whiskycorner
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Re: whiskycorner
Ik zou het wel aanmoedigen om hiermee door te gaan. Anders zet hij zijn praktijken gewoon voort. Dit kan gewoon niet.
1 x
Ik ben er ook voor dat je het oppakt.
Zoals anderen al aangaven verpesten dit soort mensen onze mooie liefhebberij. Als wij als gemeenschap dit soort praktijken over ons heen laten gaan zal de motivatie om er mee door te gaan alleen maar groter worden.
Op deze manier dragen wij als forumleden bij aan de verbetering van een mooie hobby.
Veel sterkte en laat het ons weten als wij mee kunnen denken.
En mocht je het namens ons willen oppakken..... In dat geval weet ik al wie het forumlid van de maand verdient
Zoals anderen al aangaven verpesten dit soort mensen onze mooie liefhebberij. Als wij als gemeenschap dit soort praktijken over ons heen laten gaan zal de motivatie om er mee door te gaan alleen maar groter worden.
Op deze manier dragen wij als forumleden bij aan de verbetering van een mooie hobby.
Veel sterkte en laat het ons weten als wij mee kunnen denken.
En mocht je het namens ons willen oppakken..... In dat geval weet ik al wie het forumlid van de maand verdient

2 x
nigel_tufnel schreef:Ik heb me lang kunnen inhouden en had nog niet echt negatieve ervaringen tot een aantal weken terug.
Ik zag een mooie fles in de rek staan Glenturret 1979 voor 135 euro.
Ik ga naar de kassa en daar krijg ik te horen: dat is dan 215 euro.
Ik ga in discussie en zeg dat de prijs niet klopt met het etiket maar hij laat met een glimlach weten dat dat bij de meeste whisky's zo is in
z'n winkel en dat hij ook geen tijd heeft om alles aan te passen als hij op 1 november alle prijzen terug moet aanpassen!![]()
Ik neem een andere fles: Ben Nevis 1975 aan 185 euro, blijkt die prijs ook niet te kloppen: resultaat, dat is dan 315 euro!!!
Hij laat weten dat alle juiste prijzen op de website staan en dat enkel die prijzen tellen.
Ik zie op dat moment nog een andere fles waar ik interesse in heb maar ik besluit eerst wat opzoek werk te doen.
Thuisgekomen zie ik dat deze niet op de website staat. De prijs op het etiket zou dan het juiste moeten zijn.
Vandaag ga ik terug langs, ik neem de fles (289 euro) kom aan de kassa en krijg te horen: dat is dan 519 euro!!!![]()
Niet te geloven!! Ik ga terug in discussie en zeg dat deze praktijken echt niet kunnen en wettelijk niet in orde zijn.
Ik laat ook weten dat de prijs niet op de website staat en dus de enige prijsindicatie deze van het etiket is.
Pech, zegt hij, je kan 'm kopen aan 519 euro!
Ik ben echt woest buiten gegaan.
Ik heb echt begrip voor heel veel zaken maar dit is buiten extreem amateuristisch ook nog eens volledig in strijd met de wetgeving!
Ik heb echt veel zin om het hier niet bij te laten...
Politie er bij halen en eisen dat hij het aan de geafficheerde prijs verkoopt. Dat is inderdaad de wetgeving daar rond. Webshops hebben andere voorwaarden.
En voor de zekerheid eens melden bij http://consumentenombudsdienst.be/
Heb eens naar de website gekeken en nergens vind ik deftige algemene voorwaarden terug.
de prijzen bij verzending verschillen van hetgeen opgegeven is (15 euro ipv 14 voor 2 flessen). Veel Belgen weten dat de tarieven van de post tegenwoordig maar de helft zijn van hetgeen daar voorgesteld wordt.
bv. op site Bpost
"Kies voor bpack 24h Business, U verzendt minstens 20 pakketten/maand?
Tot 30 kg betaalt u het eenheidstarief van € 6,20/pakket.
Extra service, inbegrepen in de prijs :
klantendienst op maat
online opvolging van uw pakket
schadevergoeding tot € 500/pakket
handtekening voor ontvangst door de bestemmeling
tweede aanbieding bij afwezigheid"
Hij vraagt nog eens 3 euro voor verzekerde verzending. Komt op 18 euro (of 12 euro voor de doos?
Gewoon wegblijven tenzij je hem eens het vuur aan de schenen wil leggen
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

