij zijn hun whisky's net super populair op dit moment. Of leef ik in een bubbel omdat ik er zo dol op ben?

Glenrothes ben ik het wel mee eens. Ook ik vond tot voor kort dit by far de smerigste whisky die je kon krijgen. Maar inmiddels heb ik een paar mooie first fill sherry geproefd en dat heeft mijn mening wel veranderd :-)
0 x

Arthur1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Arthur1988 » 23 Jan 2017, 09:12

mikegerards schreef:Ik zie best veel Edradour langskomen maar zitten die in een verdomhoekje? Volgens mij zijn hun whisky's net super populair op dit moment. Of leef ik in een bubbel omdat ik er zo dol op ben?

Haha nee hoor geen bubbel als je t mij vraagt. Ook ik ben dol op Edradour. Heb doorgaans niet veel flessen (wel een aantal samples) in huis maar dat heeft meer te maken met m'n drang naar variëteit :lekker
Flesje die hier wel staat is de SFTC marsala. Een dijk van een whisky!
0 x
Afbeelding
Al kost reizen je je laatste cent, je komt altijd rijker thuis..op naar Schotland dus!
Slàinte

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”