Eerste botteling Wolfburn

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Eerste botteling Wolfburn

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 25 Apr 2016, 16:30

Voor de liefhebber van deze jonge Wolf; nadat de eerste voorraad er snel op was, blijkt dat er weer nieuwe voorraad is voor Nederland. Duurde wat langer dan ze in Schotland voor ogen hadden. De bottellijn begaf het (nieuwigheid) en een staking in de haven in Schotland gooide roet in het eten. Ik verwacht/hoop m zelf morgen weer te hebben.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 25 Apr 2016, 17:42

toch raar dat de overpriced Inaugural Release (250+euro) 90.25 punten scoort op wb en de Wolfburn Hand Crafted(+-50euro) maar 81.34 scoort
en toch zijn dit identiek de zelfde whisky's :P :P
1 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 25 Apr 2016, 18:23

Ze schijnen niet hetzelfde te zijn (RBwhiskyworld @ Wolfburn Inaugural Release)al kun je je afvragen of een 3-jarige whisky zo goed zou kunnen scoren... Anders gezegd: daar zullen wel veel investment-ratings tussen zitten.
3 x
Affirmanti incumbit probatio

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 25 Apr 2016, 22:20

Sentiment, net als dat de wijn op vakantie ook beter smaakt. Maar hoeveel zouden de fles echt open getrokken hebben?
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 26 Apr 2016, 22:56

Ik sta versteld dat mensen het geld voor de inaugural over hebben. De release prijs was € 275 en ondertussen zijn de flessen die aan WB toegevoegd binnen de kortste tijd weer verkocht met een vraagprijs van €650.
Ik zie ze nu al met vraagprijs € 850 voorbij komen.

Eind is zoek
0 x

J-Man
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor J-Man » 09 Mei 2016, 16:51

brechtvds schreef:
J-Man schreef:
brechtvds schreef:
mss is deze whisky wel zeer goed en dubbel en dik zijn 50euro waard :lekker ik denk dat we er snel genoeg moeten bij zijn want die zullen verkopen als zoete broodjes aan die investors :P

en stel jezelf eens even voor :lekker

Sample is geregeld en hoop dat ie het dubbele waard is ;)

heb je de wolfburn onder tussen al kunnen proeven?

Bijna, had erg de neiging hem open te schroeven! Maar beloofd met een maat te drinken die in juni langs komt...
Iets met geduld is een schone zaak... :Cry
1 x

dunkingdutchman
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor dunkingdutchman » 06 Okt 2016, 20:42

iemand al de Aurora gehad?
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 15 Nov 2016, 18:24

Ik ben, echt waar, één van de eersten geweest, die deze "mooie whisky"(want dat is 'tie' wel) op de kop heeft weten te tikken. De kisten met drank stonden in Noord Engeland klaar om verstuurd te worden(naar NL), toen plotseling alle flessen om gestempeld moesten worden!! Dat schijnt ook inderdaad te zijn gebeurd, maar wel met héél veel moeite! In die zelfde tijd ben ik nog bij een importeur geweest(ergens in de buurt van Zuid Holland) en hij heeft mij toen deze whisky laten proeven: nou, dat was voor mij 'n belevenis: hij was bijzonder aangenaam en heb toen tegelijk 2 flessen meegenomen!

Het was(en is no steeds) - voor z'n prijs - een fantastische, lekkere whisky!

Mocht je 'm tegenkomen, kopen die fles! Als ik 't me goed herinner kostte deze whisky iets van 40,- /45,- euro!

I_SPEY

Véél plezier met dit mooie "vocht"!
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 15 Nov 2016, 19:00

I_SPEY schreef:Ik ben, echt waar, één van de eersten geweest, die deze "mooie whisky"(want dat is 'tie' wel) op de kop heeft weten te tikken. De kisten met drank stonden in Noord Engeland klaar om verstuurd te worden(naar NL), toen plotseling alle flessen om gestempeld moesten worden!! Dat schijnt ook inderdaad te zijn gebeurd, maar wel met héél veel moeite! In die zelfde tijd ben ik nog bij een importeur geweest(ergens in de buurt van Zuid Holland) en hij heeft mij toen deze whisky laten proeven: nou, dat was voor mij 'n belevenis: hij was bijzonder aangenaam en heb toen tegelijk 2 flessen meegenomen!

Het was(en is no steeds) - voor z'n prijs - een fantastische, lekkere whisky!

Mocht je 'm tegenkomen, kopen die fles! Als ik 't me goed herinner kostte deze whisky iets van 40,- /45,- euro!

I_SPEY

Véél plezier met dit mooie "vocht"!

Yep, goed spul, ik vind hem eerlijk gezegd lekkerder dan de Aurora die ik laatst proefde. Die rijping op Islay-vaten heeft toch wel iets speciaals gebracht. De hand crafted is overigens nog ruimschoots beschikbaar.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”