nigel_tufnel schreef:BWhisky schreef:Kortom,
Ik zou terug gaan, met de flessen naar de kassa gaan, de pagina van test aankoop afprinten, een aangetekend schrijven aan de Algemene Directie Controle en Bemiddeling in ontwerp opmaken gedateerd op de dag dat je in de winkel bent.
Weigert ie te verkopen aan de geafficheerde prijs : envelopje open, brief er in, postzegel er op en gaan deponeren. Desnoods ook een mailtje van op de gsm versturen of een telefoontje plegen terwijl hij er bij staat.
Eens kijken wat 'ie dan doet
Bedankt voor de tip en de info.
Nu welwillend was de uitbater niet en weigerde me pertinent de fles te verkopen.
Ik heb net een telefoontje gedaan naar de FOD economie. Namiddag dien ik wellicht klacht in en dan zien we wel.
Ben nog altijd aan het twijfelen namelijk, ik vind het ergens ook wel verregaand en iets wat ik normaal gezien niet zou doen...
Dat kan ik me voorstellen en dat was ook mijn eerste gedachte. Voordat ik deze post las had ik wel zoiets dat ik het toch wel zou doen, al is het alleen maar om dit soort oplichters (want dat zijn het) het vuur na aan de schenen te leggen en voor het algemeen whisky belang er voor te zorgen dat hij zijn maffia praktijken niet ongestoord voort zou kunnen zetten. Of ik de bewuste fles zelf zou willen houden als ik deze alsnog voor de correcte prijs zou kunnen kopen zou ik niet weten, maar puur omdat dit tegen alles in gaat wat in onze westerse wereld normaal is zou ik het toch doen.
De naam whiskycorner heb ik hier in ieder geval even in een hoek getrapt voor acute opname op The Blacklist
(zou Segers ook even vragen of hij wel eens van het whiskyforum heeft gehoord....)
1 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Nou na 10+ jaar toch wel mn eerste echte negatieve ervaring met een bestelling bij een whiskyshop. Al wel eens vaker gehad dat je na bestellen het bericht kreeg dat de betreffende fles toch niet leverbaar was. Maar dit hoor je dan normaliter vrij snel na je bestelling al.
Ja ik had dit topic al gezien en gelezen voordat ik ging bestellen. Maar er waren hier ook forumleden die wel goede ervaringen hadden met deze aanbieder. Dus toch besloten om de gok te wagen. Zaterdag 29/10 een bestelling geplaatst via de webshop voor een drietal flessen. Totale waarde >€1000,- dus je kunt wel zeggen dat het geen kleine order was. Na mn bestelling kreeg ik gelijk een geautomatiseerde email binnen dat mijn bestelling was ontvangen. Vooral deze zin in het mailtje viel me op:
Dit is nog geen bevestiging van uw bestelling, wij behouden ons het voorrecht deze te weigeren indien er een fout zou zijn geslopen in de prijszetting of indien het product einde voorraad blijkt te zijn.
Nu 5+ weken later heb ik nog geen enkele bevestiging gekregen van mijn bestelling. Heb diverse mailtjes gestuurd (onbeantwoord gebleven...) en telefonisch krijg je wel gehoor maar wordt je binnen een paar minuten afgepoeierd met "nog geen tijd gehad", "druk", "kan waarschijnlijk niet alles leveren, maar kan nog niet zeggen welke wel of niet", "flessen staan niet in de winkel, moet nog steeds uitzoeken", etc.
Ik vermoed dat ik nog eindeloos kan blijven wachten tot ik ooit bevestiging ga krijgen van mijn bestelling. Het hoeft voor mij ook allang niet meer. Heb andere mooie flessen gevonden bij winkels die wel gewoon netjes communiceren en leveren. Gelijk alle flesjes die ik van deze shop op mn wishlist had staan uit mn lijst verwijderd en zal deze webshop ook nooit meer bezoeken. Hoe moeilijk kan het zijn? Aangeven wat je wel of niet kunt leveren. Communiceren heet dat...

