TIP! In de aanbieding...

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Xstream
Senior
Senior

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor Xstream » 21 Dec 2016, 20:42

Braveheart schreef:Zou een dergelijke kritische blik niet altijd en overal op z'n plaats zijn? We zijn met z'n allen toch niet zo naïef om te denken dat alleen meneer Murray niet objectief is? Ik denk dat velen van ons hier op het forum heel veel reviews en andere verhalen lezen over onze gezamenlijke hobby op internet, in magazines en op beurzen en proeverijen dingen horen, waarbij verreweg de meeste van die verhalen afkomstig zijn van mensen met een direct of indirect, al dan niet commercieel, belang, toch? Daar is ook helemaal niks mis mee, maar het lijkt er hier op alsof alleen meneer Murray zich hieraan "schuldig" (dat is niet het juiste woord in deze, maar ik vind even geen goed alternatief) zou maken en dat lijkt me niet terecht, als dat al zo bedoeld zou zijn.

Ik ben ook kritisch in 't algemeen. Je kunt bovendien enorm verschillende meningen over whisky hebben.
Maar Jim is werkelijk doorgeslagen als je z'n lijstjes de laatste paar jaar ziet.

Zoals ik al zei, ik neem 't hem niet kwalijk, maar z'n kredietwaardigheid, die hij ooit vast correct zal hebben opgebouwd, is compleet verdampt in ieder geval.
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 21 Dec 2016, 20:58

Hij schijnt vroeger te hebben moeten betalen om een review te mogen schrijven. Ik stond met mijn mond vol tanden toen ik het van mijn goed ingevoerde slijter hoorde.
Desalniettemin laat ik de lectuur van ome Jim graag links liggen.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Braveheart
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Braveheart » 21 Dec 2016, 21:15

caskstrength schreef:Hij schijnt vroeger te hebben moeten betalen om een review te mogen schrijven. Ik stond met mijn mond vol tanden toen ik het van mijn goed ingevoerde slijter hoorde.

Wat een vreemd verhaal, zeg. Iedereen die dat wil mag toch een review schrijven? Dat kan toch niemand, ook een distillery niet, verbieden?
0 x

Greenmachine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Greenmachine » 21 Dec 2016, 21:18

Braveheart schreef:
caskstrength schreef:Hij schijnt vroeger te hebben moeten betalen om een review te mogen schrijven. Ik stond met mijn mond vol tanden toen ik het van mijn goed ingevoerde slijter hoorde.

Wat een vreemd verhaal, zeg. Iedereen die dat wil mag toch een review schrijven? Dat kan toch niemand, ook een distillery niet, verbieden?

Ik denk dat hij de flesjes zelf moest bekostigen.
0 x

Braveheart
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Braveheart » 21 Dec 2016, 21:29

Greenmachine schreef:
Braveheart schreef:

Ik denk dat hij de flesjes zelf moest bekostigen.

Dat is dan een heel ander verhaal. In dat geval moet meneer niet mopperen. Als elke distillery gratis flessen beschikbaar moet stellen aan reviewers verspreid over de hele wereld dan geven we ons morgen hier met het hele forum tegelijk op. :duimop
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 21 Dec 2016, 21:31

Ik weet niet of het om bekostigen van flessen gaat. Dat heb ik iig niet gehoord.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 21 Dec 2016, 22:02

:offtopic
Misschien schuilt het probleem wel in het principe van hoe je als reviewer aan je sample komt.
Het lijkt me logisch dat als je je samples krijgt, je ergens ook niet gaat bijten in de hand die je voedt...
Dit in tegenstelling tot wanneer je alles zelf aankoopt. Of is dit te kort door de bocht?
Of is een combinatie het best? In ieder geval is het wel zo dat het whiskywereldje een vrij kleine wereld is.
En de grote vissen (The Whisky Exchange, La Maison du Whisky,...) zullen de reviewers ook wel kennen/soigneren en omgekeerd.
Ben je dan nog volledig objectief als je soms samenwerkt, wat extra's krijgt, dingen gratis krijgt,... ?
Het lijkt me moeilijk.
Als je ziet dat bijvoorbeeld Serge Valentin een masterclass host op Whisky Live Paris.

Het principe van de Malt Maniacs voor hun awards lijkt me helaas ook niet meer waterdicht.
OK het is telkens blind geproefd, maar ze proeven enkel whiskies die ze gratis toegestuurd krijgen.
Wat blijkbaar resulteert in een erg beperkt aanbod. Heel veel spraakmakende whisky releases van het jaar proeven ze niet.
En blijkbaar krijgen ze de laatste tijd ook erg veel releases vanuit Azië toegestuurd.
Voor mij zijn ze in ieder geval véél minder relevant geworden.
1 x

Braveheart
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Braveheart » 21 Dec 2016, 22:20

caskstrength schreef:Ik weet niet of het om bekostigen van flessen gaat. Dat heb ik iig niet gehoord.

