Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisteravond weer eens ouderwets een Laphroaig 18yo gehad. Blijft toch echt een goede whisky. Rokerig en uitstekend in balans 

1 x
Vanmiddag de Kilchoman 10yo samen met Ed open gemaakt en verdeeld en meteen maar een drammetje geproefd. 

1 x
JacobaEd schreef:Lagavullin DE 1995 jammie
Je brengt me op een goed idee voor vanavond

Zal weer eens een drammetje van deze whisky inschenken, want ik vind 'm ook top.
1 x
Zojuist mijn eerste nipje genomen: https://www.drankgigant.nl/the-clan-den ... -butt.html
Niet verkeerd, heeft tijd en lucht nodig, begin grains steeds meer te waarderen.
Half uurtje wachten.......
Niet verkeerd, heeft tijd en lucht nodig, begin grains steeds meer te waarderen.
Half uurtje wachten.......
1 x
....geen goede keus blijkt, want nog verkouden, dan maar deze https://www.whiskybase.com/whisky/84521 ... 03-ba...... 

0 x
Glenfiddich IPA
Omdat je weet dat het iets met IPA-vaten van doen heeft, lijkt het of je in de neus iets van bier/hop meekrijgt.
Vrouw en dochter kwamen beide met "chemisch/medisch" op de proppen
Toegegeven ; in de finish zit wel degelijk een bittertje
Zeker een interessant, betaalbaar en drinkbaar experiment .. benieuwd naar experiment XX
Trust allen,
Dirk
Omdat je weet dat het iets met IPA-vaten van doen heeft, lijkt het of je in de neus iets van bier/hop meekrijgt.
Vrouw en dochter kwamen beide met "chemisch/medisch" op de proppen

Toegegeven ; in de finish zit wel degelijk een bittertje
Zeker een interessant, betaalbaar en drinkbaar experiment .. benieuwd naar experiment XX
Trust allen,
Dirk
0 x
En vanavond genoten van een Kilchoman Sanaig, een Lagavulin 16yo en een Ardbeg Ten. 

1 x
- avdboom
- Top bijdrager
FGG schreef:Vanmiddag de Kilchoman 10yo samen met Ed open gemaakt en verdeeld en meteen maar een drammetje geproefd.
En, goed te doen? Hoe is de turf intensiteit/niveau tov de jongete varianten?
1 x
avdboom schreef:FGG schreef:Vanmiddag de Kilchoman 10yo samen met Ed open gemaakt en verdeeld en meteen maar een drammetje geproefd.
Een indrukwekkende dram, moet ik zeggen. We hebben de CS SC ernaast gehouden maar de 10yo is vele malen 'beter'. In mijn ogen een zeer goede Kilchoman, niet zo peaty als de Vintage of de Machir Bay, ik vind 'm vergelijkbaar met de Sanaig. Misschien heeft Ed hier nog iets aan toe te voegen? Denk 't wel, iets meer ervaring.

1 x
FGG schreef:avdboom schreef:FGG schreef:Vanmiddag de Kilchoman 10yo samen met Ed open gemaakt en verdeeld en meteen maar een drammetje geproefd.
Een indrukwekkende dram, moet ik zeggen. We hebben de CS SC ernaast gehouden maar de 10yo is vele malen 'beter'. In mijn ogen een zeer goede Kilchoman, niet zo peaty als de Vintage of de Machir Bay, ik vind 'm vergelijkbaar met de Sanaig. Misschien heeft Ed hier nog iets aan toe te voegen? Denk 't wel, iets meer ervaring.
10 jaar Kilchoman, lang naar uit gekeken... echt heel fijn spul geworden. Een whisky met meerdere laagjes, lekkere lange afdronk. Mooie kleur mooie fles, blij met de kans om een halve fles te scoren samen met FGG... dank man!

2 x
Springbank 14 JAzzzzzzzz oook heel goed, ik tref het deze week
0 x
Btc2016 sample 1,2 en 3 alleen geen idee wat het is 

0 x
De Glenfarclas 105.
Een literfles, 60% voor een heel schappelijke prijs. Met of zonder er een drupje water er in te laten vallen is deze voor de categorie onder de €50 zeker eens het proberen waard.

Een literfles, 60% voor een heel schappelijke prijs. Met of zonder er een drupje water er in te laten vallen is deze voor de categorie onder de €50 zeker eens het proberen waard.

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”