HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
- caskstrength
- Forum goeroe

- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
Ik weet niet hoe jullie er nu over denken, nu jullie weten dat het een Ledaig is, maar:
Ik vond hem toch echt wel wat minder heftig dan de grote hoeveelheid jonge Ledaig die nu op de markt komt. Kan dus door de vatrijping komen, maar ook door een opvoering van de hoeveelheid gebruikte turf bij het drogen.
Ik vond hem zo lekker dat ik bij het voorproeven maar meteen een flesje heb aangeschaft. Ze zijn nu ook nog in Duitsland te krijgen. Misschien kan deze (ook) gezamenlijk worden besteld als er interesse voor is.
Ik vond hem toch echt wel wat minder heftig dan de grote hoeveelheid jonge Ledaig die nu op de markt komt. Kan dus door de vatrijping komen, maar ook door een opvoering van de hoeveelheid gebruikte turf bij het drogen.
Ik vond hem zo lekker dat ik bij het voorproeven maar meteen een flesje heb aangeschaft. Ze zijn nu ook nog in Duitsland te krijgen. Misschien kan deze (ook) gezamenlijk worden besteld als er interesse voor is.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- Erik Elixir
- Senior

- Berichten: 419
- Lid geworden op: 23 Mei 2011, 21:31
- Locatie: Bunschoten-Spakenburg
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
Wauw! Mooie afsluiter mannen... veel dank,
Moet inderdaad (langere) vatrijping zijn waardoor deze zeker meer subtiel is dan de jongere uitgaves.
Ook hier (zoals in mijn note reeds aangegeven) mijn persoonlijke favoriet van de VBT.
Dat is nog eens in stijl afsluiten. Heel mooi!
Moet inderdaad (langere) vatrijping zijn waardoor deze zeker meer subtiel is dan de jongere uitgaves.
Ook hier (zoals in mijn note reeds aangegeven) mijn persoonlijke favoriet van de VBT.
Dat is nog eens in stijl afsluiten. Heel mooi!
Laatst gewijzigd door Erik Elixir op 22 Nov 2016, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1755
- Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
- Locatie: regio Eindhoven
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
Ik vond dit de mooiste van de serie, een waardig afsluiter. En dat vond ik gisteren ook al, toen ik nog niet wist wat het was 
0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
Ja veeeeel minder heftig! De reden dat ik gek ben op Ledaig is juist dat het zulke dirty bommentjes zijn. Maar dit vond ik ook wel erg lekker. Nog steeds dirty maar een stuk subtieler en fruitig. Mooie combi. 

0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- caskstrength
- Forum goeroe

- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
Lekker he dat paardenzweet 

1 x
Affirmanti incumbit probatio
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
Whut! Zat ik toch goed met dat dirty karakter hehe
Ik vond deze Ledaig niet onaardig, zou hem niet snel kopen, maar had hem zeker geen 17 jaar gegeven. Jammer dat ik het laatste helftje omgestoten heb
want zou hem nog weleens voor een second opinion willen laten gaan.
Ik vond deze Ledaig niet onaardig, zou hem niet snel kopen, maar had hem zeker geen 17 jaar gegeven. Jammer dat ik het laatste helftje omgestoten heb
want zou hem nog weleens voor een second opinion willen laten gaan.
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
RvdB schreef:Whut! Zat ik toch goed met dat dirty karakter heheIk vond deze Ledaig niet onaardig, zou hem niet snel kopen, maar had hem zeker geen 17 jaar gegeven. Jammer dat ik het laatste helftje omgestoten heb
want zou hem nog weleens voor een second opinion willen laten gaan.
Watzegjemenu Robbie... alcoholmisbruik
Zodra mijn fles open gaat kan ik je nog wel een sampletje doen toekomen.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
Yep
Ontiegelijk lomp, 10 dingen tegelijk, niet opletten bots zo het flesje in de gootsteen
Maar deal! Geef tzt maar een seintje
Ontiegelijk lomp, 10 dingen tegelijk, niet opletten bots zo het flesje in de gootsteen
Maar deal! Geef tzt maar een seintje

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
Hey, ik zie dat de shoplink van Whisky-Doris op WB weg is voor deze whisky. Zonde, of wellicht heeft al iemand snel besteld 
*edit* hij staat er weer.