Ja ik had dit topic al gezien en gelezen voordat ik ging bestellen. Maar er waren hier ook forumleden die wel goede ervaringen hadden met deze aanbieder. Dus toch besloten om de gok te wagen. Zaterdag 29/10 een bestelling geplaatst via de webshop voor een drietal flessen. Totale waarde >€1000,- dus je kunt wel zeggen dat het geen kleine order was. Na mn bestelling kreeg ik gelijk een geautomatiseerde email binnen dat mijn bestelling was ontvangen. Vooral deze zin in het mailtje viel me op:
Dit is nog geen bevestiging van uw bestelling, wij behouden ons het voorrecht deze te weigeren indien er een fout zou zijn geslopen in de prijszetting of indien het product einde voorraad blijkt te zijn.
Nu 5+ weken later heb ik nog geen enkele bevestiging gekregen van mijn bestelling. Heb diverse mailtjes gestuurd (onbeantwoord gebleven...) en telefonisch krijg je wel gehoor maar wordt je binnen een paar minuten afgepoeierd met "nog geen tijd gehad", "druk", "kan waarschijnlijk niet alles leveren, maar kan nog niet zeggen welke wel of niet", "flessen staan niet in de winkel, moet nog steeds uitzoeken", etc.
Ik vermoed dat ik nog eindeloos kan blijven wachten tot ik ooit bevestiging ga krijgen van mijn bestelling. Het hoeft voor mij ook allang niet meer. Heb andere mooie flessen gevonden bij winkels die wel gewoon netjes communiceren en leveren. Gelijk alle flesjes die ik van deze shop op mn wishlist had staan uit mn lijst verwijderd en zal deze webshop ook nooit meer bezoeken. Hoe moeilijk kan het zijn? Aangeven wat je wel of niet kunt leveren. Communiceren heet dat...

2 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Caledonians schreef:Nou na 10+ jaar toch wel mn eerste echte negatieve ervaring met een bestelling bij een whiskyshop. Al wel eens vaker gehad dat je na bestellen het bericht kreeg dat de betreffende fles toch niet leverbaar was. Maar dit hoor je dan normaliter vrij snel na je bestelling al.
Ik vermoed dat ik nog eindeloos kan blijven wachten tot ik ooit bevestiging ga krijgen van mijn bestelling. Het hoeft voor mij ook allang niet meer. Heb andere mooie flessen gevonden bij winkels die wel gewoon netjes communiceren en leveren. Gelijk alle flesjes die ik van deze shop op mn wishlist had staan uit mn lijst verwijderd en zal deze webshop ook nooit meer bezoeken. Hoe moeilijk kan het zijn? Aangeven wat je wel of niet kunt leveren. Communiceren heet dat...![]()
Zoooo herkenbaar!
Nog nooit zoveel amateurisme en non-communicatie gezien in een winkel.
Om over onwettige praktijken nog maar te zwijgen!
En dan moest ik niet eens online bestellen.
Dit is voor mij alvast een winkel die me nooit meer terugziet en ik hoop eigenlijk dat velen dit doen.
1 x
-
Braveheart
- Senior

Zijn er nog forumleden met recente informatie over deze zaak? Ik krijg whiskycorner namelijk via mail genoemd als verkoper van een door mij gezochte fles, maar als ik mij op de nu beschikbare gegevens hier zou moeten baseren, wordt het duidelijk een "no go"....
Dus: iemand nog ervaring opgedaan met deze zaak na de laatste inhoudelijke berichten hier? Ben ook benieuwd hoe die klacht/aangifte nu uiteindelijk is afgelopen.
Bedankt vast!
Dus: iemand nog ervaring opgedaan met deze zaak na de laatste inhoudelijke berichten hier? Ben ook benieuwd hoe die klacht/aangifte nu uiteindelijk is afgelopen.
Bedankt vast!
1 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Nou ik heb nooit meer iets vernomen van mijn bestelling. 0,0! Dus ook niet eens een bericht dat ze niet geleverd kunnen worden. Echt waardeloze klantbehandeling als je het mij vraagt. 