Het blijft vooralsnog dus nog een beetje onduidelijk waarom meneer Murray gebrouilleerd is. Wie weet er meer?
0 x

Braveheart
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Braveheart » 21 Dec 2016, 22:21

nigel_tufnel schreef::offtopic
Misschien schuilt het probleem wel in het principe van hoe je als reviewer aan je sample komt.
Het lijkt me logisch dat als je je samples krijgt, je ergens ook niet gaat bijten in de hand die je voedt...
Dit in tegenstelling tot wanneer je alles zelf aankoopt. Of is dit te kort door de bocht?
Of is een combinatie het best? In ieder geval is het wel zo dat het whiskywereldje een vrij kleine wereld is.
En de grote vissen (The Whisky Exchange, La Maison du Whisky,...) zullen de reviewers ook wel kennen/soigneren en omgekeerd.
Ben je dan nog volledig objectief als je soms samenwerkt, wat extra's krijgt, dingen gratis krijgt,... ?
Het lijkt me moeilijk.
Als je ziet dat bijvoorbeeld Serge Valentin een masterclass host op Whisky Live Paris.

Het principe van de Malt Maniacs voor hun awards lijkt me helaas ook niet meer waterdicht.
OK het is telkens blind geproefd, maar ze proeven enkel whiskies die ze gratis toegestuurd krijgen.
Wat blijkbaar resulteert in een erg beperkt aanbod. Heel veel spraakmakende whisky releases van het jaar proeven ze niet.
En blijkbaar krijgen ze de laatste tijd ook erg veel releases vanuit Azië toegestuurd.
Voor mij zijn ze in ieder geval véél minder relevant geworden.

Je verwoordt precies wat ik bedoelde te zeggen! :hoera
1 x

4snaar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 4snaar » 23 Dec 2016, 09:44

weer even "On Topic". Ik kom dit tegen bij de makro.. Ardbeg Corryvreckan voor 37, 21 inclusief BTW.. Geen aanbiedingsbordje er bij.. maar lijkt mij een koopje vergeleken met andere aanbieders (zie gall.nl.. bijna het dubbele, zelfs D12 vraagt 57,50 op dit moment).

ardbeg2.jpg
Ardbeg
ardbeg2.jpg (327.46 KiB) 1526 keer bekeken
3 x
Drinking enough water is the difference between
"A dram you can not remember" and "A dram you can not forget"

Afbeelding

Wahlee
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wahlee » 23 Dec 2016, 10:10

4snaar schreef:weer even "On Topic". Ik kom dit tegen bij de makro.. Ardbeg Corryvreckan voor 37, 21 inclusief BTW.. Geen aanbiedingsbordje er bij.. maar lijkt mij een koopje vergeleken met andere aanbieders (zie gall.nl.. bijna het dubbele, zelfs D12 vraagt 57,50 op dit moment).

ardbeg2.jpg

Veel slijters zelfs rond €70,-. Dit lijkt me een foutje. Gebruikt van maken zolang het kan.
0 x

4snaar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 4snaar » 23 Dec 2016, 11:58

Wahlee schreef:Veel slijters zelfs rond €70,-. Dit lijkt me een foutje. Gebruikt van maken zolang het kan.

En nu uiteraard het schap al helemaal leeg..
0 x
Drinking enough water is the difference between
"A dram you can not remember" and "A dram you can not forget"

Afbeelding

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 23 Dec 2016, 14:40

4snaar schreef:weer even "On Topic". Ik kom dit tegen bij de makro.. Ardbeg Corryvreckan voor 37, 21 inclusief BTW.. Geen aanbiedingsbordje er bij.. maar lijkt mij een koopje vergeleken met andere aanbieders (zie gall.nl.. bijna het dubbele, zelfs D12 vraagt 57,50 op dit moment).

ardbeg2.jpg

Bordje is voor de 10 bedoeld, denk ik...
Mooie deal!! :duimop
0 x
Afbeelding

DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DvdB » 23 Dec 2016, 15:46

Rennen .. :yes , "sh.. waar is mn Makropasje" :?
0 x

Lauwtje
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Lauwtje » 23 Dec 2016, 21:49

ardbeg2.jpg

Welke Makro :lekker :hoera
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”