*edit* hij staat er weer.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1729
- Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
Heren, bedankt voor een super leuke VBT-8. Erg mooie en vooral onverwachte en onbekende whisky's kunnen proeven. Blij dat ik me niet aan een gok gewaagd heb want deze had ik nooit geraden. Nogmaals bedankt voor de inzet en de verassingen


0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
Dus toch Ledaig, ik ging eigenlijk voor de Bunna omdat er al een (teaspooned) Ledaig voorbij was gekomen, maar ja bij de 2e Millstone durfde ik nogmaals op 'Millstone' in te zetten, dus had beter kunnen weten.
Deze specifieke fles deed het hem niet voor mij, die jongere hebben (naar mijn smaak dan he;)) veel meer in zich, nu al, en zeker voor in de toekomst.
Maar anyhow: Ik heb me prima vermaakt met een aantal leuke verassingen er bij, dus sjappoo voor de organisatie (ook tav punktlichheid e.d.)
.
PS Het odd & famous thema heb ik niet kunnen terugvinden, odd wel, maar famous? Of was het zo dat ze zo odd waren dat ze daarom in de toekomst famous zijn? Ben benieuwd naar de uitleg
.
Tot een volgende VBT
EMalt
Deze specifieke fles deed het hem niet voor mij, die jongere hebben (naar mijn smaak dan he;)) veel meer in zich, nu al, en zeker voor in de toekomst.
Maar anyhow: Ik heb me prima vermaakt met een aantal leuke verassingen er bij, dus sjappoo voor de organisatie (ook tav punktlichheid e.d.)
.PS Het odd & famous thema heb ik niet kunnen terugvinden, odd wel, maar famous? Of was het zo dat ze zo odd waren dat ze daarom in de toekomst famous zijn? Ben benieuwd naar de uitleg
Tot een volgende VBT
EMalt
0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
EMalt schreef:
PS Het odd & famous thema heb ik niet kunnen terugvinden, odd wel, maar famous? Of was het zo dat ze zo odd waren dat ze daarom in de toekomst famous zijn? Ben benieuwd naar de uitleg.
EMalt
Peter87 schreef:
Odd and famous.
Santis: hele aparte dram die niet voor iedereen is weggelegd (odd) maar veel mensen hebben het er al over gehad en was dus al redelijk bekend (famous)
Girvan: bekende grain (famous) eigen vat dat nog niet gebotteld is (odd)
Ledaig: bekende whisky die onder veel liefhebbers erg populair is momenteel (famous) teaspooned en op een madeira vat (odd)
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- caskstrength
- Forum goeroe

- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
In vervolg op Peter:
De 100 Rye van Millstone is eigenlijk redelijk famous, maar voor velen wellicht toch odd omdat men minder tot geen ervaring heeft met rye whisky.
Ondanks dat de dranken van Millstone goed zijn, zijn ze op single malt gebied (wat mij betreft) onterecht wat minder bekend.
Aberlour is toch ook wel een famous distillery. We hadden natuurlijk niet de über-famous A'Bunadh, maar toch een mooie whisky.
De 100 Rye van Millstone is eigenlijk redelijk famous, maar voor velen wellicht toch odd omdat men minder tot geen ervaring heeft met rye whisky.
Ondanks dat de dranken van Millstone goed zijn, zijn ze op single malt gebied (wat mij betreft) onterecht wat minder bekend.
Aberlour is toch ook wel een famous distillery. We hadden natuurlijk niet de über-famous A'Bunadh, maar toch een mooie whisky.
1 x
Affirmanti incumbit probatio
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
Dank voor de uitleg guys, die richting gingen mijn gedachten totaal niet uit
. Ik moet toch wat meer gaan drinken denk ik
.
Grtz,
EMalt
. Ik moet toch wat meer gaan drinken denk ik
.Grtz,
EMalt
0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 8 (15 t/m 21 november)
Of juist minder 

1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-8”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