1 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Braveheart schreef:Zijn er nog forumleden met recente informatie over deze zaak? Ik krijg whiskycorner namelijk via mail genoemd als verkoper van een door mij gezochte fles, maar als ik mij op de nu beschikbare gegevens hier zou moeten baseren, wordt het duidelijk een "no go"....
Bedankt vast!
Om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat het nu anders is.
Ik koop er in ieder geval niets meer. Uit principe niet.
En als je niet kan langsgaan zou ik het al zeker niet doen.
Vaak heeft hij dingen niet in stock die toch in stock staan.
Het is al even geleden maar ik zag ook dat hij zijn prijzen systematisch verhoogt.
Nee, voor mij de grootste no go die ik ken.
1 x
-
Braveheart
- Senior

nigel_tufnel schreef:Braveheart schreef:Zijn er nog forumleden met recente informatie over deze zaak? Ik krijg whiskycorner namelijk via mail genoemd als verkoper van een door mij gezochte fles, maar als ik mij op de nu beschikbare gegevens hier zou moeten baseren, wordt het duidelijk een "no go"....
Bedankt vast!
Om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat het nu anders is.
Ik koop er in ieder geval niets meer. Uit principe niet.
En als je niet kan langsgaan zou ik het al zeker niet doen.
Vaak heeft hij dingen niet in stock die toch in stock staan.
Het is al even geleden maar ik zag ook dat hij zijn prijzen systematisch verhoogt.
Nee, voor mij de grootste no go die ik ken.
Hahahaha, bedankt. Nou, ik lees dat zelfs met ophalen in de winkel al gezeur is geweest; en niet 1x....
Ga er ook niet voor mijn lol heen rijden dan. Wil best een flink stuk rijden om te kijken en te kopen, maar niet als je dit soort praktijken leest.... No go dus...
1 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Braveheart schreef:Hahahaha, bedankt. Nou, ik lees dat zelfs met ophalen in de winkel al gezeur is geweest; en niet 1x....
Ga er ook niet voor mijn lol heen rijden dan. Wil best een flink stuk rijden om te kijken en te kopen, maar niet als je dit soort praktijken leest.... No go dus...
Nu ik neem aan dat hij ook klanten heeft die positief zijn... Hoewel
En het is uiteindelijk mijn eigen ervaring maar, maar inderdaad je kan er van alles aan de hand hebben.
Prijzen die ineens hoger zijn, flessen die niet in stock zijn, een hele hoop gez@ik,...
1 x
Hier stond een rijtje off-topic reacties van het kaliber 'ja maar jij zegt dat ik zeg dat jij zegt'.
Graag on-topic of niet.
Graag on-topic of niet.
1 x
Matthijs, whiskynerd.
-
MisterMonkeyDonkey
- Whisk(e)y goeroe

Ik woon er niet zo ver vanaf, maar wegens de reacties hier nooit tot daar gegaan. Geen zin in situaties zoals hierboven besproken. Een gewaarschuwd man...
4 x
Ok. ALLE berichten die niet on-topic zijn gaan weg hier.
Ik wil eenieder oproepen om eens na te denken waarom je hier op het forum zit. Ik zie nu al zeker een man of 4-5 in dit onderwerp die meer zin hebben in vitten op elkaar of met popcorn toekijken dan praten over whisky. Daar is dit forum en zeker dit onderwerp niet voor bedoeld.
Als je ruzie zoekt ga je maar naar de kroeg.
Ik wil eenieder oproepen om eens na te denken waarom je hier op het forum zit. Ik zie nu al zeker een man of 4-5 in dit onderwerp die meer zin hebben in vitten op elkaar of met popcorn toekijken dan praten over whisky. Daar is dit forum en zeker dit onderwerp niet voor bedoeld.
Als je ruzie zoekt ga je maar naar de kroeg.
6 x
Matthijs, whiskynerd.