Glendronach Expressies
Re: Glendronach Expressies
Heeft iemand nog de Glendronach 14 yo marsala finish weten te bemachtigen? Het lijkt erop dat hij in Nederland ook gelijk al uitverkocht is? 

0 x
fvopstal schreef:Heeft iemand nog de Glendronach 14 yo marsala finish weten te bemachtigen? Het lijkt erop dat hij in Nederland ook gelijk al uitverkocht is?
mocht je echt desperate zijn
https://drankdozijn.nl/artikel/fles-gle ... inish-70cl
vanochtend was deze nog te krijgen voor €90 bij passievoorwhisky.
naar mijn mening nog veel te duur maar s inmiddels uitverkocht
0 x
Jonadawi schreef:fvopstal schreef:Heeft iemand nog de Glendronach 14 yo marsala finish weten te bemachtigen? Het lijkt erop dat hij in Nederland ook gelijk al uitverkocht is?
mocht je echt desperate zijn
https://drankdozijn.nl/artikel/fles-gle ... inish-70cl
vanochtend was deze nog te krijgen voor €90 bij passievoorwhisky.
naar mijn mening nog veel te duur maar s inmiddels uitverkocht
Ah deze stond er gister nog niet op, maar voor dit bedrag laat ik het lekker voorbij gaan! De prijzen in de UK waren 55 pond maar daar was ook alles voordat ik het doorhad uitverkocht en dat vond ik nog wel ok qua prijs. Het komt erop neer dat ik deze dus aan me voorbij moet laten gaan

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Iets anders: hebben jullie al wat van de Batch 14 kunnen bemachtigen?
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- squaadgras
- Forum goeroe

Nope.. wat te krijgen was vloog de deur uit in Engeland. In NL nog niets waargenomen.. maar als ik de Belgische prijzen zie vrees ik het ergste.. schijnbaar rekenen de slijterijen aldaar met de pond op 2,10 

0 x
2 ∞ & →
- caskstrength
- Forum goeroe

Dan zijn de SC's in Duitsland better geprijsd. Dan maar geen 'batch' nummer 

0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Geprobeerd de 1993 oloroso te bemachtigen, zou rond de 215-220 uitkomen waarschijnlijk (uk prijs omgerekend naar euro was 180 meen ik) maar mijn slijter kreeg deze helaas niet geleverd.
Vond ik best balen, wilde deze heel graag hebben, maar kan er niet wakker van liggen. (geen verwijt naar de slijter overigens, die heeft genoeg moeite voor me gedaan)
Hiervoor in de plaats nu 2 andere mooie flesjes aangeschaft
Vond ik best balen, wilde deze heel graag hebben, maar kan er niet wakker van liggen. (geen verwijt naar de slijter overigens, die heeft genoeg moeite voor me gedaan)
0 x
Cor van VinABC heeft voor mij geprobeerd de Batch 14 '96 (PX, #1485) te bemachtigen, maar zelfs hem lukte het helaas niet.
0 x
Wouter1981 schreef:Geprobeerd de 1993 oloroso te bemachtigen, zou rond de 215-220 uitkomen waarschijnlijk (uk prijs omgerekend naar euro was 180 meen ik) maar mijn slijter kreeg deze helaas niet geleverd.
Weet de 1993 nog te vinden in België (tenminste was er nog vorig week) maar de prijzen was iets van € 260 laat maar weten of je interesse heb dan verwijs ik je door
1 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Dank voor de tip, maar zoals gezegd, voor nu heb ik mijn centen nu ergens anders aan besteed.
0 x
Jammer genoeg heb ik naast de 23 yo Olorosso heb ik net naast het net gevist, maar geluk gehad op twee andere
Hierdoor kan ik een fles van de 1994 cask # 339 / 21 years old / PX Sherry Puncheon / 53.0% beschikbaar stellen.

Hierdoor kan ik een fles van de 1994 cask # 339 / 21 years old / PX Sherry Puncheon / 53.0% beschikbaar stellen.

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Khajuraho schreef:Jammer genoeg heb ik naast de 23 yo Olorosso heb ik net naast het net gevist, maar geluk gehad op twee andere![]()
Dus je koopt er twee, om er meteen één door te verkopen?
Of had je per ongeluk voor twee ingeschreven?Hopelijk gaat de fles weg tegen de originele verkoopprijs...
1 x
Affirmanti incumbit probatio
Dus je koopt er twee, om er meteen één door te verkopen?Of had je per ongeluk voor twee ingeschreven?
Hopelijk gaat de fles weg tegen de originele verkoopprijs...
Toevallig ben ik aan de 1994 cask # 339 px gekomen omdat ik net achter het net viste voor de oloroso, die een paar uurtjes later toch opeens beschikbaar kwam. Toen ik las in de groep dat er meer mensen waren die net niet aan een fles konden komen heb ik beide gereserveerd.
Deze mag voor mij voor de koopprijs, verzendkosten voor de koper + een tientje voor het halen verpakken en op de post doen (de moeite)
Dus als iemand geïnteresseerd is en PB tje....
Het enigste wat ik tot nu toe te koop heb gezet (van de week) is een Kilchoman om de kosten van de oloroso te drukken
So shoot me
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

squaadgras schreef:Nope.. wat te krijgen was vloog de deur uit in Engeland. In NL nog niets waargenomen.. maar als ik de Belgische prijzen zie vrees ik het ergste.. schijnbaar rekenen de slijterijen aldaar met de pond op 2,10
Het is meer dat de importeurs voor B en NL (en D) kennelijk eerst de kat uit de boom kijken wat er in de UK gebeurd en pas 2 maanden nadat de UK release is geweest de boel sky high aan slijters doorleveren.
Voordeel; de eerste reviews zijn bekend, dus dat geeft wat houvast voor ons als kopers (soms)
Nadeel; het vliegt toch wel weg, dus waarom niet de prijs lekker hoog zetten?
Wat dan in NL fout gaat is dat De Monnink Dranken overal hun partij Glendronach versnipperen in plaats van die partijen de handel te gunnen die altijd voor ze klaarstaan. Dus niemand krijgt wat ie besteld heeft en iedereen is klanten aan het teleurstellen. Nou is teleurstelling maar relatief, ik had graag de 1985 Glendronach gekocht (ja, om te drinken) maar die heeft z'n weg al gevonden naar over het algemeen verzamelaars en speculanten. Gelukkig schoven ze bij Dramtime deze om te proeven onder m'n neus; https://www.whiskybase.com/whisky/89347 ... t-1977-kiw
Dat is er dus eentje uit de categorie kippenvel bij het nosen
Helaas kan de smaak de neus niet helemaal volgen, maar 94 om 91 punten is nog steeds erg prettig toch? Dus als iemand nog een goede 1977 whisky zoekt in de categorie 'zo maken ze 'm niet meer' snel naar Dramtime...
Die Glendronach ben ik alweer vergeten!
2 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”