Zie dat er een sample set van dit wordt aangeboden onder het mom 'je moet het toch zelf geprobeerd hebben'; sommige dingen moet je helemaal niet willen proberen imho. Buiten dat ik geen enkel geloof heb in de objectiviteit van Murray vergeten sommige mensen denk ik ook dat de manier van raten van Murray ook de prijs en de klasse waarin de whisky zit zwaar wegen.
Je krijgt dus beslist geen 90 punten spul, je krijgt een whisky die in de categorie aangelegde blends tot 17, 25 en 34 jaar goed scoren tov wat er verder te koop is in deze categorie. Op 'onze' schaal scoren we dit ws tussen de 80 en 84 punten, Tom2 hing dit cijfer er ook aan geloof ik. Want een whisky kan nog zo goedkoop zijn, als het geen zuipen is gaan het nooit 88 punten worden.
Hanteer je vervolgens het principe dat in elke klasse 100 punten te halen zijn dan krijg je dus dit. Het beeld dat je voor 50 euro een blend kunt kopen die rondjes om 20 yo Glendronach's loopt, gehakt maakt van de Littlemill 1984 CC, de Ledaig's van deze wereld en ga zo maar door. Newsflash; it ain't gonna happen