Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
gisteravond een Laphroaig Cask Strength 57,8% Batch 1. 

0 x
Ingeschonken: Glenfarclas 1989 14yo for "De Wit - Overijse" 58,7% (thanks, Johan!)
Typische geur, naast de sherry / rozijnen; paranoten!
Typische geur, naast de sherry / rozijnen; paranoten!
0 x
Ik drink nu 'n Finealta, ja die van Glenmorangie en ja, hij is inderdaad lekker en héél makkelijk te drinken, misschien 'n beetje te makkelijk?
klein ps'je: ze doen 't toch niet echt verkeerd bij LVMH, hè!
klein ps'je: ze doen 't toch niet echt verkeerd bij LVMH, hè!
0 x
Een Auchentoshan Classic , de eerste Lowland whisky die ik ga drinken.
0 x
Mac Duff 1983 27yo, 40% voor Vom Fass
Mooie neus met veel hout, amandel, noten in't algemeen, overrijp fruit
De smaak is iets minder vind ik met hout,iets te veel hout ( mss over-rijp?, geen idee).
Niet zo'n lange afdronk , is wat waterachtig waarschijnlijk door die 40%, zonde eigenlijk voor een 27-jarige.
Conclusie : niet slecht , maar had beter verwacht.

Edit: Oja , daarvoor nog een slokje Nikka From The Barrel en een drupje Green Spot
Mooie neus met veel hout, amandel, noten in't algemeen, overrijp fruit
De smaak is iets minder vind ik met hout,iets te veel hout ( mss over-rijp?, geen idee).
Niet zo'n lange afdronk , is wat waterachtig waarschijnlijk door die 40%, zonde eigenlijk voor een 27-jarige.
Conclusie : niet slecht , maar had beter verwacht.

Edit: Oja , daarvoor nog een slokje Nikka From The Barrel en een drupje Green Spot

0 x
Ik zit nu heel even een klein beetje van de Nadurra te proeven, en het is echt heerlijk! In de geur en smaak komen steeds nieuwe dingen naar voren. Goeie aanschaf, hier ga ik nog plezier aan beleven!
0 x
Zo, net even een Lagavulin 12 CS en een 16 tegenover elkaar gezet om een winnaar te bepalen. Dat ging zomaar niet. De 12-jarige won het op pure smaakintensiteit (geen wonder, op 56.5%) en de 16-jarige won het op diepte van de afdronk in combinatie met een lichte sherrytoets. Ze moesten maar eens een 16-jarige op vatsterkte maken, dat zou wel eens echt een eng goed drankje op kunnen leveren. (en waarschijnlijk grof duur in de markt gezet worden)
0 x
Ik ben vanavond begonnen met een Glenfiddich 12 yr. om het weekeinde in te luiden...nu een Jura 10 yr. ingeschonken, die caramel geur is zo lekker.... 
0 x
Ik heb gisteren genoten van mijn Redbreast 12YO 

0 x
Gisteravond aan de Strathisla 12 yo gezeten...
0 x
Marriage isnt a contract, its an ongoing negotiation...
Een Glenmorangie Original , alsof er een engeltje over mijn tong piest. 

0 x
Carlo schreef:Een Glenmorangie Original , alsof er een engeltje over mijn tong piest.
Lekker, hè
0 x
Carlo schreef:Een Glenmorangie Original , alsof er een engeltje over mijn tong piest.
En daarna nog een Bowmore 12yo ook lekker
0 x
net op: Benriach Curiositas
turfexplosie van en normaal niet geturfd merk
turfexplosie van en normaal niet geturfd merk
0 x
Vanavond : Springbank 1997 batch 02 , lekker maar minder dan de whisky die ik er na dronk , Springbank 10yo CS ( 2006 )
Daarnaast nog maar eens een Laphroaig 10y en een Laphroaig 10y CS batch 01 ( Feb. 09 )
Beste? Springbank 10y CS en de Laphroaig 10 CS... uit deze 2 kan ik onmogelijk een 'beste' kiezen.

Daarnaast nog maar eens een Laphroaig 10y en een Laphroaig 10y CS batch 01 ( Feb. 09 )
Beste? Springbank 10y CS en de Laphroaig 10 CS... uit deze 2 kan ik onmogelijk een 'beste' kiezen.

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”