Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 04 Dec 2016, 23:17

De Dronach-gekte slaat toe :lol:
Wel niet flippen he :gnif
0 x

wouster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor wouster » 04 Dec 2016, 23:18

Ben al te laat, zonde weer
0 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 04 Dec 2016, 23:30

wouster schreef:Ben al te laat, zonde weer

Te laat? Alles nog in voorraad lees ik...
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 04 Dec 2016, 23:55

Bram84 schreef:

Inderdaad, mijn Italiaans is ook bepaald niet geweldig maar deze rode letters snap ik nog, staat alleen maar 'een enkele fles per klant'...
0 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 05 Dec 2016, 07:07

wouster schreef:
Jonadawi schreef:
wouster schreef:
Yep zonder geen enkel probleem. In het geleden enkele flessen daar besteld.

Bezorgen die uberhaubt wel in NL?
Ik spreek mijn quattro stagioni niet goed genoeg om er kaas van te maken....

Waar stel ik mijn land dan in op dat formulier?
En heb je een beeld van de bezorgkosten?
Ik word er echt niet wijs uit....

Ik heb ze toentertijd moeten mailen.
Volgens mij heb ik toen ongeveer €20 voor 2 flessen betaald.
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 05 Dec 2016, 11:06

Zou ik mijn SC CS van Woudenberg 10yo dan maar voor 100 euro verkopen? Maar ik toch zo'n 80% winst in 2 jaar....... :o 118 euro voor een 12yo en das de goedkoopste :o
0 x

wouster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor wouster » 05 Dec 2016, 11:31

Bram84 schreef:

Heb de 1989 batch 14 idd te pakken.
Nu nog op jacht naar de 1985, daar grijp ik steeds net naast :(
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 05 Dec 2016, 11:38

Nou, succes..... :Cry

Misschien de flippers spekken; zag deze al op diverse veilingsites voorbij komen terwijl ze nog uitgeleverd moesten worden...
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

wouster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor wouster » 05 Dec 2016, 13:05

Oogadal schreef:Nou, succes..... :Cry

Misschien de flippers spekken; zag deze al op diverse veilingsites voorbij komen terwijl ze nog uitgeleverd moesten worden...

Ja manmanman, incl. een aantal webshops die vrolijk meedoen.
Diverse slijters gevraagd, maar allen zonder succes.
Om er nou meteen 500 euro voor neer te leggen is me wat gortig....

Gisteren op scotchwhiskyauctions afgeveild op 420 en 440 pond (incl 10% commissie en omrekening dus dikke 550 pieken).
0 x

Glen Dre
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Glen Dre » 10 Dec 2016, 13:11

Ik was helaas ook veel te laat om de Marsala 14 voor een enigsinds redelijke prijs aan te schaffen. Gezien het feit ik de Wood Finishes wel allemaal heb staan, toch maar de portemonnee getrokken via een Duitse winkel. Je moet er wat voor over hebben....
Ik heb een aantal vragen;

- De Marsala 14 is een limited release van 1646 flessen. Dit staat niet op de fles als ik het goed gezien heb. Wie controleert dat aantal en hoe doet men dat?

- Hoeveel van die 1646 flessen zullen daadwerkelijk bij een slijter terecht komen?

- Gezien het feit dat de Monnik een deel van de failliete mitra's heeft overgenomen is het dan aannemelijk om daar bijvoorbeeld eerder een mooie fles Glendronach te vinden? Misschien te simpel gedacht, maar klinkt logisch
0 x
"Het voordeel van een slecht geheugen is dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten." Friedrich Nietzsche

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 11 Dec 2016, 13:06

Je eerste twee vragen kan ik niet beantwoorden. Je laatste vraag kan gedeeltelijk kloppen.

De Monnik heeft de laatste 26 mitra's opgekocht. De overigen zijn franchisers. Deze kopen wel het grote gros in bij De Monnik, maar niet uitsluitend. Wel krijgen Mitra's een mailtje dat ze zich kunnen intekenen voor special releases. Maar of ze dat doen is natuurlijk de vraag.

De Monnik levert uiteraard ook aan vele andere slijters. Waarbij ik er ook van uitga dat deze ook kunnen intekenen op de specials.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Dec 2016, 13:43

De Monnink is importeur van oa Glendronach (en BenRiach) voor NL. Helaas hebben ze eigenlijk geen beleid en verdelen ze de flessen maar een beetje over alle slijters die ze bevoorraden. Ze maken dus niet de keuze om strategische partners te selecteren die in ruil voor wat verplichtingen een aantal privilege's krijgen.
En dat is jammer, want als je zo je handel drijft krijg je nooit commitment en is er ook niemand die zich met je merken kan onderscheiden en zal de 'zin' om bij een volgende batch in te tekenen alleen maar afnemen.
Als ik hoor hoeveel mensen Dramtime heeft moeten teleurstellen omdat ze maar een fractie kregen van wat ze besteld hadden. Ik zou het wel weten als slijter, liever de volgende ronde maar niks verkopen dan 75% van je klanten te moeten teleurstellen. :(
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 11 Dec 2016, 16:31

Oogadal schreef:De Monnink is importeur van oa Glendronach (en BenRiach) voor NL. Helaas hebben ze eigenlijk geen beleid en verdelen ze de flessen maar een beetje over alle slijters die ze bevoorraden. Ze maken dus niet de keuze om strategische partners te selecteren die in ruil voor wat verplichtingen een aantal privilege's krijgen.
En dat is jammer, want als je zo je handel drijft krijg je nooit commitment en is er ook niemand die zich met je merken kan onderscheiden en zal de 'zin' om bij een volgende batch in te tekenen alleen maar afnemen.
Als ik hoor hoeveel mensen Dramtime heeft moeten teleurstellen omdat ze maar een fractie kregen van wat ze besteld hadden. Ik zou het wel weten als slijter, liever de volgende ronde maar niks verkopen dan 75% van je klanten te moeten teleurstellen. :(

Heel herkenbaar.

Gisteren exact hetzelfde gesprek gehad met een slijter. Ik begreep ook dat ze nou niet echt een heel spannend assortiment hebben. En voor die paar standaard flessen OB Glendronach en Benriach kijken de meesten van toch waarschijnlijk eerst naar D12 of een andere prijsvechter.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Dec 2016, 17:46

Mij lijkt het logisch dat je de slijters die je hele range (willen) voeren een voorkeur positie geeft bij de SC's tov de Dozenschuivers van deze wereld... Maar er zijn veel groothandels die dat niet durven omdat dan die hele grote die maar 2 expressies van je voert begint te gillen.
Maar als je dan geen keuze maakt als verdeler doen je klanten het uiteindelijk wel voor je.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Glen Dre
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Glen Dre » 11 Dec 2016, 22:12

Het is jammer dat het zo werkt. Ten eerste mis ik de charme van de onafhankelijke slijter die trots is op zijn producten. Kennelijk wordt het deze mensen net zo onmogelijk gemaakt als ons.
Tevens vind ik het echt een beleving om onverwachts een hele mooie expressie te vinden bij een slijter. Door het internet en de run op nieuwe uitgaves zal dit wel tot het verleden behoren.
Dit zal toch niet alleen bij de specials van Glendronach zo gaan? Of zullen andere importeurs hun zaken anders regelen?
0 x
"Het voordeel van een slecht geheugen is dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten." Friedrich Nietzsche

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”