Effe voorstellen: Crazyke

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
crazyke
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Effe voorstellen: Crazyke

Ongelezen berichtdoor crazyke » 05 Feb 2011, 17:34

Hey,

Ik ben relatief nieuw in heel het whisky gebeuren, maar ik heb de smaak te pakken :)
Na de standaardwhisky's uit de supermarkt ben ik dan ook, via kennissen, al naar enkele tastings geweest. Dus alle info of evenementen zijn welkom!

Mijn vriendin wou eveneens een rondreis in elkaar steken naar Schotland, maar dit blijkt toch niet zo makkelijk. Rondreizen met de auto vind je wel, maar groepsreizen waarmee je een begeleide toer kan maken zijn blijkbaar zeldzaam.

Ohja, ik had een tijdje geleden ook besloten om elk jaar een fles gestilleerd van mijn geboortejaar aan te schaffen, liefst een fles die ik nog een lange tijd kan dichtlaten en die wanneer ik ze uiteindelijk open zeldzaam is ...
Iemand enige tips voor de aankoop van flessen gedestilleerd in 1983 die nog zeldzaam kunnen worden na verloop van tijd? Ik had al enkele bekeken van Port ellen en dergelijke, maar op de duur zie je door het bos de bomen niet meer! :)

Groeten,
0 x

Edwin
Senior
Senior

Re: Effe voorstellen

Ongelezen berichtdoor Edwin » 05 Feb 2011, 19:03

Welkom Crazyke! :goedgedaan

hier vind je zoal de evenementen en proeverijen: http://www.hetwhiskyforum.nl/viewforum.php?f=23

Leuk je aan boord te hebben!
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Effe voorstellen

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 05 Feb 2011, 19:06

Welkom!
Om op je vraag te antwoorden : iedere 'vintage' fles wordt m.i. ooit zeldzaam dus dat mag geen probleem opleveren, tips kan ik niet echt geven wegens geen ervaring met whisky's uit '83, veel plezier in je zoektocht!
:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Effe voorstellen: Crazyke

Ongelezen berichtdoor JayDie » 05 Feb 2011, 19:49

Welkom, Crazyke! Evenementen zijn ook te vinden in onze agenda 8-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 05 Feb 2011, 21:07

crazyke schreef:Hey,

Ik ben relatief nieuw in heel het whisky gebeuren, maar ik heb de smaak te pakken :)
Na de standaardwhisky's uit de supermarkt ben ik dan ook, via kennissen, al naar enkele tastings geweest. Dus alle info of evenementen zijn welkom!,......

Je bent toch niet gek geworden van de drank, hè Kees :P Het is: door de bomen het bos niet meer zien, geeft niet, je bent jong en je.....
Geintje, hoor Crazyke, maar toen ik jouw naam zag etc....

Port Ellen 1983 26yo signatory
Port Ellen 1983 MoS LE
Port Ellen sherry butt Provenance
Aberfeldy 27yo TWA
Glenburgie 1983 26yo
Auchentoshan 1983 BBR
Balvenie 15 yo 1983

Nog meer :lol:

:goedgedaan
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 Feb 2011, 11:30

Welkom @Crazyke.
crazyke schreef:Ohja, ik had een tijdje geleden ook besloten om elk jaar een fles gestilleerd van mijn geboortejaar aan te schaffen, liefst een fles die ik nog een lange tijd kan dichtlaten en die wanneer ik ze uiteindelijk open zeldzaam is ...
Iemand enige tips voor de aankoop van flessen gedestilleerd in 1983 die nog zeldzaam kunnen worden na verloop van tijd? Ik had al enkele bekeken van Port ellen en dergelijke, maar op de duur zie je door het bos de bomen niet meer!

En als het over zeldzaam worden gaat kan het ook helpen, of in elk geval leuk zijn om iets uit 1983 te zoeken van een distilleerderij die inmiddels niet meer bestaat. Zie: Welke gesloten Schotse distilleerderijen kopen ?
Let er wel op dat er verschillende definities voor "gesloten" zijn. IK doel dus echt op niet meer bestaan, ontmanteld en/of afgebroken.

Kijk ook even in: Hulp bij het zoeken naar een specifieke whisky, je weet maar nooit. Of plaats anders je specifieke vraag ook nog even hierin.

En kiezen en adviezen is en blijft lastig maar is ook een van de interessante zaken: Whisky, hoe kies jij ze? René heeft je al een leuke voorzet gegeven.

Succes !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 Feb 2011, 13:43

crazyke schreef:...Mijn vriendin wou eveneens een rondreis in elkaar steken naar Schotland, maar dit blijkt toch niet zo makkelijk. Rondreizen met de auto vind je wel, maar groepsreizen waarmee je een begeleide toer kan maken zijn blijkbaar zeldzaam.

Kijk ook eens in deze lijst: Overige "Whisky-dienstverleners", Magazines etc. er staan meerdere links naar bedrijven of personen die whiskytrips organiseren.

Ook relevant kunnen deze berichten zijn. Hier moet toch wat uit te halen zijn:
Whisky Reis +- 5 à 6 dagen.
Whiskyreis met rolstoel.
"Feis Ile" Het Islay festival van whisky and music.
Speyside festival.
Tips voor zgn. whiskytrails?
Met DFDS Seaways naar Schotland.
Weekendje Schotland
0 x

Arnold1974
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Arnold1974 » 07 Feb 2011, 21:31

crazyke schreef:Ohja, ik had een tijdje geleden ook besloten om elk jaar een fles gedestilleerd van mijn geboortejaar aan te schaffen, liefst een fles die ik nog een lange tijd kan dicht laten en die wanneer ik ze uiteindelijk open zeldzaam is ...
Iemand enige tips voor de aankoop van flessen gedestilleerd in 1983 die nog zeldzaam kunnen worden na verloop van tijd? Ik had al enkele bekeken van Port ellen en dergelijke, maar op de duur zie je door het bos de bomen niet meer! :)

Groeten,

Een aantal slijterijen verkopen sample-flesjes. En zeker niet alleen de standaard whisky's, maar ook Port Ellen ed. Deze zijn betaalbaar (niet in verhouding natuurlijk), maar je kunt wel een beetje een idee krijgen waar je je zuur verdiende geld in steekt!
Veel plezier op dit forum :Slainte

Arnold
0 x
Afbeelding

Gerard
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Gerard » 09 Feb 2011, 09:11

Welkom Crazyke, hopelijk kun je net zo veel informatie van die forum afhalen als ik heb gedaan en zeker nog ga doen!
0 x

crazyke
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor crazyke » 10 Feb 2011, 11:49

Dank je allemaal voor de reacties!

Ik ga zondag eerst eens naar de whiskybeurs in Gent en eens kijken wat ze daar allemaal hebben.

De Port Ellen van Sign. stak ook al mijn ogen uit, waarschijnlijk gaat het deze al wel worden.

Grts
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 10 Feb 2011, 13:59

Een beetje laat, maar harte welkom op dit forum. Ga je naar Gent dit weekend? Ben je misschien van België?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Feb 2011, 14:06

crazyke schreef:...Ik ga zondag eerst eens naar de whiskybeurs in Gent en eens kijken wat ze daar allemaal hebben.

Laat je ons weten wat je er van vond in 11/13 feb 2011: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE). ?
0 x

crazyke
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor crazyke » 11 Feb 2011, 20:46

Zal zeker iets melden van de ervaring :)

Ben eens benieuwd, heb al veel goede dingen gehoord over het whisktfestival in gent.
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”