Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisteren m'n restje Old Pulteney WK209 geproefd. Ja, ok, een spoortje van ballonachtig-rubber... (het is dat je het zegt...) Maar echt alleen in het begin en totaal niet storend (mijn inziens). Heerlijke dram. Weer die maggie, bouillon en Croky Bolognese chips
Benieuwd wanneer hij, en voor hoeveel, in Nederland verkrijgbaar is! 
0 x
Gisteravond aan de HP 12 yo gezeten.
0 x
Marriage isnt a contract, its an ongoing negotiation...
jozzy schreef:gister een Glengoyne Burnfoot op
He, die heb ik vorige week voor een collega besteld! Hoe vind je hem?
0 x
Klein slokje Black Bottle daarstraks , lekker voor die prijs! Later nog eens deftig opnieuw proeven.
Nu een Glenmorangie Finealta, notities in desbetreffend onderwerp.
Straks nog een Glen Peat Class of ik proef m'n Macduff 1983 eens... straks beslissen

edit: 'T is de Highland Park 12y ( old label ) naast de Highland Park 12y ( new label ) geworden. De old label is iets fruitiger en zoeter dan de laatste, een echt groot verschil is het evenwel niet. Later nog eens proberen.
Nu een Glenmorangie Finealta, notities in desbetreffend onderwerp.
Straks nog een Glen Peat Class of ik proef m'n Macduff 1983 eens... straks beslissen

edit: 'T is de Highland Park 12y ( old label ) naast de Highland Park 12y ( new label ) geworden. De old label is iets fruitiger en zoeter dan de laatste, een echt groot verschil is het evenwel niet. Later nog eens proberen.
Laatst gewijzigd door BWhisky op 08 Feb 2011, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Amrut Intermediate sherry mat. bourbon / sherry casks, 57.1% - bijzonder verfijnde smaak, waarschijnlijk door de bourbon/sherry casks; ik heb er 'n paar druppeltjes water bij gedaan en dan heb je plotseling 'n formidabele whisky in je hand(of lees mond). Zeker niet te zoet, ruikt trouwens sterk naar abrikozen en iets van noten, frambozen en ....kersen?
Goeie aankoop!
Goeie aankoop!
0 x
Chieftains Caol Ila Rum Finish moet op.
Alsof je op koffiebonen zit te kauwen, blijft mooi...
Alsof je op koffiebonen zit te kauwen, blijft mooi...
0 x
Talisker 10 yo.
Mijn eerste Talisker, maar potverdorie wat lekker !

Mijn eerste Talisker, maar potverdorie wat lekker !

0 x
Marriage isnt a contract, its an ongoing negotiation...
Redbreast 15yo (1e b.), geweldige dram 

0 x
Glenmorangie 10 YO. Lekkere whisky, hij smaakt absoluut. Maar in dezelfde prijsklasse geef ik toch de voorkeur aan de 12 jarige Glengoyne 43%.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Highland Park GM 1997 54.3%. Fantastische whisky. Een neus en mond vol met gebrande bruine suiker, koffie, rozijnen, drop (volgens mijn vrouw toch). Van deze ga ik vanavond zeker genieten!!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
bowmore "darkest" 15yo. weet t niet met deze. ben niet er niet van onder de indruk maar pak hem toch regelmatig en hij gaat verbazingwekkend snel leeg voor een whisky waar ik niet van onder de indruk ben. 
0 x
OJH schreef:bowmore "darkest" 15yo. weet t niet met deze. ben niet er niet van onder de indruk maar pak hem toch regelmatig en hij gaat verbazingwekkend snel leeg voor een whisky waar ik niet van onder de indruk ben.
Ja, dat begrijp ik wel, want dat heb ik zelf ook al 'ns 'n paar keer meegemaakt! Je gaat dan steeds meer inschenken en dat vertroebelt 'n beetje de smaak; de eerste paar keer vond je 'm niet zo lekker, maar door steeds frequenter de zelfde fles te pakken, ontwikkel je toch 'n soort van genoegen en dan ga je 'm steeds lekkerder vinden
Alsof je je eigen geest 'n beetje voor de gek aan 't houden bent! Interessant!
0 x
Zo, weer een voor mij nog onbekende Islay whisky geproefd. Een Bunnahabhain 12yo en wel de nieuwste versie op 46.3%. Ik wist al dat ik niet op turf hoefde te wachten, maar dat het zo'n gesherry'de whisky was zijn viel mij nogal op. De connectie Islay en sherry vind ik nog niet echt voor de hand liggen.
Welnu, dat maakte hem niet minder lekker. Sterker nog, ik was zelfs een beetje sip toen mijn glas leeg raakte. Tegen de makers zeg ik dan maar "Goed bezig, hou dat vast!" of in mijn allerbelabberdste engels "Good busy, hold that fast!".
Welnu, dat maakte hem niet minder lekker. Sterker nog, ik was zelfs een beetje sip toen mijn glas leeg raakte. Tegen de makers zeg ik dan maar "Goed bezig, hou dat vast!" of in mijn allerbelabberdste engels "Good busy, hold that fast!".
0 x
Oban 14 yrs gekocht! En ik moet zeggen, die is best lekker 
0 x
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources" ( A. Einstein )
http://www.whiskygirl.nl
http://www.whiskygirl.nl
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”