HWF VBT-8: VBT Café

De achtste "blinde" forum-proeverij.
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HWF VBT-8: VBT Café

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 06 Nov 2016, 16:48

Peter87 schreef:
Bert71 schreef:Ik begin eigenlijk wel benieuwd te reken naar de "famous" whiskies.

Odd and famous.

Santis: hele aparte dram die niet voor iedereen is weggelegd (odd) maar veel mensen hebben het er al over gehad en was dus al redelijk bekend (famous)
Girvan: bekende grain (famous) eigen vat dat nog niet gebotteld is (odd)
Ledaig: bekende whisky die onder veel liefhebbers erg populair is momenteel (famous) teaspooned en op een madeira vat (odd)
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 06 Nov 2016, 18:50

Zie het ook zeker niet als kritiek Kris!
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 06 Nov 2016, 19:24

Oogadal schreef:
Ik snap wat je bedoelt, en je comments geven aan dat we het dus goed doen; de HWF VBT's zijn bedoeld voor de instappende whisky liefhebber en dient dus laagdrempelig te zijn qua kosten en aan de andere kant de deelnemers duidelijk meer te bieden als de vrij simpele OB's waar zij tot nu toe mee in aanraking zijn gekomen. Dus geen JW Green, Laga 16, Glenfiddich 12, Dimple en dat soort meuk.

Hier moet ik je toch enigszins teleur stellen:
Johnnie Walker Green Label
Yapi @ HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Weliswaar niet de 12 jaar,
Glenfiddich 15yo, Solera reserve, 40%, OB.
Peat @ HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-3 (8 okt)

Ik heb als beginnend whisky drinker met genoegen aan alle VBT's deelgenomen. In iedere editie zaten wel weer (betaalbare) pareltjes die ik anders links had laten liggen.
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 06 Nov 2016, 19:27

Tsja..., dat bromsnor die JW Green wel in een VBT drukt prima. Maar zolang Paul en ik ons met VBT's hier bezig houden kan ik je verzekeren dat je dit rijtje niet als distillery gok hoeft te noemen :gnif
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 06 Nov 2016, 19:31

...maar het mag wel!
2 x
Affirmanti incumbit probatio

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 06 Nov 2016, 20:43

Oogadal schreef:Tsja..., dat bromsnor die JW Green wel in een VBT drukt prima. Maar zolang Paul en ik ons met VBT's hier bezig houden kan ik je verzekeren dat je dit rijtje niet als distillery gok hoeft te noemen :gnif

Ah nee he, zegt ie nu... kan ik mijn notities van sample #6 dan nog even terugnemen? :gnif
2 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 07 Nov 2016, 19:29

Net mijn notities ingestuurd. Weer een erg leuke sample in deze top editie. Erg leuk door de afwisselingen en de kans om een nog niet gebottelde whisky te kunnen proeven. Hulde aan de organisatie :goedgedaan Kan ik me al inschrijven voor de volgende :bigsmile
0 x

Erik Elixir
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 15 Nov 2016, 09:42

Is www.hetgrainforum.nl nog vrij?

Als ik de inzendingen van de laatse sample ook lees begint deze grain-hype wel een beetje serieuze 'vormen' aan te nemen.
Veel mensen denk elke keer grain te ruiken. Maar misschien is het ook gewoon zo.... we zullen zien.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 15 Nov 2016, 09:47

Tja Erik, er is een aparte VT voor opgezet. Op zich niet zo heel gek, met de ontwikkelingen t.a.v. single malts wordt grain aantrekkelijker. Op zich niets nieuws, maar dit ga je wellicht toch terugvinden.

In een VBT moet er wel een beetje belans zitten. Het aantal grains kan daar niet echt in de meerderheid zijn vind ik.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 15 Nov 2016, 11:26

Er zat er tot nu toe ook maar 1 in. Van sample 7 durf ik best wel te zeggen dat het geen grain is. En sample 8 moet ik nog afwachten.
Dus hetgrainforum.nl is in dit geval niet direct nodig. Buiten dat, Whisky en whiskey is hier imho in alle soorten en vormen welkom.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 15 Nov 2016, 17:53

Zo, de laatste notitie is weg. Ondanks dat deze niet mijn 'normale smaak' is, is het zeker niet de minste uit deze VBT. De enige fles die ik ga proberen te kopen is #1. Steeds als ik die drink, moet ik lachen. Dat heb ik bij geen enkele andere whisky.
2 x

TurboMcKwek
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor TurboMcKwek » 16 Nov 2016, 21:51

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is de reactie van de donateurs (Patrick van Zuidam/Millstone, Adrie & Willem (CasQueteers), Dramtime, Edwin/Oogie) op de ongezouten meningen van het VBT-proefpanel..
3 x
2 ∞ & →

TurboMcKwek
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor TurboMcKwek » 16 Nov 2016, 21:52

-Roy- schreef:Zo, de laatste notitie is weg. Ondanks dat deze niet mijn 'normale smaak' is, is het zeker niet de minste uit deze VBT. De enige fles die ik ga proberen te kopen is #1. Steeds als ik die drink, moet ik lachen. Dat heb ik bij geen enkele andere whisky.

Welcome to the Dark Side... Dreifaltigkeit is gewoon een schizofrene, maar o zo hilarisch, lekkere dram. Niet te vaak... maar op die avonden dat je toch al doorslaat: in het glaasje gooien! :lol:
1 x
2 ∞ & →

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 16 Nov 2016, 22:38

squaadgras schreef:Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is de reactie van de donateurs (Patrick van Zuidam/Millstone, Adrie & Willem (CasQueteers), Dramtime, Edwin/Oogie) op de ongezouten meningen van het VBT-proefpanel..

Van Adrie en Willem weet ik dat ze met groot plezier vanuit de coulissen onze inzendingen en reacties gevolgd hebben. Heeft ze uiteindelijk ook tot een 'sold out' cask project geleid. :goedgedaan
1 x
Afbeelding

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 17 Nov 2016, 11:13

squaadgras schreef:Welcome to the Dark Side... Dreifaltigkeit is gewoon een schizofrene, maar o zo hilarisch, lekkere dram. Niet te vaak... maar op die avonden dat je toch al doorslaat: in het glaasje gooien! :lol:

Ik heb 'm ooit gedronken op het whisky festival in Den Haag, maar toen vond ik 'm veel te veel naar gerookte ham smaken en dat kon ik als niet-vleeseter niet waarderen. Deze keer is het veel meer sigaren en daar kan ik blijkbaar als niet-roker wel mee lachen :P
0 x

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-8”